سایر زبان ها

شهروند خبرنگار

صفحه نخست

سرویس خانواده شیعه

سرویس شیعه شناسی

دیده بان شیعیان

سرویس عکس

سرویس فیلم

صوت

سردبیر

صفحات داخلی

طنین‌انداز شدن صدای اذان شیعی در تلویزیون رسمی یمن+تصویر

تلویزیون رسمی یمن برای اولین بار و پس از آنکه شیعیان حوثی زمام امور در این کشور را به دست گرفتند، اذان خود را به روش شیعیان پخش کرد.
کد خبر: ۸۴۴۲۲
۱۱:۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳


به گزارش «شیعه نیوز»، تلویزیون رسمی یمن برای اولین بار و پس از آنکه شیعیان حوثی زمام امور در این کشور را به دست گرفتند، اذان خود را به روش شیعیان پخش کرد.

کابران شبکه های اجتماعی خبر این اتفاق که به همراه نوشته در تلویزیون رسمی یمن و در شبکه های مختلف آن انجام شد را در سایت های اینترنتی قراردادند.

تصویر منتشر شده مربوط به عبارت "حی علی خیرالعمل" است که فقط در اذان شیعیان از آن استفاده می‌شود.

"یمن پس از استعفای رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، در شامگاه پنجشنبه (اول بهمن‌) در پی درگیری‌های مسلحانه در صنعا و اطراف کاخ ریاست جمهوری با خلأ سیاسی روبه‌رو شد.

پس از آن، جنبش "انصارالله" یمن از گروه‌های سیاسی یمن خواست تا در نشست گفت‌وگوهای ملی حضور پیدا کنند. کنفرانس ملی یمن روز یکشنبه (12 بهمن) پس از سه روز رایزنی، با صدور بیانیه‌ای، پایان یافت و در آن هرگونه دخالت خارجی را در این کشور محکوم کرد و برای حل بحران، به گروه‌های سیاسی یمنی سه روز مهلت داد.

با اتمام مهلت، جنبش انصارالله روز جمعه (17 بهمن) در کاخ ریاست جمهوری در صنعا، در نشستی با برخی گروه‌های یمنی، بیانیه‌ای تحت عنوان "بیانیه قانون اساسی جدید" صادر کرد که بر اساس آن، شورایی پنج نفره به نام "شورای ریاستی" مسئولیت‌های رئیس جمهور را برای دوره‌ انتقالی دو ساله بر عهده گرفت."

انتهای پیام/ر.ش

برچسب ها: شیعه یمن اذان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
آقای بهجت (ره) فرمودند هر موقع صدای اذان از یمن بلند شد خودتان را برای ظهور آماده کنید
ناشناس
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
بله شنیده شدن اذان از یمن نشانه حتمی ظهوره
عاشق اهل بيت
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
الحمد لله
عاشق امام زمان
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
سلام
عاشق امام زمان
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
سلام
محمد
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
یا مهدی ادرکنی
محسن
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
خدا را هزاران بار شکر
اللهم عجل لولیک الفرج
آرزو می کنم به زودی صدای اذان شیعه - اذان اسلام حقیقی - تمام مساجد عالم را فرا بگیرد.
رادار
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
شکرخدا وتبریک میگیم به مردم یمن وامام زمان(عج)
باوجود تمام بحران ها میبینم دست خدایی را که دارد به همه اقشار اسلامی از دل این بحران ها میفهماند که شیعه باید باشید تا پیروز شوید وگرنه مسلمانان باداشتن یک بال سبز انتظار و یک بال سرخ شهادت که فقط مختص اسلام است میتوانند پرواز بسوی استقلال و آزادی کنند ولی شرط رسیدن به نتیجه ولایت پذیری از شخص مخلص خدا بعنوان رهبر است...
ازطرف خداوند درسی واضح درحال تدریس است امروز درمیان مسلمانان و آن تمرین ولایت پذیریست تا همگی آماده شویم برای ظهور امام زمان و پذیرفتن ولایتش...
ایرانی
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
من به نوبه خودم این اتفاق فرخنده رو به همه شیعیان یمن و جهان تبریک میگم.
علی رضا
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
حی علی خیرالعمل یعنی نیکی به فاطمه (سلام الله علیها) و اولاد شریفشان.
ناشناس
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
الحمدلله
محمد
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
الحمد لله.
سید دوستدار ولایت
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
الحمدلله
hamid bandar
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
نشانه های فرارسیدن ظهور مهدی موعود
عج
یوسف دیوسالار
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
انشاءالله از مقدمات آماده شدن جهانی جهت پذیرای قدوم مبارک منجی موعود است
شاهرودی
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
الحمدلله
بهنام
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
صراط علی مستقیم است وبس.
اشهدان امیرالمومنین علیا ولی الله