۰

تعطیلی شورای استانی لوگر و مجلس سنای افغانستان

مجلس سنای افغانستان و شورای استاني ولايت "لوگر" در جنوب شرق این کشور در واکنش به کشتار غیرنظامیان در ولايت قندهار تعطیل شده‎اند.
کد خبر: ۳۲۷۸۷
۱۶:۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي‌وي، بر اساس این گزارش، جلسه عمومی مجلس سنای افغانستان روز سه‎شنبه در واکنش به کشتار شهروندان افغان به دست امریکایی‎ها در قندهار، به شکل موقت تعطیل شد و اعضای مجلس نیز به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کردند.

فضل الهادی مسلم بار رئیس مجلس سنای افغانستان در جلسه امروز ضمن تقبیح کشتار غیرنظامیان در قندهار گفت: " امریکایی‎ها در افغانستان اقداماتی بدتر از روس‎ها را انجام داده‎اند."

رئیس سنای افغانستان از تمامی شوراهای استانی در این کشور خواست تا در واکنش به اقدام جنون‎آمیز نظامیان امریکایی در کشتار شهروندان افغان، دفاتر خود را به نشانه اعتراض تعطیل کرده و با خانواده قربانیان در قندهار اعلام همبستگی و همدردی کنند.

از سوی دیگر، عبدالولي وکيل رئيس شوراي استاني ولايت لوگر نیز روز سه شنبه از تعطیلی سه روزه شورای استانی ولایت لوگر خبر داد.

وی با اعلام اين مطلب افزود که کشتار قندهار يک جنايت است و بايد عاملان آن به جزاي اعمال‌ خود برسند.

اعضاي اين شورا ضمن تقبيح شديد کشتار غيرنظاميان در قندهار به دست امريکايي‌ها، اعلام کردند که مشکل اين بار تنها با معذرت خواستن حل نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، مجلس نمايندگان افغانستان نيز روز گذشته در واکنش به کشتار غیرنظامیان در قندهار، به مدت يک روز تعطیل اعلام شد.

سربازان امريکايي دو روز قبل در شهرستان پنجوايي ولايت قندهار شب هنگام وارد منازل مردم شدند و آنان را به گلوله بستند که در نتيجه این اقدام جنون‎آمیز،۱۷ غيرنظامي از جمله ۹ کودک و سه زن کشته و ۵ نفر هم زخمي شدند.

اين رويداد باعث خشم و ناراحتي مردم افغانستان شده است.

حدود دو هزار دانشجوی افغان نیز روز سه‎شنبه در ولايت ننگرهار در شرق افغانستان در واکنش به اين حادثه، تظاهرات ضدامریکایی برگزار کردند.

برچسب ها: افغانستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: