۰

اعلام آمادگی ایران برای تقویت ارتش افغانستان

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه کشور دوست و برادر افغانستان باید دارای ارتش قوی و مقتدری باشد تأکید کرد ارتش قوی و مقتدر می تواند امنیت این کشور را تأمین کند و جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تحقق این مهم آماده همکاری است.
کد خبر: ۲۸۹۸۸
۱۹:۱۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سپهبد محمدهمایون فوزی معاون سیاست گذاری و استراتژی دفاع ملی افغانستان که برای شرکت در کمیسیون مشترک همکاری ایران و افغانستان در رأس هیئتی در تهران بسر می برد با سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وحیدی در این دیدار با بیان اینکه کشور دوست و برادر افغانستان باید دارای ارتش قوی و مقتدری باشد تأکید کرد ارتش قوی و مقتدر می تواند امنیت این کشور را تأمین کند و جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تحقق این مهم آماده همکاری است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی ها نمی خواهند افغانستان قوی، نیرومند و توسعه یافته باشد و ما با شناختی که از روحیه مردم مسلمان، ظلم ستیز و ضد استعماری افغانستان داریم قطعاً بر خلاف خواست آنان عمل خواهند کرد و اجازه نخواهند داد نیروهای آمریکایی با اقدامات خودسرانه و مغایر با قوانین بین المللی حاکمیت ملی افغانستان را نقض کنند.

وحیدی تأکید کرد: کمیسیون همکاریهای دفاعی دو کشور باید کمیسیونی فعال و مؤثر باشد و بتواند زمینه توسعه روابط دفاعی و تقویت ارتش افغانستان را فراهم کند.

در این دیدار سپهبد محمدهمایون فوزی معاون وزیر دفاع افغانستان نیز طی سخنانی با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمانه وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان به حضور سردار وحیدی علاقمندی کشورش را برای توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

معاون وزیر دفاع ملی افغانستان با اشاره به اشتراکات و مواضع نزدیک دو کشور در حوزه های مختلف بر پیگیری تصمیمات و موضوعات مطروحه در کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور تأکید کرد.

منبع : مهر
برچسب ها: ارتش افغانستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: