۰

تشيع به يک مذهب بومي در آفريقا تبديل شده است

اگر دولت‌هاي آفريقايي از ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در تعامل با غرب پيروي کنند، قطعا به استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي خواهند رسيد.
کد خبر: ۶۱
۰۰:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۶

به گزارش «شیعه نیوز»،اگر دولت‌هاي آفريقايي از ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران در تعامل با غرب پيروي کنند، قطعا به استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي خواهند رسيد.

شيخ محمد ابو جاجا با بيان اينکه آفريقا مي‌تواند با تکيه بر سرمايه‌هاي خود به مقابله با استعمار برخيزد گفت: منابع اوليه موجود در آفريقا بستر مناسبي براي مبارزه با استعمار و استثمار است.

وي ادامه داد: وجود معادن الماس در آفريقاي جنوبي، طلا در غنا و چاه‌هاي عظيم نفت در نيجريه زمينه را براي استقلال اقتصادي آفريقا فراهم کرده که با ايجاد جنبش‌هاي فعال در ميان مردم به آن خواهيم رسيد.

نماينده مجمع جهاني اهل‌بيت در غنا، وجود نوکران حلقه به گوش را از مهمترين موانع خروج غرب از آفريقا دانست و تصريح کرد: متأسفانه حاکمان و نسل سوم ما وابستگي شديدي به غرب دارند که سبب تحميل آداب و رسوم نادرست بر فرهنگ ما شده است: زورگويان در کشورهاي خود بر تخت حکومت جلوس کرده‌اند و توسط زير دستان خود که از مستکبرين هم خبيث‌تر هستند به هر آنچه در آفريقا مي‌خواهند، مي‌رسند.

شيخ محمد ابوجاجا با تمجيد از سياست‌ها و راهکارهاي جمهوري اسلامي يادآور شد: با هر کس اعم از مسلمان مسيحي و لائيک در آفريقا پيرامون جمهوري اسلامي صحبت مي‌کنيم، سياست‌هاي ايران را مي‌پسندند که اين مسئله موجب شده بسياري از مردم درک و شناخت صحيحي نسبت به اهداف و دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران پيدا کنند.

استاد حوزه علميه اهل‌بيت (ع) در غنا تصريح کرد: متأسفانه پيش از اين در آفريقا برخي فکر مي‌کردند تشيع فرقه‌اي خارج از اسلام است که توسط ايرانيان ترويج مي‌شود که خوشبختانه با فعاليت‌هاي مستمر مبلغين شيعه، نه تنها اين طرز فکر محدود شده، بلکه تشيع به يکي از مذاهب بومي آفريقا تبديل شده است.

مدير مجمع مبلغين اسلامي غنا با اشاره به فعاليت‌هاي وهابيت در آفريقا يادآور شد: با شروع فعاليت‌هاي مبلغين شيعه، موج بيداري اسلامي سراسر قاره سياه را فراگرفته، به طوري که حتي جوانان با ماهيت وهابيت آشنا شده‌اند و قدرت تشيع به جايي رسيده که هيچ کس جرأت نمي‌کند به صورت علني شيعيان را تکفير کند و حتي به مرحله‌اي رسيده‌ايم که فارغ‌التحصيلان مدارس علميه شيعي در مدارس اهل‌سنت و وهابيت به تدريس مي‌پردازند.

شيخ محمد ابو جاجا، بر لزوم عمل به دستورات و رهنمودهاي قرآني تأکيد کرد و گفت: جايگاه قرآن در آفريقا با ايران کاملا تفاوت دارد در حالي که مردم ايران سعي مي‌کنند به دستورات قرآن عمل کنند در آفريقا به هيچ وجه اينگونه نيست و علت اين امر تأثير فعاليت‌هاي آمريکا در آفريقا است؛ آمريکا توانسته بسياري از شخصيت‌هاي برجسته را جذب کند و به آنها تحميل نمايد که قرآن فقط براي خواندن نازل شده است و اين مهمترين خطري است که اکنون در آفريقا احساس مي‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: