۰

بهانه تراشی های غرب از همه پرسی سوریه

وزرای امور خارجه اروپا به اتفاق همه پرسی سوریه را رد کردند و با بهانه تراشی های جدید بار دیگر در امور داخلی این کشور مداخله کردند.
کد خبر: ۳۲۱۳۵
۱۰:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، وزرای امور خارجه اروپا برای وارد کردن ایراد به همه پرسی ملی سوریه در خصوص اصلاح قانون اساسی به اتفاق این حرکت را رد و انکار کردند.

این در حالی است که هونگ لنی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی جدا با انتقادات آمریکا از موضع این دو نسبت به مسائل سوریه به شدت مخالفت کرده و آنها را بی اعتبار برشمردند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ( پنجم اسفند ) مجامع عمومی را به تغییر موضع چین و روسیه در قبال سوریه دعوت کرده بود.

این در حالی است که لنی، در اظهارات خود تصریح کرد: جهان نباید خواسته ها و سیاست های خود را به سوریه تحمیل کند و مسائل این کشور را باید به خود مردم سوریه واگذار کند.

لاوروف نیز تاکید کرد: برای ما روشن است که کشورهای مداخله کننده در امور سوریه برای یافتن راه حل سیاسی کمکی نخواهند کرد.

هیلاری کلینتون برای متقاعد کردن چین و روسیه در حمایت از خواسته های شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد: آنچه که در سوریه روی می دهد ادامه بهار عرب است و ما باید از آن پشتیبانی کنیم.

همه پرسی سوریه در حالی با حضور حداکثری مردم همراه بود که پیش بینی می شود 70 درصد از شرکت کنندگان رای آری به اصلاحات قانون اساسی داده اند.

ویلیام هاگ ، وزیر امور خارجه انگلیس، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه و وزرای امور خارجه بسیاری از کشورهای اروپایی این همه پرسی را رد کرده و مدعی شدند: همه پرسی روز گذشته کسی را فریب نمی دهد و ما در حال تدابیر جدیدی برای ورود به مسائل داخلی سوریه هستیم.

منبع : شبستان
برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: