۲

شاه سعودی: هیچ شیعه‌ای در عراق نباید به قدرت برسد

پایگاه‌های خبری متعدد از وجود یک فایل صوتی متعلق به پادشاه سعودی خبر داده‌اند که در آن وی تاکید می‌کند که نمی‌خواهد هیچ شخص شیعی در عراق حکومت کند حتی اگر او شخصیت عادلی باشد.
کد خبر: ۳۰۷۲۲
۱۱:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، پایگاه‌های اینترنتی متعدد به نقل از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نوشتند که یک فایل صوتی متعلق به پادشاه عربستان را در دست دارند که در آن وی در حالی که ریاست یک نشست امنیتی و اقتصادی مشترک را برعهده داشت، تاکید کرده است که حضور حاکمی شیعی در عراق را نمی‏خواهد حتی اگر او شخصی عادل باشد.

وی در این اظهار نظر خصمانه‏اش علیه شیعیان گفت: شما بعنوان شخصیت‌های امنیتی و کارشناس باید به وظایف خود عمل کنید. نخبگان اقتصادی نیز با شما خواهند بود. من از شما گزارش مفصلی از ایفای نقش پررنگ در عراق می‏خواهم.

بر اساس این گزارش‌ها، پادشاه سعودی حتی بودجه خاصی را برای تحقق این رویای خود و رویای حکام عرب مبنی بر عدم حاکمیت یک شخصیت شیعی در عراق اختصاص داده است زیرا معتقد است که روابط عراق و ایران بر اوضاع عربستان سعودی، منطقه خلیج فارس بطور خاص و خاورمیانه به طور کلی تاثیر خواهد گذاشت.

روزنامه عراقی "البینه" در شماره اخیر خود به نقل از منابعی از داخل عربستان سعودی اعلام کرد که ملک عبدالله، پادشاه این کشور شخصا پرونده عراق را مدیریت می‏کند و اخیرا از امیر بندر بن سلطان دبیرشورای عالی امنیت ملی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه خواسته است از همه امکانات کشور برای مواجهه با جمهوری اسلامی ایران استفاده نماید و در این میان موضوع لبنان و عراق را در اولویت قرار دهند.

از سوی دیگر خبرگزاری "النخیل" نیز از داشتن سندی مبنی بر اقدام "رافع العیساوی" وزیر دارایی کنونی عراق از فهرست العراقیه در دریافت مبالغی هنگفت از گروه‌های تندروی سعودی خبر داد. گفته می‏شود زمانی که عیساوی رئیس بیمارستان "فلوجه" بوده، این مبالغ را تحت پوشش کمک به عراق از سعودی‌ها دریافت کرده است.

منبع: فارس
برچسب ها: عراق
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
A.M.R
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
یکی نیست بهش بگه مسائل عراق به تو چه ربطی داره؟!
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
پیرمرد! پات لب گور است از آتش جهنم نمیترسی لا اقل از چوب نیم سوخته بترس .