۰

قاتل 16 غیرنظامی افغان به کویت منتقل شد

سرباز امريکايي متهم به قتل ۱۶ غیرنظامی افغان، بر خلاف خواسته مردم و مقام‌هاي افغانستان براي محاکمه وي در اين کشور، به کويت منتقل شده است.
کد خبر: ۳۲۸۹۰
۲۰:۵۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، شبکه خبري سي‌ان‌ان گزارش داد، يک مقام نظامي امريکا که خواست نامش فاش نشود، روز چهارشنبه (۲۴ اسفند، ۱۴ مارس) گفت که اين فرد به علت کمبود "زير ساخت حقوقي نظامي" و پرسنل امريکايي در افغانستان به کويت منتقل شده است.

مقام یادشده افزود، این سرباز امریکایی در زنداني نظامي در کويت بازداشت خواهد بود تا تحقيقات درباره اين حادثه به پايان برسد.

اين در حالي است که نمايندگان پارلمان افغانستان خواسته‌اند عامل اين قتل‌هاي "وحشيانه و غيرانساني" در خاک افغانستان محاکمه شود.

نمايندگان افغان روز دوشنبه با صدور بيانيه اعلام کردند: "درخواست ما جدي است و انتظار داريم دولت امريکا مجرمان را مجازات و آن‌ها را در دادگاه عمومي در برابر مردم افغانستان محاکمه کند."

يک سرباز امريکايي روز يک‌شنبه با شليک به سوي غيرنظاميان افغان که در منازل خود در شهر پنجوایي ولايت قندهار به سر مي‌بردند، دست‌کم ۱۶ نفر را کشت و چند تن را مجروح کرد.

اين در حالي است که کميته حقيقت‌ياب منصوب پارلمان افغانستان مي‌گويد دست‌کم ۲۰ سرباز امريکايي در اين کشتارها دست داشته‌اند.

با اين حال، ارتش امريکا تاکيد مي‌کند که تنها يک سرباز عامل اين قتل‌عام بوده است.

سوزاندن قرآن در يک پايگاه نظامي امريکايي در افغانستان نیز خشم و اعتراض گسترده مردم این کشور را درپی داشته است.

حوادث اخير در افغانستان بر تیرگی روابط واشنگتن-کابل افزوده و احساسات ضد امریکایی مردم افغان را تشدید کرده است.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: