۴

مهجوریت نهج البلاغه در یک کشور شیعی جای نگرانی دارد

معاون فرهنگی بنیاد نهج‌البلاغه کشور با انتقاد از وضعیت موجود در خصوص توجه به نهج البلاغه در کشور گفت: مهجوریت نهج البلاغه در یک کشور شیعی جای نگرانی دارد.
کد خبر: ۳۱۰۷۹
۱۱:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، استاد سید افشین قریشی معاون فرهنگی بنیاد نهج البلاغه کشور شب گذشته(13 بهمن) در جمع متولیان فرهنگی استان با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) قدرت و عدالت را در یک جا جمع کرده بود، گفت: باید در همه شئونات زندگی، کلام و رفتار حضرت علی(علیه السلام) را سرمنشا و الگو قرار بدهیم.
 
قریشی بیان اینکه برای جامعه اسلامی جای تاسف است که حتی یک بار نهج البلاغه به صورت کامل مطاله نشده است، افزود: در فرهنگ علوی هر کلمه یک وزن دارد و باید این فرهنگ را درک کنیم و باید درک صحیح از نام و فرهنگ علوی داشته باشیم.

معاون فرهنگی بنیاد نهج‌البلاغه با اعاذن به اینکه در صورت توجه به معنای واقعی مرگ، ایمان، عشق ، اسلام وضعیت حال حاضر کشور اینگونه نمی شد، افزود: هرچقدر از ساحت فرهنگ علوی دور می شویم مشکلاتمان زیاد می شود و بی توجه به جلو می روییم.
 
وی با بیان اینکه انتظار از فعالان حوزه های فرهنگی و علمی در راستای توجه به نهج البلاغه زیاد است، عدم پرداخت مناسب و کامل به نهج البلاغه را در جامعه دانشگاهی و علمی تاسف بار دانست و افزود: دانشمند مسیحی همانند جرج جرداق نویسنده مسیحی دویست بار نهج البلاغه را مطالعه می کنند و کتابی ارزشمند بنام" امام علی(علیه السلام) ندای عدالت و جوانمردی" در خصوص حضرت علی(علیه السلام) بنویسید و آیا این برای یک شیعه یک ضعف نیست.
 
قریشی با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند درک صحیح معنای واقعی کلمات قرآن و نهج البلاغه است، افزود: باید در کنار نگاه متبرکانه به نهج البلاغه به این کتاب بزرگ و ارزشمند نگاه متفکرانه نیز صورت بگیرید.

وی افزود: در حال حاضر اتفاقات زیادی در دنیا صورت می گیرید که در نهج البلاغه این مسائل جامع تر و کامل تر بیان شده ولی متاسفانه هیچ قاعده سازی و برون سازی از آن صورت نمی گیرید.
 
معاون فرهنگی بنیاد نهج‌البلاغه با بیان اینکه معنای نهج البلاغه"روش شیوا صحبت کردن" است، افزود: کلام حضرت علی(علیه السلام) مادون کلام بشر است.
 
قریشی، با ابراز تاسف از عدم توجه به مطالعه نهج البلاغه افزود: متاسفانه و عدم توجه در خصوص مطاله و نگاه متفکرانه موجب شده دچار مشکلات فراون شویم.
 
وی با بیان اینکه تنها در پرداختن به نهج البلاغه چند جمله اکتفا کردیم و در این زمینه متفکرانه وارد عرصه نشدیم، به تعریف آزادی از دیدگاه حضرت علی(علیه السلام) در نهج البلاغه پرداخت و گفت: بنا به تعریف حضرت علی(علیه السلام) آزادی موهبتی از طرف خداوند متعال است.

منبع : شبستان

برچسب ها: نهج‌البلاغه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
وووواي اين چه حرف مفتيه نقل کردين؟؟؟!
نوشتين: "معاون فرهنگی بنیاد نهج‌البلاغه با بیان اینکه معنای نهج البلاغه روش شیوا صحبت کردن است، افزود: کلام حضرت علی(علیه السلام) مادون کلام بشر است"
مافوق رو گفته مادون!!
نهج البلاغه مادون کلام الله است و مافوق کلام بشره.
واقعا از امير المومنين عليه السلام خجالت نميکشن؟؟
واقعا همون بهتر که به نهج البلاغه با اين کارشناسا پرداخته نشه!!
خام باجي اقدس خانم از اين کارشناس بهتره!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
اخوی حتما اشتباه لفظی بوده شاید هم شیعه نیوز اشتباه چاپی داشته دیگه اینهمه لازم نیست توهین کنی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
خيلي جالبه يکي که فرق ما فوق رو با مادون نميدونه درباره نهج‌البلاغه اظهار فضل ميکنه تازه آقا معاون فرهنگی بنیاد نهج البلاغه هم هست.......!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
واستون متاسفم که همیشه نیمه خالی لیوانو میبینید.