۰

قول مساعد وزیر كشور لبنان برای بررسی سرنوشت مهندسان ایرانی

به گفته سفیر كشورمان، قرار شده وزیر كشور لبنان ضمن بررسی این موضوع، اقدامات لازم را به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع سفارت كشورمان برساند.
کد خبر: ۳۰۸۹۲
۱۰:۵۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا ، به دنبال انتشار خبری مبنی بر انتقال هفت مهندس ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه به شمال لبنان، وزیر كشور لبنان طی گفتگو با سفیر كشورمان در بیروت قول داد این موضوع را بررسی كند.

'غضنفر ركن آبادی' سفیر كشورمان در لبنان در خصوص اقدامات صورت گرفته به دنبال انتشار خبر انتقال مهندسان ایرانی به شمال لبنان گفت: ما رسما در این خصوص با 'مروان شربل' وزیر كشور لبنان گفت وگو كرده و از وی خواسته ایم بررسی های لازم در این خصوص را انجام دهد.

به گفته سفیر كشورمان، قرار شده وزیر كشور لبنان ضمن بررسی این موضوع، اقدامات لازم را به عمل آورده و نتیجه را به اطلاع سفارت كشورمان برساند.

ركن آبادی روز یكشنبه نیز در پاسخ به سووال روزنامه النهار لبنان در خصوص خبر منتشره درباره انتقال هفت مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه به شمال لبنان گفته بود: ما نیز این خبر را شنیده ایم و بر همین اساس از دولت لبنان می خواهیم تحقیقات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

وی مسئولان لبنانی را به ارائه توضیحات در این خصوص دعوت كرد و گفت: چنانچه این امر واقعیت داشته باشد، مقامات لبنانی باید اقدام لازم برای آزادسازی سریع این افراد را انجام دهند.

برخی منابع خبری روز شنبه از انتقال هفت مهندس ایرانی گروگان گرفته شده به شمال لبنان خبر دادند.

این مهندسان در ماه اكتبر در شهر حمص توسط گروهی كه خود را وابسته به ارتش آزاد سوریه معرفی كرده اند، ربوده و به گروگان گرفته شدند.

تاكنون مقامات وزارت خارجه لبنان در این خصوص سكوت كرده و اظهار نظری نكردند اما در عین حال یك منبع امنیتی ارتش لبنان به خبرگزاری الانتقاد گفت: ما تمامی تحركات مرزی بین سوریه و لبنان را زیر نظر داریم و مساله انتقال هفت مهندس ایرانی به خاك لبنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در عین حال 'لواء رودباری' وابسته اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه ادعای سخنگوی تشكیلات به اصطلاح 'ارتش آزاد سوریه' درباره مهندسان ایرانی ربوده شده در مركز سوریه را تكذیب كرد.

رودباری افزود: ادعای نماینده آدم ربایان درباره ارتباط افراد مزبور با نیروهای نظامی ایران دروغ و نادرست است.

برچسب ها: لبنان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: