۰

جزئیات پیشنهاد قطر برای جذب دانشمندان ایرانی

قطری‌ها به عنوان شریک گازی ایران در پارس جنوبی در این ایمیل شرایط فوق العاده‌ای را برای جذب کارشناسان ایرانی ارائه کرده اند. آنها پس از مکاتبات الکترونیک اولیه به تهران می‌آیند و مقدمات قرارداد را فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۰۷۴
۰۸:۴۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، خبرهای رسیده حاکی از آن است که آمریکا با ارسال نامه هایی به برخی از سازندگان آسیایی و اروپایی خواستار عدم ارسال برخی از کالاهای مورد نیاز فازهای پارس جنوبی به ایران شده اند.

این در حالی است که جزئیات طرح جدید مقامات قطری برای جذب متخصصان و دانشمندان صنعت گاز ایران در پارس جنوبی لو رفته است به طوری که اخیرا برخی از کارکنان شاغل بر روی سوهای دریایی فازهای پارس جنوبی در خلیج فارس از دریافت یکسری ایمیل‌هایی از سوی مقامات قطری خبر داده اند.

قطری‌ها به عنوان شریک گازی ایران در پارس جنوبی در این ایمیل شرایط فوق العاده‌ای را برای جذب کارشناسان ایرانی ارائه کرده اند؛: در این ایمیل‌ها قطر پیشنهادهای اغواکننده‌ای همچون حقوق چندینی میلیون دلاری، منزل و خودروی شخصی برای استخدام و مهاجرت کارشناسان صنعت گاز ایران به قطر ارائه کرده اند.

برخی رسانه‌های داخلی اخیرا اعلام کرده اند: قطری‌ها به متخصصان ایرانی صنعت پتروشیمی که با سابقه 10 تا 15 سال کار حداکثر بین 2 تا 2.5 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند، پیشنهاد حقوق ماهانه 12 هزار دلاری می‌دهند تا با توجه به نرخ برابری دلار و ریال، چشم صنعتگران ایرانی پتروشیمی به حقوقی 7 تا 10 برابری دوخته شود.

بر این اساس واحدهای جدید پتروشیمی قطر در حالی در آستانه ورود به مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که این واحدها از جمله بزرگترین پروژه GTL جهان (فرِآیند تولید فرآورده از گاز در این واحدها به دلیل تغییرات شیمیایی یک فرایند پتروشیمی محسوب می‌شود) یعنی GTL مروارید که توسط شرکت‌های چند ملیتی اجرایی شده‌اند با کمبود شدید نیروی انسانی متخصص برای اداره واحدهای خود مواجه شده‌اند.

به همین دلیل قطری‌ها که باید سال‌های زیادی برای تربیت نیروی انسانی متخصص صرف کنند به جای چنین کار پر زحمتی به سراغ ساده‌ترین روش برای تامین نیروی انسانی خود روی آورده‌اند چنانکه بر این اساس قطری‌ها تلاش می‌کنند نیروی انسانی توانا و با تجربه صنعت پتروشیمی ایران را با پیشنهاد حقوق‌ و مزایای نجومی به فعالیت در واحدهای پتروشیمی قطر ترغیب کنند.

قطری‌ها به متخصصان ایرانی صنعت پتروشیمی که با سابقه 10 تا 15 سال کار حداکثر بین 2 تا 2.5 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند، پیشنهاد حقوق ماهانه 12 هزار دلاری می‌دهند تا با توجه به نرخ برابری دلار و ریال، چشم صنعتگران ایرانی پتروشیمی به حقوقی 7 تا 10 برابری دوخته شود.

قطری‌ها حتی زحمت خروج از ایران را نیز بر عهده کارکنان کارآزموده و متخصص ایرانی نمی‌گذارند و پس از مکاتبات الکترونیک اولیه خود به تهران می‌آیند و در یکی هتل‌های پایتخت ایران از جمله هتل (ه) مقدمات قرارداد، اقامت و ویزای صنعت‌مردان ایرانی پتروشیمی را فراهم می‌کنند تا در چشم بر هم زدنی، همه هزینه‌ای که قالبا از جیب ملت و به صورت تجربه انباشته برای نیروی انسانی ایرانی انجام شده است دود شده و نه به هوا که به جیب رقبای ایران برود.

منبع : محدوده
برچسب ها: قطر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: