۰

تظاهرات گسترده عليه رژيم بحرين

هزاران بحريني با برگزاري تظاهراتي که از سوي گروه‌هاي مخالفت دولت بحرين ترتيب داده شده بود، خواستار اصلاحات و پايان سرکوب معترضان شدند.
کد خبر: ۳۱۳۷۲
۱۲:۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اين تظاهرات که در روستاي المقشع در اطراف منامه، پايتخت بحرين برگزار شد، بخشي از راهپيمايي اعتراض‌آميز يک هفته‌اي بود که از سوي حزب الوفاق، گروه اصلي مخالف دولت بحرين و چندين حزب ديگر ترتيب داده شده است. اين تظاهرات ۴ فوريه آغاز شد.

گروه‌هاي مخالف دولت بحرين اعلام کردند که اين اعتراضات تا ۱۴ فوريه، اولين سالگرد خيزش مردمي در اين کشور ادامه خواهد داشت.

معترضان همچنين وعده دادند که به سوي ميدان مرواريد، کانون اعتراضات ضد رژيم در سال گذشته ميلادي که با سرکوب شديد نيروهاي آل خليفه روبرو شد، راهپيمايي کنند. اين ميدان اکنون ميدان شهيد ناميده مي‌شود.

از سوي ديگر، فعالان بحريني مي‌گويند، نيروهاي رژيم در اقداماتي که به نظر مي‌رسد عمليات پيشگيرانه براي جلوگيري از هرگونه اقدام جهت بازگشتن به ميدان مرواريد باشد، دست به حملات و دستگيري افراد مي‌زنند.

بحريني‌ها از سال گذشته ميلادي خواستار پايان حکومت رژيم آل خليفه هستند.

در جريان سرکوب خشونت‌بار معترضان، ده‌ها بحريني کشته و صدها تن نيز زخمي شده‌اند.

کميسيون مستقل رسيدگي بحرين ۲۳ نوابر ۲۰۱۱ با انتشار گزارشي اعلام کرد که رژيم منامه دست به "خشونت فزاينده"، شامل گرفتن اعتراف‌هاي زوري از بازداشت‌شدگان زده است.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: بحرين
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: