۰
در آستانه 14 فوريه ۲۰۱۲

همزمان با فرارسيدن اولين سالگرد قيام ، معترضان بحريني تحصن یک هفته ای را آغاز کردند

هزاران بحريني بار ديگر در تاکيد بر مطالبات دموکراتيک انقلاب خود عليه آل خليفه، تحصن اعتراض آميز يک هفته اي آغاز کرده اند.سازمان دهندگان اين تحصن اعتراض آميز مي گويند اين تجمع هر روز بعد از ظهر تا نيمه شب، به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۲۲۸۳
۱۸:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، تظاهرکنندگان ضد دولتي در بحرين روز جمعه (۱۲ اسفند، سوم مارس ۲۰۱۲ ) در ادامه اعتراضات خود که از اوايل سال ۲۰۱۱ ميلادي آغاز شده است، در يک بناي تاريخي در روستاي المقشع که به "ميدان آزادي" تغيير نام يافته است، تجمع کردند.

معترضان در حرکت جديد اعتراض آميز خود عليه رژيم آل خليفه، بار ديگر بر ادامه حرکت انقلابي خود تاکيد کردند ، پرچم هايي را به اهتزاز در آوردند و با سردادن شعارهاي ضد دولتي، برکناري حکومت مستبد آل خليفه را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان پارچه نوشته هايي در دست داشتند که مضمون آن به طور مستقيم پادشاه بحرين را خطاب قرار داده و بر روي آن " مرگ بر حمد" نوشته شده بود.

سازمان دهندگان اين تحصن اعتراض آميز مي گويند اين تجمع هر روز بعد از ظهر تا نيمه شب، به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.

عبدالجليل خليل ابراهيم، رئيس جمعيت الوفاق، گروه اصلي مخالف در بحرين، در اجتماع روز جمعه گفت: " بحريني ها از مطالبات خود دست نمي کشند."

اعتراضات در بحرين در حالي ادامه دارد که نظاميان رژيم براي متفرق کردن معترضان به شليک گاز اشک آور و پرتاب نارنجک هاي گيج کننده متوسل می شوند؛ چندين غيرنظامي بحريني که بيشتر آن ها را شهروندان و کودکان تشکيل مي دهند، بر اثر استنشاق گاز اشک آور که توسط نظاميان رژيم به مناطق و منازل مسکوني شليک شده است، جان باخته اند.

جمعيت اسلامي "الوفاق"، بزرگترين گروه معارض بحرين همچنين در ۱۴ فوريه ۲۰۱۲ در آستانه نخستين سالگرد قيام مردمي اين کشور عليه رژيم آل خليفه، تحصن يک هفته اي را در نزديکي منامه، پايتخت اين کشور برپا کردند.

اين درحالي است که عفو بين الملل درباره ادامه استفاده از گاز اشک آور توسط دولت بحرين عليه معترضان ضد رژيم هشدار داده و تحقيق و بررسی درباره مرگ هاي ناشي از استنشاق اين گازها را خواستار شده است.

اعتراضات ضد دولتي در بحرين از اواسط فوريه ۲۰۱۱ ميلادي آغاز شده است.

هزاران تن از مردم و مخالفان رژيم بحرين در ابتداي اعتراضات خود، اصلاحات سياسي و سلطنت مشروطه را خواستار بودند، اما مطالبات آنها بعد از اقدامات سرکوب گرانه خاندان حاکم عليه اعتراضات مردمي، به سرنگوني رژيم حاکم تغيير کرد.

در اقدامات سرکوب گرانه آل خليفه عليه اعتراضات مسالمت آميز در بحرين که با حمايت نظامي عربستان سعودي، صورت مي گيرد، ده ها نفر کشته و بسياري زخمي شده اند.


 پرس تی وی
برچسب ها: بحرین
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: