۰

تحريک عواطف زائران بقيع با توهين به مقدسات

مأموران امر به معروف بقيع که طي روزهاي گذشته تنها به افراد در مورد دعا کردن و يا تصوير برداري تذ کر مي دادند در اين روزها به زبان فارسي به سخنراني و ايجاد تشکيک در مورد امام زمان (عج) اقدام مي کنند.
کد خبر: ۲۲۳۶
۰۰:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۸۶
طي روزهاي اخير فعاليت برخي افراد موسوم به امر به معروفي ها در مدينه منوره براي تحريک عواطف مذهبي زائران بقيع شدت گرفته است.

به گزارش شيعه نيوز به نقل از خبرگزاري مهر، مأموران امر به معروف بقيع که طي روزهاي گذشته تنها به افراد در مورد دعا کردن و يا تصوير برداري تذ کر مي دادند در اين روزها به زبان فارسي به سخنراني و ايجاد تشکيک در مورد امام زمان (عج) اقدام مي کنند. اين سخنراني ها طي روزهاي گذشته در چندين مورد باعث تحريک عواطف زائران ايراني و همچنين زائران ساير کشورها شده است.

زائران ايراني در مقابله با اين گونه رفتارها، به ذکر صلوات به صورت دسته جمعي پرداختند.

اقدامهاي اين چنيني گروه هاي سلفي در قبرستان بقيع که با ارائه استدلال هاي سست براي زير سؤال بردن مسئله مهدويت و توهين به مراجع تقليد همراه بود، موجب برهم خوردن آرامش قبرستان بقيع شد و مأموران نظامي نيز بدون تذکر به اين افراد به بيرون کردن زائران ايراني پرداختند.

پخش کتابهاي توهين آميز به زبان فارسي در مورد اهل بيت(ع) در اطراف قبرستان بقيع نيز از ديگر اقدامهاي گروه هاي سلفي در روزهاي آخر خروج زائران ايراني از مدينه منوره است.

بر اساس اين گزارش، با وجود تأکيد همه گروه هاي مسلمان بر اتحاد و انسجام اسلامي که علاوه بر نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري در پيام امير عبدالله نيز به آن تأکيد شده بود ، فرقه هاي مسلمان نما که منافع خود را در تفرقه بين مسلمين مي بينند و مخالف نزديکي و توسعه روابط ايران با عربستان هستند، فعاليتهاي خود را در ايام حج امسال تشديد کرده و با مطرح کردن موارد اختلاف، قصد جلوگيري از شکل گرفتن اين اتحاد را دارند.

يکي از علماي اهل تسنن عربستان که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه اين گروه ها که نفوذ بسياري هم در دستگاه هاي اجرايي عربستان دارند، به رغم خواست حکومت و مردم عربستان افرادي را از کشورهايي مثل تاجيکستان و افغانستان به عربستان آورده و با دوره هاي کوتاه مدت و آموزش هاي سطحي آنان را در محل هاي حضور حجاج و زائران مستقر مي کنند و به اين تفرقه افکني دامن مي زنند.

وي با اعلام برائت گروه هاي اهل سنت بومي عربستان از اين تفرقه افکني ها افزود: اين فرقه ها که اساسا گروه هاي سياسي هستند و نه مذهبي با رفتار توهين آميز و ايراد سخنان تحريک آميز موجب بدبيني مسلمانان ديگر کشورها به ما شده اند.

حجاج و زائرين ايراني با شکايت به مسئولين بعثه مقام معظم رهبري در عربستان خواستار پيگيري و مذاکره با دولت عربستان شده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: