۰

اوضاع اسف بار زندانهای عربستان

اخیرا تصاویری از یكی از زندان‏های شلوغ عربستان سعودی در اینترنت منتشر شده است. این مسئله نارضایتی فعالانی را برانگیخته است كه وضعیت بد معیشتی زندانیان را محكوم كرده‏اند.
کد خبر: ۳۱۰۹۲
۱۶:۵۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اخیرا تصاویری از یكی از زندان‏های شلوغ عربستان سعودی در اینترنت منتشر شده است. این مسئله نارضایتی فعالانی را برانگیخته است كه وضعیت بد معیشتی زندانیان را محكوم كرده‏اند.

به گفته یكی از ناظران فعال كه مدتی را در زندان های عربستان سپری كرده است، اوضاع در زندان های این كشور بدتر می‏شود.

تعدادی از زندانیان در زندان‏های عربستان می‏توانند از بازار سیاه تلفن همراه تهیه كنند و برخی از زندانیان از تلفن همراه برای تصویربرداری از وضعیت خودشان استفاده می‏كنند.

تصویری كه اخیرا منتشر شده در یكی از راهروهای زندان "بریمان" در مركز جده تهیه شده است.

جمعیت ملی حقوق بشر بارها اعلام كرده است كه اكثر زندان‏ها در این كشور شلوغ است.

در عین حال سازمان دیده بان حقوق بشر به گزارش‏های شرایط غیرانسانی در زندان‏های عربستان از جمله مسئله پنج نفر از اتیوپیایی های بازداشت شده كه اگوست گذشته به علت ازدحام كشته شدند، اشاره كرد.

حسین الیوسف یكی از فعالان عربستانی كه به علت شركت در اعتراضات علیه دولت چند بار زندانی شده است از اوضاع بسیار بد و شرایط بسیار سخت زندانیان در زندان‏های این كشور خبر داد و گفت: زندان‏های عربستان شلوغ‏تر شده و شرایط و اوضاع بیش از پیش دشوارتر می‏شود.

وی افزود: آخرین زندانی كه رفتم بدترین زندان بود. در یك سلول پنج در شش متر 23 نفر بودیم و باید نوبتی می‏خوابیدیم و برخی مجبور بودند در سرویس بهداشتی بخوابند.

منبع: العالم

برچسب ها: عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: