۰

آمریکا در تلاش برای لغو عضویت سوریه از یونسکو ناکام ماند

بدنبال ناکامی آمریکا در تلاش برای حذف عضویت سوریه در یونسکو، نماینده واشنگتن در این سازمان این ناکامی را عمیقا مایوس کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۳۲۶۰۲
۱۵:۰۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، در شرایطی که کمیته هیئت مدیره سازمان بین المللی آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد "یونسکو" روز گذشته با 35 رای موافق و 8 رای مخالف قطعنامه ای ملایم را بر ضد سوریه و در راستای محکومیت خشونت ها در دمشق تصویب کرد،"دیوید کلیون" نماینده آمریکا در "یونسکو" ضمن محکومیت مخالفت کمیته حقوق بشر سازمان ملل با لغو عضویت سوریه در بدنه این سازمان اعلام کرد که آمریکا عمیقا از این تصمیم یونسکو مایوس شده است.

نماینده آمریکا در یونسکو گفت: با توجه به اقدامات نظام "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه مشخص نیست که سوریه چطور می تواند به فعالیت این کمیته کمک کند.

شبکه خبری فاکس نیوز نوشت که "رز لتینن" نماینده جمهوریخواه و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز این رای گیری را تقبیح و در بیانیه ای اعلام کرده است: با وجود کشتار هزاران تبعه سوری بی گناهی که در پی آزادی و حقوق بشر بودند توسط نظام اسد، هیئت اجرایی (58 عضوی) یونسکو حتی اراده ندارد تا سوریه را از بدنه کمیته حقوق بشر خود حذف کند چه برسد به حذف کلی سوریه از هیئت مدیره این سازمان.

در شرایطی که قطعنامه مصوب روز گذشته در یونسکو از مقامات سوری خواسته است تا نقض حقوق بشر در این کشور را پایان دهند و از جمعیت خود حمایت کنند و آزادی بیان و احترام به میراث کشور را بازگردانند؛‌ اما این قطعنامه اعتنایی به درخواست ها مبنی بر حذف سوریه از کمیته کنوانسیون ها و توصیه های سازمان ملل که رسیدگی به حقوق بشر را بر عهده دارد، نکرده است.

نماینده آمریکا در یونسکو گفت: هیئت نمایندگی آمریکا امیدوار است که یونسکو بعدا نیز درباره عضویت سوریه در این سازمان بررسی مجدد داشته باشد.

منبع : فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: