۰

اولین شوک اسلامگرایان‌ مصر به صهیونیست‌ها

رئیس اولین پارلمان منتخب مصر پس از سرنگونی مبارک، دعوت رئیس کنیست(پارلمان) رژیم اشغالگر قدس برای سفر به مناطق اشغالی را رد کرد.
کد خبر: ۳۰۷۶۰
۱۹:۰۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، رئیس اولین پارلمان منتخب پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک در مصر دعوت رژیم صهیونیستی برای سفر به فلسطین اشغالی را نپذیرفت.

" محمد سعد الکتاتنی" رئیس مجلس الشعب و عضو حزب الحریه و العداله(آزادی و عدالت) شاخه سیاسی اخوان المسلمین از پذیرفتن پیام تبریک "روین رویلین" رئیس کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی و دعوت وی برای سفر به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) خودداری کرد.

رئیس کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از رئیس پارلمان منتخب مصر دعوت کرده بود تا با سفر به مناطق اشغالی 1940 در کنیست نیز سخنرانی کند.

از سوی دیگر الکتاتنی در صفحه خود در پایگاه تویتر نوشت : پارلمان منتخب با اراده مردمی، حقایق کامل در خصوص حوادث شهدا و مجروحان را به زودی اعلام خواهد کرد و با اتخاذ تصمیمات قاطع و جدی، دولت را به اجرای آن ملزم خواهد کرد.

خاطر نشان می شود رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی(کنیست) ابراز امیدواری کرده بود رئیس پارلمان جدید مصر به اسرائیل سفر و در کنیست سخنرانی کند، وی همچنین درباره سفر قریب الوقوع به مصر ابراز امیدواری کرد.

وی در واکنش به پیروزی قاطع اسلامگرایان به رهبری اخوان المسلمین در اظهارات نگران کننده ای گفته بود از این می ترسد که شاهد زمستان اسلامی به جای بهار عربی باشد.

وی همچنین مدعی شده بود که معاهده سازش میان مصر و رژیم صهیونیستی به نفع مردم مصر و صهیونیستهاست که بر خلاف ادعای رویلین، یکی از مهمترین خواسته های مردم مصر، قطع رابطه با اشغالگران قدس و قطع صادرات گاز به آنها بوده است که در اولین سالگرد آغاز انقلاب نیز بر این خواسته ها تاکید کردند.

منبع : مهر به نقل از الیوم السابع
برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: