۰

تظاهرات کارمندان بحريني در منامه‏

صدها کارگر و کارمند بحريني با تظاهرات مقابل وزارت کار، بازگشت به کار همه کساني را خواستار شده‌اند که به علت شرکت در اعتراضات شغل خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۲۹۳۵۳
۱۹:۵۸ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اين تظاهرات که روز چهارشنبه (۳۰ دي، ۲۱ دسامبر) برگزار شد پنجمين تظاهرات کارگران بحريني محسوب مي‌شود که به علت مخالفت با رژيم آل خليفه شغل خود را از دست داده‌اند.

تظاهرکنندگان همچنين مي­گويند، بايد غرامت دوراني را که از کار بي‌کار شده‌اند به آنان پرداخت شود.

بسياري از کارکنان حرفه ‌اي همچون پزشکان نيز به علت درمان کساني که در تظاهرات ضد رژيم مجروح شده بودند از کار اخراج شدند.

در همين حال، دست‌کم ۵۰۰ دانشجو نيز در راستاي سرکوب مخالفان رژيم از ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها محروم شده‌اند.

هزاران نفر از مردم بحرين از اواسط ماه فوريه تا کنون با برگزاري تظاهرات پي‌درپي در خيابان‌هاي اين کشور، سرنگوني رژيم خاندان آل خليفه را خواستار هستند.

عربستان سعودي و امارات متحده عربي از ۱۴ مارس در پي درخواست رژيم آل خليفه براي کمک به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آميز مردمي، نيروهاي نظامي خود را به اين کشور اعزام کردند.

کميسيون مستقل تحقيق بحرين ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در گزارش خود اعلام کرد، نيروهاي امنيتي بحرين از "خشونت" براي سرکوب معترضان استفاده کرده، زندانيان را مورد شکنجه‌هاي فيزيکي و روحي قرار داده و مرتکب نقض حقوق بشر شده­اند.

اين کميسيون همچنين نيروهاي امنيتي بحرين را به شکنجه معترضان متهم کرده است.

همچنين، در اين گزارش از دولت بحرين خواسته شده است، در احکام صادره عليه معترضان در دادگاه نظامي تجديد نظر و براي قربانيان سرکوب‌ها صندوق پرداخت غرامت تاسيس کند.

منبع : پرس تي‌وي
برچسب ها: بحرين
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: