۰

بان‌کی‌مون خواستار مجازات عاملان کشتار افغان‌ها شد

بان ‌کي‌مون، دبير کل سازمان ملل خواستار مجازات عاملان کشتار غير‌نظاميان افغان به دست نيروهاي امريکايي در قندهار شده است.
کد خبر: ۳۲۸۱۲
۰۹:۵۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، رويترز به نقل از بان‌کي‌مون در بيانيه‌اي روز سه شنبه (۲۳ اسفند، ۱۳ مارس) اعلام کرد: "ما انتظار داريم بررسي جامعي صورت گيرد که حقايق را آشکار کند و آن‌هايي که مسئول هستند پاسخ‌گو باشند."

وي افزود: "ما از همه مقامات و پرسنل نظامي که درگير اين گونه عمليات‌ها هستند مصرانه مي‌خواهيم تا از جمعيت غير‌نظامي حمايت کنند."

سربازان امريکايي روز يک‌شنبه (۲۱ اسفند، ۱۱ مارس) چندين غير‌نظامي افغان را در خانه‌شان در منطقه پنجوايي در ولايت قندهار در جنوب افغانستان به گلوله بست. در نتيجه اين اقدام ۱۷ غير نظامي کشته و تعدادي مجروح شدند.

مقامات امريکايي مدعي هستند که تنها يک سرباز در اين جنايت دست داشته است هرچند، مقامات محلي ايالت قندهار از دست داشتن چند سرباز امريکايي در اين کشتار خبر داده‌اند.

بنا به گفته مقامات رسمي در اين حادثه خون‌بار ۱۶ غيرنظامي از جمله چند کودک کشته شده‌اند؛ اين درحالي است شاهدان تعداد کشته‌شدگان را تا ۱۸ تن اعلام کرده‌اند.

گفته مي‌شود، باراک اوباما، رئيس‌جمهوري امريکا بررسي کاملي را در رابطه با اين کشتار متعهد شده است با اين وجود با محاکمه سرباز امريکايي در افغانستان مخالفت کرده است.

اوباما مدعي شد: "امريکا با اين مساله بسيار جدي برخورد خواهد کرد که گويي اين افراد کشته شده از شهروندان و کودکان امريکايي بوده‌اند."

از ابتداي تهاجم امريکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ ميلادي تاکنون، هزاران غيرنظامي افغان جان خود را از دست داده‌اند. در پي اين حمله طالبان از قدرت برکنار شد، اما به‌‌رغم استقرار ده‌ها هزار نيروي نظامي تحت فرمان امريکا در افغانستان، ناامني در اين کشور همچنان رو به افزايش است.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: