۰

درخواست محاکمه وهابیهای تکفیری

يك روحاني شيعه در عربستان با محکوم کردن حمله رسانه های رژیم سعودی به شیعیان، خواستار محاکمه سریع صادرکنندگان فتواهای تکفیری در این کشور شد.
کد خبر: ۳۰۵۹۷
۱۷:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، حجت الاسلام شيخ عبدالكريم الحبيل، خطيب جمعه منطقه ربيعيه عربستان در مسجد العباس (ع) اين شهر بر لزوم توقف حملات رسانه اي عليه شيعيان در اين كشور تاكيد كرد و گفت: توهين رسانه هاي عمومي به فرزندان مذهب تشيع در عربستان به صورت روزافزون است كه شيعيان را كافر، معاند، خطرناك تر از يهود و خطرناك ترين مردم كره زمين نشان مي دهند.

وي افزود: فشارها و حملات مذهبي عليه شيعيان در سراسر زندگي آنان كاملا نمايان است و اين فشارها را مي توان در خطبه هاي نماز جمعه، مدارس و كتابها، نوار، سي دي و اعلاميه هاي منتشر شده مشاهده كرد.

حجت الاسلام الحبيل فيلتر شدن برخي از سايت هاي اينترنتي را خواستار شد و تصريح كرد: فعاليت برخي از سايت هاي اينترنتي، روزنامه ها و شبكه هاي ماهواره اي كه شيعيان را تكفير مي كنند و شهروندان را به كينه و نفرت از يكديگر فرامي خوانند، بايد متوقف شده و عوامل صدور فتواهاي تكفيري و خشونت طلب به سرعت محاكمه شوند.

خطيب جمعه منطقه ربيعيه اظهار داشت: آيا سايتي شيعه در عربستان وجود دارد كه شهروندان را به كينه و نفرت از يكديگر فرا بخواند يا ساير فرزندان اين وطن عزيز را كافر بداند؟ آيا تاكنون ديده ايد كه يكي از علماي شيعه عربستان به تكفير مسلمانان بپردازد؟

وي از عملكرد مفتي عربستان به شدت انتقاد كرد و ادامه داد: منتظر آن روزي هستيم كه مفتي عربستان از شهروندان سني بخواهد به شيعيان احترام بگذارند.

شيخ عبدالكريم الحبيل با اشاره به خواسته هاي علماي شيعه عربستان تاكيد كرد: علماي شيعه همواره توقف حملات رسانه اي شديد عليه شهروندان شيعه عربستان را خواستار شده اند؛ حملات رسانه اي كه در پرتو سايت هاي اينترنتي و فتواهاي تكفيري برخي از علماي هيئت كبار العلماي سعودي انجام مي گيرند.

اين عالم شيعه ضرب و شتم زائران شيعه مدينه منوره را به شدت محكوم كرد و بيان داشت: آزار و اذيت دانشجويان شيعه در يكي از دانشگاه هاي كشور و ضرب و شتم زائران مدينه منوره و تهديد مسلحانه آنان به شدت محكوم است و نشان مي دهد كه تبعيض و لشگركشي عليه شيعيان در عربستان همچنان ادامه دارد.

وي در پايان سخنان خود با اشاره به راهپيمايي مشروع شيعيان عربستان خاطرنشان ساخت: جوانان شهر القطيف با برگزاری راهپيمايي در پي برتر شمرده شدن خود نسبت به ساير شهروندان نيستند، بلكه براي مبارزه با كينه توزي و خشونت در كشور و گسترش محبت و صلح در وطن بپا خواسته اند.
برچسب ها: عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: