۰

"پليس مصر و طرفداران فوتبال در حادثه استاديوم پورت سعيد مقصرند"

يک قانون‌گذار مصري مي‌گويد، تحقيق پارلماني در زمينه حادثه مرگبار اخير در استاديوم پورت سعيد، از مقصر بودن پليس و طرفداران فوتبال در اين زمينه حکايت مي‌کند.
کد خبر: ۳۱۴۷۰
۱۱:۲۸ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، نتايج اوليه تحقيق پارلمان مصر در زمينه تراژدي استاديوم پورت سعيد که روز يک‌شنبه (۲۳ بهمن، ۱۲ فوريه) منتشر شد تا حدي نظر آن‎دسته از مصري‎ها که ضرب ‌وجرح در پورت سعيد را حاصل طراحي عناصري مي‌دانند که در صدد دامن زدن به هرج و مرج در اين کشورهستند را مورد تاييد قرار داد.

اشرف ثابت، که رياست اين تحقيق را به عهده داشت، تصريح کرد، مسببان اين حادثه با استفاده از اراذل و اوباش و طرفداران فوتبال، "از تنش‌هاي صورت گرفته در حاشيه اين بازي براي رسيدن به دستاوردهاي سياسي بهره برداري کردند."

وي افزود:"ما اسامي اين افراد را اعلام خواهيم کرد."

ثابت از هيجان حاصل از شبکه‌هاي تلويزيوني ورزشي نيز به عنوان يکي از دلايل بروز اين حادثه مرگبار ياد کرد، حادثه‌اي که به بروز چندين روز اعتراضات خشونت‌آميز در مصر و کشته شدن ۱۶ نفر ديگر انجاميد.

اين درگيري‌هاي خشونت‌آميز روز اول فوريه و در پايان مسابقه فوتبال بين طرفداران تيم المصري از پورت سعيد و الاهلي از قاهره روي داد و به کشته شدن ۷۴ تن و مجروحيت بيش از ۱۰۰۰ تن انجاميد.

بسياري از مصري‌ها از جمله شماري از قانون‌گذاران اين کشور، پليس و شوراي نظامي حاکم را به دليل ناکامي در جلوگيري از بروز اين خشونت‌ها مقصر دانسته‌اند.

ده‌ها هزار مصري روز جمعه (۲۱ بهمن، ۱۰ فوريه) با برگزاري تظاهرات سراسري در اين کشور عليه حاکمان نظامي مصر شعار دادند. از فوريه ۲۰۱۱ و همزمان با سرنگوني حسني مبارک در پي برگزاري اعتراضات مردمي گسترده در مصر، شوراي حاکمان نظامي اداره اين کشور را به عهده دارد.

مصري‌ها با برگزاري تظاهرات در قاهره، اسکندريه ، سوئز و بسياري از شهرهاي ديگر در اين کشور از شوراي نظامي حاکم خواستند قدرت را به رهبران غيرنظامي تحويل دهد.

فعالان مصري حاضر در اين تظاهرات، ضمن خطاب قرار دادن سپهبد محمد حسين طنطاوي شعار "مردم خواهان سرنگوني سپهبد هستند" سر دادند. طنطاوي رياست شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر را به عهده دارد.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: