۰

تهران بالاترین و سمنان پایین ترین آمار خودکشی در کشور (+جدول)

متاسفانه آمار خودکشی در کشور به سرعت افزایش یافته و در حالی‌که با توجه به نرخ خودکشی در کشور، ما در ردیف کشورهای با آمار پایین خودکشی بودیم اکنون در گروه کشورهای با نرخ متوسط خودکشی قرار گرفته‌ایم.
کد خبر: ۳۲۵۹۳
۱۴:۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرآنلاین ، در برخی شهرهای کشور میزان خودکشی تا سرحد جوامع با نرخ بالای خودکشی رسیده است. در سال‌های اخیر بیشترین میزان افزایش تعداد خودکشی در جمعیت 25 تا 34سال گزارش شده است.

در ایران اگرچه حلق‌آویز کردن شایع‌ترین روش به کار برده شده توسط مردان برای خودکشی است اما در زنان روش خودسوزی شایع‌تر گزارش شده است.

مطابق آمار منتشر شده از سوی مرکز پزشکی قانونی تهران نیز روش‌های شایع در مردان به ترتیب دارآویختگی، دارو و سموم و اسلحه گرم و در زنان دارو و سموم و خودسوزی بوده است. خودسوزی یکی از روش‌های کمتر شایع در کشورهای پیشرفته است که در کشورهای در حال توسعه‌ای نظیر ایران از روش‌های شایع محسوب می‌شود. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد 27درصد از کل خودکشی‌ها در ایران از طریق خودسوزی انجام شده که 71درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند. نتایج برخی از تحقیقات دیگر نیز این موضوع را تایید کرده و نشان می‌دهند که خودسوزی، روش مرسوم‌تر خودکشی در زنان به ویژه در استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان است. همچنین خودسوزی در مناطق روستایی، استان‌های مرزنشین، استان‌های جنگ‌زده و مناطق کردنشین شیوع بیشتری داشته است.

حسین فرجاد استاد دانشگاه و آسیب‌شناس اجتماعی با تاکید بر تعدد گسترده عوامل منجر به خودکشی، می گوید: خودکشی رفتار و پدیده‌ای ضداجتماعی است که فشارهای اجتماعی و خانوادگی بر آن تاثیر مهمی دارند، تصریح کرد: بیشتر خودکشی‌ها از فشارهای روانی ناشی می‌شوند. فشارهایی که عواملی گوناگون نظیر احساس خلع، تنهایی، بی‌محتوایی، بی‌برنامگی و... دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به جوانان و نوجوانان در بحث خودکشی گفت: رشد بیکاری، فشارها و بی‌توجهی‌های والدین، تضاد و ستیزه جویی در خانواده و غیره از عواملی هستند که جوانان را به سوی خودکشی سوق می‌دهند. جوان‌ها دور هم جمع می‌شوند و با مشورت همدیگر برای رفع فشارهایشان تصمیماتی نابخردانه و آنی نظیر خودکشی می‌گیرند.

جدول بالاترین و پایین ترین آمار خودکشی در کشور:

بالاترین

پایین ترین

نام استان

فراوانی

نام استان

فراوانی

تهران

434

یزد

30

کرمانشاه

247

خراسان جنوبی

28

لرستان

228

سمنان

20


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: