۰

"سازمان ملل مسئول آزادي ايرانيان در بند"

کارشناس سياسي ربوده شدن چند زائر ايراني در سوريه را محکوم و بر لزوم اقدام سازمان ملل در حفظ امنيت و آزادي آنان تاکيد کرده است.
کد خبر: ۳۰۸۳۴
۰۷:۰۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، جورج جابور روز جمعه (۷ بهمن، ۲۷ ژانويه) در گفت‌وگو با پرس تي‌وي گفت: "حفظ امنيت اين زائران از مسئوليت‌هاي سازمان ملل و همچنين دولت سوريه است؛ بايد با همکاري با هم اين ايراني‌ها را آزاد کنند."

افراد مسلح ناشناس روز پنج شنبه (۶ بهمن) ۱۱ زائر ايراني را در مسير دمشق به شهر الپو در شمال غرب سوريه ربودند. اين حادثه زماني روي داد که افراد مسلح ناشناس به اتوبوس حامل زائران ايراني حمله کردند.

افراد مسلح با خانواده يکي از زائران ربوده شده در تهران تماس گرفته اند و ضمن تاييد خبر ربوده شدن اين افراد، از اين خانواده ميزان نامشخصي باج خواهي کرده‌اند.

جابور در پاسخ به سوالي درباره هويت و اصليت افراد مسلح که زائران ايراني را به گروگان گرفته‌اند، گفت: "اين سؤال خوبي است و شوراي ملي سوريه بايد پاسخگوي آن باشد."

رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران نيز درپي اين حمله، ربودن زائران ايراني در سوريه را محکوم و آن را اقدامي غيرانساني و غيرقابل توجيه عنوان کرده است.

در ماه دسامبر نيز پنج مهندس برق ايراني در راه نيروگاه در شهر حمص سوريه، از سوي افراد مسلح ناشناس ربوده شدند.

همچنين دو کارشناس ايراني که در تلاش براي يافتن سرنخي از مهندسان ربوده شده بودند، از سوي افراد ناشناس ربوده و به مکاني نامعلوم انتقال داده شده‌اند.

سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است.

دمشق شورشيان، خرابکاران و گروه ‌هاي مسلح را عامل ناآرامي و خشونت ‌هاي خونين اين کشور مي ­داند و تاکيد دارد که اين ناآرامي ها از خارج از کشور هدايت مي شود.
برچسب ها: سوريه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: