۰

تباني لندن و تل‎آويو عليه ايران

براساس يک گزارش، رژيم سلطنتي انگلستان و رژيم اسراييل در تباني با يکديگر عليه تهران، با هدف برنامه‌ريزي براي حمله نظامي عليه ايران ديدارهاي مخفيانه داشته‌اند.
کد خبر: ۲۸۵۲۶
۱۱:۱۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، براساس مقاله­ اي از جاناتان کوک در سايت اينترنتي "گلوبال ريسرچ"، ليام فاکس وزير سابق دفاع انگليس، و آدام وريتي دوست نزديکش، فوريه گذشته در تل­آويو در ضيافت شامي با گروهي از مقامات ارشد اسراييلي ديدار کردند.

فاکس و وريتي به همراه ماتئو گولد سفير انگليس در تل­­آويو، و شخصيت­هاي اسراييلي و نمايندگان سرويس مخفي رژيم اسراييل (موساد) در اين مراسم حضور داشتند.

گريگ موري سفير انگليس در ازبکستان تا سال 2004، اکنون ادعا مي­کند که موضوع اين گفت­وگوها يک توطئه مخفيانه براي حمله نظامي به تسهيلات هسته­اي ايران بوده است.

اين ديپلمات پيشين انگليسي مي­گويد که ضيافت شام تل­آويو به ويژه از آن جهت اهميت داشت که گفت­گوها بر راه­هاي تضمين همکاري انگليس در ايجاد شرايط ديپلماتيک مناسب براي حمله به ايران متمرکز بوده است.

موري همچنين اشاره کرد که اين مراسم در تل­­آويو "نگراني­هاي شديدي را نسبت به دستور کاري مخفيانه براي جنگ ـ مانند تصميم توني بلر (نخست­وزير پيشين انگليس) براي تحريک جنگ عراق ـ در قلب دولت برانگيخته است."

اين اظهارات در حالي بيان مي­شود که روزنامه انگليسي "ديلي تلگراف" اخيرا گزارش کرد که فاکس و وريتي مخفيانه با رييس موساد در ضيافت شامي در تل­آويو ديدار کرده­اند.

روزنامه اينديپندنت همچنين در ماه اکتبر نوشت که وريتي روابط نزديکي با موساد و نومحافظه کاران تحت حمايت امريکا در توطئه براي سرنگوني دولت ايران داشت.

روزنامه گاردين نيز در ماه نوامبر فاش ساخت، وزارت دفاع انگليس در زمان فاکس برنامه‌هاي گسترده‌اي را براي کمک اين کشور در صورت حمله نظامي امريکا به ايران طرح ريزي کرد. از اين طرح‌هاي کمکي مي‌توان به اجازه دادن به دولت امريکا براي استفاده از ديگو گارسيا - يک قلمرو متعلق به انگليس در اقيانوس هند - براي حمله به ايران از آن‌جا اشاره کرد.

امريکا و اسرائيل مکررا تهران را به روي آوردن به "گزينه" حمله نظامي بر پايه اين اتهام که برنامه هسته‌اي اين کشور ممکن است بعد نظامي داشته باشد، تهديد کرده‌اند.

ايران، ضمن رد اين اتهامات، مي‌گويد به عنوان يکي از امضا کنندگان پيمان منع گسترش سلاح‌هاي اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي را دارد.

از سوي ديگر، در حالي که رژيم اسرائيل در راستاي سياست ابهام هسته‌اي، اجازه بازرسي از تاسيسات اتمي خود را نداده و همچنين حاضر نيست پيمان ان‌پي‌تي را امضا کند، تاسيسات اتمي ايران به دليل سياست اين کشور مبني بر شفافيت هسته‌اي، بارها در معرض بازرسي‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار گرفته است.

رژيم اسرائيل اخيرا يک موشک دوربرد را که قادر به حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي است، آزمايش کرده است. اين آزمايش در پايگاه هوايي پالماهيم در مرکز فلسطين اشغالي انجام گرفت.

برآورد مي‌شود اين موشک سه مرحله‌اي موسوم به جريشو-3 که قادر به حمل يک کلاهک 750 کيلويي است، بردي 10 هزار کيلومتري داشته باشد. شگفت آن که، موشک هسته‌اي جديد اسرائيل که مي‌تواند بسياري از نقاط کره زمين را هدف قرار دهد، از ديد غرب تهديد به شمار نمي‌رود.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: