۰
نماینده دفتر رهبر معظم انفلاب:

عاشورای استانبول، نماد اقتدار مقاومت بود

نماینده دفتر مقام معظم در مراسم بزرگ عاشورای شیعیان ترکیه گفت: جمعیتی بالغ بر یکصدهزار نفر در مراسم میدان هالکالی شرکت داشتند که همه یکصدا بر حمایت از مقاومت اسلامی تأکید و مراسم امسال را به نماد اقتدار عاشورائیان تبدیل کردند.
کد خبر: ۲۸۷۷۵
۱۲:۰۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، «حجت الاسلام والمسلمین مرسلی» که به عنوان نماینده دفتر مقام معظم در مراسم بزرگ عاشورای شیعیان ترکیه شرکت داشت با شکوهمند دانستن این مراسم گفت: "در روز عاشورا مراسم گوناگونی در ترکیه برگزار شد که باشکوه‏ترین آنها مطابق هرسال در میدان هالکالی واقع در بخش اروپایی استانبول برگزار شد".

وی در گفتگو با ابنا مراسم میدان هالکالی را از جهات گوناگون حائز اهمیت دانست و گفت: "اولین وجه اهمیت این مراسم «محتوای سخنرانی‏ها» بود ؛ بطوری که تمامی سخنرانان به اتفاق، نسبت به مسأله بیداری اسلامی در جهان و بویژه قضایای بحرین، یمن و سوریه مواضعی شفاف و اصولی اتخاذ کردند".

مرسلی که خود یکی از سخنرانان مراسم امسال بود افزود: "شدیدترین موضع را خود «حجت الاسلام شیخ صلاح‏الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول و میزبان مراسم داشت که ضمن محکوم کردن سیاست‏های غرب در قبال کشور سوریه، صراحتاً اعلام کرد که مردم ترکیه در صورت ادامه تهدیدات آمریکا و جریانات همسو با آنها، با تمام وجود در جبهه حق و در کنار ایران و مقاومت اسلامی وارد عمل خواهند شد".

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) مسأله قابل توجه دیگر این مراسم را «وجه ضد آمریکایی» آن دانست و گفت: "مراسم روز عاشورای هالکالی در واقع یک خیزش بزرگ و یک میتینگ محکومیت آمریکا و غرب بود و مردم یکپارچه، جریاناتی که تلاش دارند مقاومت اسلامی علیه آمریکا و غرب را تضعیف کنند محکوم کردند".

حجت الاسلام مرسلی به عنوان نمونه به بخش‏هایی از سخنان یکی از سخنرانان جلسه اشاره کرد و گفت: "یکی از خطیبان مراسم اعلام کرد که اگر آمریکا بخواهد ایران را مورد تهدید قرار دهد ما هم منافع آمریکا را مورد تهدید قرار می‏دهیم. مردم نیز با فریادهای «لبیک یا حسین» یکصدا مواضع سخنرانان را تأیید کردند".

وی تأکید عزاداران استانبول بر تبعیت از مرجعیت شیعه را از مهم‏ترین ویژگی‏های مراسم هالکالی دانست و اضافه کرد: "تمامی سخنرانان و شرکت‏کنندگان در مراسم بر لزوم پیروی از فرامین حضرت آیت الله العظمی خامنه‏ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در جهان صحه گذاشتند و بر همسویی ملت ترکیه با ملت ایران تأکید کردند. عزاداران حسینی همچنین ضمن تجدید میثاق مؤکد با آرمان‏های انقلاب اسلامی، با ولی امر مسلمین جهان تجدید بیعت کردند".

مرسلی «حضور بسیار انبوه جمعیت عزادار» را نیز از وجوه مهم مراسم هالکالی دانست و گفت: "جمعیتی بالغ بر صدهزار نفر در این مراسم شرکت داشتند که بسیار بزرگ و چشمگیر بود. این جمعیت انبوه در حالی برای مراسم عاشورا تجمع کرده بودند که این روز در ترکیه تعطیل رسمی هم نیست و این حضور گسترده، مراسم عاشورای امسال میدان هالکالی را به نماد اقتدار عاشورائیان تبدیل کرد".

وی که به عنوان نماینده دفتر مقام معظم رهبری و برای شرکت در مراسم مختلف عزاداری حسینی به ترکیه سفر کرده است درباره مراسم دیگر هم گفت: "به غیر از مراسم بزرگ هالکالی، مراسم عاشورایی دیگری نیز در بخش آسیایی استانبول برگزار شد که در آن هم چندهزار نفر شرکت کرده بودند. همچنین در آنکارا، ایغدیر و مناطق دیگر هم مراسم بزرگ و باشکوهی برگزار شد که همه اینها نشان‏دهنده روحیه ولایی و عاشورایی مردم ترکیه است".
برچسب ها: استانبول
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: