۰
براساس اعتراف یکی از بازداشت‌شدگان:

کشتار پورت سعید را 600 مزدور جمال مبارک به اجرا گذاشتند

یک از عوامل دخیل در حوادث خونین چهارشنبه شب ورزشگاه پورت سعید اعتراف کرد که جمال مبارک، پسر رئیس جمهور مخلوع مصر با به خدمت گرفتن 600 مزدور این حادثه خونین را موجب شد.
کد خبر: ۳۱۱۴۲
۱۸:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز

به گزارش «شیعه نیوز» ، یکی از عوامل دخیل در حوادث خونین پورت سعید به نام "محمود السید" از ساکنان منطقه "السیده خدیجه" در پورت سعید که توسط نیروهای امنیتی مصر بازداشت شده بود، از دست داشتن جمال مبارک در این حادثه پرده برداشت.

وی در اعتراف‌های خود گفته بود که جمال مبارک با استفاده از دو نفر به نام‌های "الحسینی ابو قمر"، از اعضای حزب منحل ملی و "جمال عمر" از دوستان نزدیک خود 600 نفر را اجیر کرد تا حادثه خونین ورزشگاه پورت سعید را رقم بزنند.

این درحالی است که امروز دادگاه حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و دو پسرش جمال و علاء مبارک و حبیب العادلی، وزیر سابق داخلی مصر و 6 معاون بلند پایه‌اش به اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری برگزار شد.

در این جلسه "السید حامد"، به نیابت از دادستانی مصر جمال مبارک را به محض ورود به قفس اتهام به دست داشتن در حوادث ورزشگاه پورت سعید متهم کرد که طی آن 75 نفر کشته و 1703 نفر مجروح شدند.

نماینده دادستانی مصر خطاب به جمال مبارک گفت: اگر هر روز هم یک توطئه بسان توطئه جمل و پورت سعید تدارک ببینی نخواهی از سقوط خود جلوگیری کنی.

منبع: فارس

برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: