۰

5 کشته در تازه‎ترين درگيري‎هاي مصر

در درگيري‌ معترضان مصري و پليس اين کشور که در شهر‌هاي قاهره و سوئز بر سر مسابقه مرگ‌بار فوتبال در شمال اين کشور اتفاق افتاده، دست کم ۵ نفر کشته شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۰۹۶
۱۷:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، در جريان درگيري‌هاي جمعه شب (۱۴ بهمن، ۳ فوريه) در قاهره پايتخت اين کشور، دو معترض بر اثر استنشاق گاز اشک آور کشته شدند.

در درگيري‎هاي جمعه شب در سوئز نيز دو تن ديگر از معترضان مصري کشته شدند.

از سوي ديگر، يک سرباز مصري که از ساختمان وزارت کشور محافظت مي‌کرد، در اثر جراحات وارده در جريان درگيري‌ها، در بيمارستان جان باخته است.

بر اساس اين گزارش، معترضان خشمگين ساختمان دولتي مقابل وزارت کشور مصر را به آتش کشيدند.

به گفته سران امنيتي مصر، افراد مسلح يک پاسگاه پليس واقع در شرق قاهره را آتش زده و تعدادي از بازداشت شدگان در اين مرکز را آزاد کردند.

در درگيري‌هاي روز پنج شنبه (۱۳ بهمن، ۲ فوريه) نيز، بعد از اين که نيرو‌هاي امنيتي از گاز اشک آور و گلوله‎هاي واقعي استفاده کرده و مردم را هدف قرار دادند، دو معترض کشته و بيشتر از ۳۰ تن مجروح شدند.

تازه‎ترين دور خشونت‌ها در مصر پس از آن اتفاق افتاده که اخيرا نيز در جريان درگيري‎هاي مربوط به مسابقه فوتبال روز چهارشنبه (۱۲ بهمن، ۱ فوريه) ميان دو تيم مصري الاهلي و المصري در شهر پورت سعيد، بيش از ۷۰ تن کشته و دست کم هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شدند.

اين حادثه هنگامي رخ داد که طرفداران دو تيم پس از پيروزي ۳ بر ۱ تيم المصري بر تيم الاهلي، با يکديگر درگير شدند. در جريان اين درگيري دست کم ۷۴ نفر جان باختند.

معترضان، حاکمان نظامي مصر را به سوء مديريت در کشور در دوره حساس انتقال قدرت متهم کرده‌اند.

بسياري از مصري‌ها از جمله قانون‌گذاران، پليس و حاکمان نظامي کشور را به خاطر ناتواني در جلوگيري از وقوع خشونت، مقصر مي‎دانند.

برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: