۱
پس از اعلام ایده تاسیس و راه‌اندازی شبکه‌های فارسی زبان؛

عربستان سعودی از راه‌اندازی سایت‌های فارسی زبان خبر داد

پس از اینکه رژیم سعودی چندی پیش از قصد خود مبنی بر تاسیس و راه‌اندازی شبکه‌های فارسی زبان جهت تاثیرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان سخن گفت، هم اکنون ایده راه‌اندازی سیاست‌های اینترنتی را در سرمی‌پروراند.
کد خبر: ۳۲۲۷۹
۱۸:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" امروز ـ 13 اسفند ماه ـ در خبری اعلام کرد که "شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه" بعد از موفقیت در انتشار چندین شماره از مجله "المجله" به دو زبان عربی و انگلیسی، هم اکنون درصدد انتشار نسخه اینترنتی این مجله به زبان فارسی است.


شاهزاده "فیصل بن سلمان بن عبد العزیز"، رئیس هیئت مدیره شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه این اقدام را درچارچوب رویکرد شرکت برای افزایش خوانندگان و تماس با فرهنگ‌های مختلف برشمرده است.


"عزام بن محمد الدخیل"، مدیرعامل شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه نیز گفت که استقبال خوانندگان از نسخه‌های عربی و انگلیسی این مجله ما را بر آن داشت تا در اندیشه ارائه نسخه فارسی آن نیز باشیم.


مدیرعامل شرکت مطالعات و انتشارات السعودیه هدف از این اقدام را صرف نظر از استقبال خوانندگان گسترش علم و دانش و افزایش شمار خوانندگان آن و گشودن درب‌های ارتباط بین تمدن‌های مختلف را بیان کرد.


وی افزود: توجه هیئت مدیره شرکت بر انتشار نسخه فارسی مجله جمعیت قابل توجه فارسی زبانان در شش کشور خاورمیانه وخاور برشمرد که حدود 100 میلیون نفر است و بیش از نیمی از آنها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اقامت دارند.


اما "عادل الطریی"، سردبیر المجله نیز در این ارتباط گفت: نسخه فارسی مجله به ترجمه محتوای نسخه‌های عربی و انگلیسی اکتفا نخواهد کرد، بلکه مطالبی به زبان فارسی از نویسندگان مشهور و همچنین تحلیل‌ها، گفتگوها و پژوهش‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای و تبلیغاتی بی‌طرف نیز در آن منتشر خواهد شد.


سردبیر المجله افزود: ارائه نسخه فارسی المجله حلقه ارتباط بین دو فرهنگ همجوار خواهد بود و به ایجاد پل‌هایی جهت پیوند بین آنها کمک خواهد کرد.


ایده راه‌اندازی سایت فارسی زبان مجله المجله در حالی ارائه می‌شود که چندی پیش چندین شاهزاده سعودی اعلام کرده بودند که قصد دارند، شبکه‌های تلویزیونی فارسی تاسیس و راه‌اندازی کنند.

فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
علیرضاتباره
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
باسلام وادب،وتشکراززحمات شما،عرض مختصراینکه اینجانب ازچه سایتی میتوانم نظراتم رابازبان فارسی درسایتهای عربستان منتشرکنم،لطف بفرماییدنشانی سایت رابرایم ارسال نمایید،همیشه سربلندوپیروزباشید.