۰

گزارش العالم از سوریه/دمشق کاملا آرام است

مدیردفتر شبکه خبری العالم در سوریه تاكيد كرد:دمشق كاملا آرام است و ارتش سوریه با ادامه عمليات در شهرهاي مختلف این کشوربسياري از عناصر مسلح از اتباع كشورهاي عربي وغيرعربي را دستگير كرده است.
کد خبر: ۳۰۹۳۰
۲۱:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، " حسین مرتضی" خبرهای برخی از خبرگزاري ها از جمله ناامني ها در دمشق ، ورود افراد مسلح به برخي از مناطق پايتخت تعطیلی فرودگاه سوریه را بشدت تکذیب کرد و این خبرها را عاری از صحت دانست.

وی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: دیروز و شب گذشته شايعات گسترده اي بويژه از سوي شماري از خبرگزاري ها و شبكه هاي ماهواره اي منتشر شد و در آنها بدروغ ادعا شده بود دمشق پايتخت سوريه ناآرام است و افراد مسلح وارد برخي از محله هاي آن شده اند، همچنين فرودگاه تعطيل شده است.

براساس این گزارش، " عمليات نظامي در شهرستان هاي اطراف دمشق همچنان ادامه دارد و بخش زيادي از آن به پايان رسيده است و ارتش كنترل مناطق حرستا، دوما، كفربطنا وغوطه را در اختيار دارد و اين مناطق از وجود گروههاي مسلح پاكسازي شده است، اين گروهها قبل از ورود ارتش بر اين منطقه كنترل داشته و اقدام به ارعاب شهروندان و حمله به مناطق مسكوني مي كردند".

مدیر دفتر العالم در سوریه تصریح کرد: در منطقه رنكوص و شهرهاي اطراف دمشق درگيري هایي دیروز (یکشنبه)اتفاق افتاد و عمليات نظامي در اين مناطق همچنان ادامه دارد و ادعاهاي برخي از رسانه هاي معاند مبني بر تحركاتي در داخل دمشق عاري از صحت است.

وی تأكيد كرد: اوضاع در شهردمشق آرام است و ارتش اعلام كرده عمليات نظامي را براي پايان دادن به فعالیت اين گروههاي تروريستي ادامه خواهد داد.

حسين مرتضي گفت: ارتش سوریه وارد همه مناطق شهر حماه شده و در حال برچيدن موانع و سنگرهاي احداثي توسط گروههاي مسلح در خيابان ها و کوچه ها است.

مدیر دفتر العالم در سوریه درباره شايعات منتشره مبني بر تسلط نيروهاي مسلح بر شهر رستن در حمص گفت: براساس تماس هايي كه با برخي نهادها برقرار كرديم دريافتيم كه ارتش وارد شهر شده و گروه تحت فرماندهي عبدالرزاق طلاس را كه از آن به عنوان گردان الفاروق ياد مي شود، به محاصره در آورده است.

وی افزود: در منطقه بابا عمرو در حمص ارتش توانسته است شمار فراواني از افراد مسلح از جمله برخي اتباع كشورهاي عرب و غيرعرب را دستگير كند و از سوي ديگر اخباري درباره كشته شدن شهروندان لبناني در سوريه منتشر شده است.

حسین مرتضی خاطرنشان کرد: گروههاي مسلح از شهروندان خواسته اند از آنها جدا نشوند، زيرا آنها از شهروندان سوری به عنوان سپر انساني استفاده مي كنند.

مدیر دفتر العالم در سوریه تصریح کرد:ارتش سوریه وارد مناطقي در شهرستان هاي اطراف شهر ادلب شده است و بنا به گفته مقامات دولتي سوريه انتظار مي رود عمليات نظامي با هدف ريشه كن كردن همه گروه هاي مسلح ادامه يابد.

برچسب ها: سوریه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: