۳

محکومیت هرگونه اقدام خشونت بار علیه شیعیان توسط مجمع علمای اهل سنت عراق

در این پیام آمده است: در شرایطی که عراق در بحران قرار دارد و منطقه در تب و تاب انقلاب و تغییر و تحولات است برخی از گروه های مسلح در داخل و خارج از عراق، شیعیان را به بهانه های مختلف تهدید می کنند.علمای اهل سنت عراق خشونت علیه شیعیان را حرام اعلام کرده و افزودند: علمای سنی بار دیگر نسبت به نعره های خشونت طلب و فتنه انگیزانه واکنش نشان داده و تجاوز و ریختن خون شیعیان عراق را حرام اعلام می کنند.
کد خبر: ۳۱۰۳۱
۱۸:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» ، مجمع علمای اهل سنت عراق تهدیدات صورت گرفته علیه شیعیان عراق از سوی برخی گروه های مسلح را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: در شرایطی که عراق در بحران قرار دارد و منطقه در تب و تاب انقلاب و تغییر و تحولات است برخی از گروه های مسلح در داخل و خارج از عراق، شیعیان را به بهانه های مختلف تهدید می کنند.

علمای اهل سنت عراق خشونت علیه شیعیان را حرام اعلام کرده و افزودند: علمای سنی بار دیگر نسبت به نعره های خشونت طلب و فتنه انگیزانه واکنش نشان داده و تجاوز و ریختن خون شیعیان عراق را حرام اعلام می کنند.

مجمع علمای اهل سنت تاکید کرد: فرهنگ مبارزه با خشونت باید در عراق نهادینه شود و مراکز و سازمان های اجتماعی و دولتی باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا فرزندان ملت عراق در دامی فتنه های مذهبی گرفتار نشوند.

این مجمع ادامه داد: برای اینکه وحدت ملی و اسلامی در کشور مستحکم تر شود باید همه فرزندان ملت عراق با مذهب و قومیت و ادیان مختلف به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند و به حقوق هم احترام بگذارند.

گفتنی است سخنگوی گروهک تروریستی القاعده عراق در پیامی صوتی با صفوی و ایرانی خواندن دولت عراق بر ادامه فعالیت های جنایتکارانه خود تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت کسانی که گمان می کنند اشغالگران از عراق بیرون رفته و دیگر دلیلی برای فعالیت های مسلحانه القاعده در این کشور وجود ندارد، سخت در اشتباه هستند و جنگ واقعی هم اکنون به مرحله اصلی خود رسیده است.


منبع: رسا

برچسب ها: شیعه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
چه عجب که بعد از این همه تاکید علماء و مراجع و نهادهای مهم تشیع بر لزوم حفظ وحدت و برادری؛ اکنون شاهد چنین پیامی از سوی یک نهاد "مهم و تاثیر گذار" اهل سنت هستیم.
فقط وحدت دو طرفه قابل اجرا، مبارک و باقی است.
Ali
Canada
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
چه عجب!! از سنّی‌ها بعید بود انقدر روشنفکر باشند
شيعه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
لطفا جايي در کتابها ، روزنامه جات و يا سايت هاي اينترنتي به من نشان دهيد که علماي اهل شيعه نيز به صراحت اقدامات خشونت بار عليه سني ها را محکوم کرده باشند . يک مورد هم کافيست . از صدر اسلام تا کنون باشد هم کفايت ميکند !