۰

آزادى 700 ایرانى از زندان‌هاى خارج از کشور

وزیر امور خارجه گفت: خوشبختانه طی سال 90 بیش از 700 ایرانی که در کشورهای مختلف زندانی بودند با پیگیری‌های صورت گرفته آزاد شدند.
کد خبر: ۳۱۱۸۷
۱۱:۳۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از دولت ، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه با اشاره به پیگیری حقوق ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه اظهار داشت: وزارت امور خارجه خود را مکلف می‌داند که برای هر ایرانی در هر جایی از دنیا گرفتاری به وجود آید، به دنبال رفع گرفتاری او باشد اما از طرفی هم هموطنان ما باید متوجه باشند که قوانین و مقررات را رعایت کنند.
 
وزیر امور خارجه با اشاره به پیگیری حقوق ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه افزود:‌ خوشبختانه در سال 90 بیش از 700 ایرانی که در کشورهای مختلف زندانی بودند را توانستیم آزاد کنیم اما از طرفی هم هموطنان ما باید متوجه باشند که قوانین و مقررات بین المللی را رعایت کنند. متاسفانه در برخی موارد اقداماتی از سوی برخی انجام می‌شود که خلاف ضوابط و مقررات بین‌المللی است و این مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

صالحی تصریح کرد: خواهش ما از ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا مسافران این است که سعی کنند در چارچوب ضوابط و مقررات بین‌المللی عمل کنند تا مشکلی برای دستگاه‌های اجرایی در داخل کشور نیز ایجاد نشود.
 
زائران از طریق هوایی به سوریه بروند

وزیر امور خارجه همچنین با توصیه به زائران ایرانی برای سفر به کشور سوریه اظهار داشت: بارها از طریق مراجع ذی ربط به زائران اطلاع رسانی شده است ولی متاسفانه برخی مردم بدون توجه به مسائل امنیتی از طریق زمینی به سوریه سفر می‌کنند و بعضاً جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی تاکید کرد: با تدابیر وزارت کشور و نیروی انتظامی سفر از طریق زمینی به سوریه ممنوع شده است و زائران می‌توانند با هواپیما سفر کنند؛ سازمان حج و زیارت هم تسهیلات زیادی برای زائران فراهم کرده است و به این افراد توصیه می کنیم تنها از طریق هوایی به سوریه سفر کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: