۱
اعتراض روحاني عربستاني؛

چرا چاپ و عرضه کتب شيعي ممنوع است؟

حجت الاسلام سيد هاشم سلمان از روحانيون سرشناس عربستاني، جواز وارد کردن کتب ديني شيعه و دادن اجازه نشر و چاپ و مشارکت در نمايشگاه هاي کتاب بين المللي و بازار به اين کتاب ها را خواستار شد. وي افزود: ما همچنان منتظريم که به عنوان يک حق ملي به ما اجازه داده شود که اين کتب را وارد کرده و بفروشيم و چاپ و عرضه کنيم.
کد خبر: ۲۹۳۴۲
۱۷:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، وي گفت: برخي از روش هاي متنوعي براي جلوگيري و مخدوش کردن ميراث فکري شيعه استفاده مي­کنند.

امام جماعت مسجد آل الرسول در احساء ابراز داشت: آنها ميراث ديني شيعه را متهم مي­کنند به اينکه شامل مطالب گمراه کننده و بدعت است و مسلمانان را از آن منع مي­کنند و گفتگو در اين باره را با شيعه حرام دانسته و به مسلمانان از هرگونه ارتباط با شيعه هشدار مي­دهند.

وي افزود: هنوز هم برخي کشورها اجازه عرضه کتب شيعه را نمي­دهند تا چه رسد به چاپ و ثبت آنها در چاپخانه هاي داخلي.

سيد هاشم سلمان با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي رفع اين ممنوعيت ها اظهار داشت: درخواست هاي متعددي از سوي شهروندان شيعه به مسؤولين کشور فرستاده شده که خواستار اجازه نشر کتب شيعه به عنوان بارز ترين حقوق انساني که جامعه بين الملل آن را محترم شمرده، شده اند.

وي افزود: ما همچنان منتظريم که به عنوان يک حق ملي به ما اجازه داده شود که اين کتب را وارد کرده و بفروشيم و چاپ و عرضه کنيم.

امام جماعت مسجد آل الرسول در احساء گفت: تعدادي از اين درخواست ها که به مسؤولين تقديم شده خواستار محترم دانستن مذهب اماميه و به رسميت شناختن آن همانند ساير مذاهب شده اند.

وي تصريح کرد: من شخصا اين درخواست را به صورت رسمي در دومين همايش گفتگوي ملي به مناسبت موضوع روش هاي تحقيق مطرح کردم.

سيد هاشم سلمان گفت: ما همچنان بر اين خواسته تاکيد مي­کنيم که مذهب جعفري به رسميت شناخته شود زيرا اين مذهب چيزي از مذاهب اسلامي ديگر کم ندارد به خصوص در کشور ما.

وي ابراز داشت: تبادل کتب شيعه را يکي از حقوق شهروندي است که منتظر تحقق آن و برداشته شدن ممنوعيت نشر ميراث مکتوب شيعه هستيم. تا کي بايد نشر ميراث شيعه ممنوع باشد؟

منبع : مرکز خبر حوزه
برچسب ها: عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
Omid
Turkey
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
به همان دلیل که چاپ و عرضهٔ کتابهای مسیحیان، بهائیان و... در ایران غیر مجاز است.