۰

طرح امريکا براي افزايش نيرو در افغانستان

واشنگتن به رغم وعده ‌واگذاري امور امنيتي افغانستان به مقامات محلي در سال ۲۰۱۴، درصدد افزايش نيروهاي ويژه ارتش در اين کشور است.
کد خبر: ۳۱۱۳۸
۱۵:۲۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ،امريکا و سران ناتو، سال ۲۰۱۴ را به عنوان زمان انتقال امور امنيتي افغانستان به مقامات محلي اين کشور اعلام کرده‌اند.

روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي به نقل از يکي از مقامات پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، نوشت، تيم‌هاي منتخب کماندويي موجود در "نيروهاي عمليات ويژه امريکا" در افغانستان باقي مي‌مانند.

بر اساس اين طرح ممکن است امريکا به اعزام نيروهاي منتخب بيشتر به افغانستان نيز نيازمند شود.

بر اساس اين طرح، نيروهاي امريکايي در شهرها و روستاهاي آسيب پذير در برابر حملات شبه نظاميان در افغانستان به گشت زني نمي‌پردازند و در عوض نيروهاي افغان اين مسووليت‌هاي امنيتي را به عهده خواهند گرفت.

لئون پانه تا، وزير دفاع امريکا روز چهارشنبه (۱۲ بهمن، يک فوريه) مدعي شده بود، امريکا ماموريت نظامي در افغانستان را سال آينده ميلادي به پايان مي‌رساند و در راستاي خروج برنامه ريزي شده ناتو از اين کشور به ايفاي نقش آموزشي در افغانستان مي‌پردازد.

در همين حال، بر اساس گزارش جديد ناتو که اخيرا از طريق رسانه‌ها فاش شد، نظاميان افغان به توانايي خود در شکست نيروهاي ناتو اطمينان دارند.

امريکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه ريشه کن کردن شبه نظاميان القاعده، برکناري طالبان از قدرت، اجراي دموکراسي و بازگرداندن امنيت به افغانستان به اين کشور تجاوز کرد.

اين در حالي است که با وجود حضور هزاران نيروي تحت رهبري امريکا در اين کشور جنگ‌زده ناامني در سراسر افغانستان افزايش يافته است.

کشتار غيرنظاميان در عمليات‌هاي نظامي تحت امر امريکا در افغانستان خشم افغان‌ها را برانگيخته و به برگزاري تظاهرات‌ و اعتراضات ضد امريکايي در سراسر اين کشور منجر شده است.

منبع : پرس تی وی به نقل از
نيويورک تايمز

برچسب ها: افغانستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: