۰

زخمی شدن 2532 معترض در قاهره

وزارت بهداشت مصر آمار مجروحین درگيري نيروهاي امنيتي با معترضان در اطراف ساختمان وزارت كشور را 2532 نفر اعلام كرد.
کد خبر: ۳۱۰۸۱
۱۱:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، وزارت بهداشت مصر اعلام كرد مجموع افراد زخمي شده در درگيري هاي اطراف ساختمان وزارت كشور تاكنون به 2532 نفر رسيده است.

درپی کشته شدن 74 تن در درگیری های پس از مسابقه فوتبال در شهر "بور سعید"، تظاهرات در نقاط مختلف مصر برای برکناری شورای نظامی شدت یافته است.

مردم مصر بی تفاوتی نیروهای امنیتی و پلیس در شهر بور سعید نسبت به درگیری بین هواداران و حتی  دست داشتن شورای نظامی در این حادثه را دلیل کشته شدن 74 تن از شهروندان مصری می دانند.

در روز جمعه نیروهای امنیتی و پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از اطراف ساختمان وزات کشور در پایتخت، به شلیک گاز اشک آور متوسل شدند.

درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان معترض مصری علاوه بر قاهره در دیگر شهرهای مصر نیز روی داده و گزارش شده این درگیری ها 4 کشته و هزاران مجروح برجا گذاشت.

در بيانيه وزارت بهداشت مصر آمده است به 1234 نفر در محل درگيري از طرف آمبولانس هاي مستقر در نزديكي ساختمان وزارت کشور و به 237 نفر از طريق بيمارستان هاي صحرايي مستقر در نزديكي ميدان التحرير قاهره كمك رساني شد.

"عادل عدوي" معاون وزير بهداشت روز جمعه اعلام كرد در درگيري هايي كه در اطراف ساختمان وزارت كشور رخ داد يك نفر براثر شدت جراحات جان باخته است.

مردم مصر پس از پیروزی انقلاب این کشور همواره خواستار برکناری شورای نظامی از قدرت و انتقال قدرت به دولتی غیر نظامی بوده اند.

برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: