۱۹۱
آیت الله سبحانی :

اگر شيعه حق است، چرا در اقليّت مي‌باشد و اكثريت، مذهب تسنّن را پذيرفته‌اند؟

کد خبر: ۲۶۹۸۵
۱۲:۳۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM  شیعه نیوز :

پاسخ: هيچگاه اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست، در طول تبليغ پيامبران، از زمان حضرت نوح(علیه السلام) تا عصر حضرت خاتم(صلی الله علیه و آله) مؤمنان در اقليّت بودند. قرآن آنگاه كه مبارزات پي‌گير انبيا را ياد مي‌كند، پيوسته تذكر مي‌دهد: گروندگان و مؤمنان به آنان بسيار اندك بودند. درباره نوح كه نهصد و پنجاه سال[1] به تبليغ پرداخت، مي‌فرمايد:

«وَما آمَنَ مَعَهُ إِلاّ قليل».[2]

«جز اندكي به همراه او ايمان نياوردند».

در آيه ديگر مي‌فرمايد:

«وَقَليلٌ مِنْ عِبادي الشَّكُور».[3]

«اندكي از بندگان من سپاسگزارند».

قرآن درباره پيروي از اكثريت، به پيامبر هشدار مي‌دهد ومي‌فرمايد:

«إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الأَرْض يُضِلّوك عَنْ سَبيلِ اللّه».[4]

«اگر از اكثـريت مردم روي زمين پيروي كنـي، تو را از راه خدا گمراه مي‌كنند».

و باز به پيامبر يادآور مي‌شود:

«وَما أَكْثَرُ النّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤمِنين».[5]

«هر چند بكوشي، اكثريت مردم ايمان نمي‌آورند».

بزرگترين جمعيت‌ها در جهان از آنِ كشورهايي چون چين با حدود يك ميليارد و سيصد ميليون نفر و هند با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت است كه اكثريت مردم آنها را مادي‌گرايان و بت‌پرست‌ها تشكيل مي‌دهند. اگر مجموع جمعيت مسلمانان را كه يك ميليارد و سيصد ميليون تخمين زده مي‌شود نسبت به جمعيت 6ميلياردي كره زمين، بسنجيم، از اكثريت برخوردار نيستند.

اميرمؤمنان علي بن ابي طالب(علیه السلام) در يكي از سخنان حكيمانه خود، درباره شناخت حق و باطل، بياني دارد كه يادآور مي‌شويم:

در جنگ جمل مردي از اميرمؤمنان سؤال كرد: آيا با طلحه و زبير نبرد مي‌كني، در حالي كه آنان از برجسته‌ترين اصحاب پيامبرند؟

امام در پاسخ فرمود: تو در اشتباهي. عظمت و بزرگي اشخاص، نشانه حق و باطل نيست، حق را بشناس تا اهل آن را بشناسي; و باطل را بشناس، آنگاه اهل آن را خواهي شناخت».[6]

گذشته از اين، شيعه هر چند نسبت به جمعيت كل مسلمانان، در اقليّت است، ولي براي خود، جمعيت عظيمي را در جهان تشكيل مي‌دهند و لذا در غالب نقاط جهان حضور مؤثر دارند. علاوه بر كشورهاي ايران و عراق و آذربايجان و بحرين و لبنان كه اكثريت آنها را شيعيان تشكيل مي‌دهند، در تمام كشورهاي اسلامي، اقليت قابل ملاحظه‌اي از شيعيان وجود دارد كه براي خود مساجد، مؤسسات، مدارس و برنامه‌هاي فرهنگي دارند.

اصولاً بايد توجه كرد كه شيعه به عنوان اپوزيسيون و مخالف نظام حاكم شناخته مي‌شد و نظام‌هاي سياسي براي سركوب بلكه ريشه‌كن كردن آنها، به آنان لقب «روافض» داده بودند. به عنوان نمونه، سلطان محمود غزنوي پس از تسلط بر شرق خراسان، به ريشه كن كردن دو گروه، يكي شيعه و ديگري معتزله همت گمارد، چندان كه آثار علمي و كتابخانه‌هاي آنان را از بين برد تا اثري از تشيع و معتزله باقي نماند. او پيوسته اهل حديث و كراميه را تقويت مي‌كرد، و شيعه و معتزله را دشمن اصلي خود مي‌دانست.[7]

صلاح الدين ايوبي، پس از خيانت به فاطميان ، تصميم بر قتل عام شيعه گرفت و گروه بي‌شماري از آنان را كشت.[8]

در دوران حكومت عثماني، در زمان سلطان سليم به خاطر فتواي يك فقيه حنفي به نام نوح، 40000 شيعه در تركيه فعلي سر بريده شدند.[9]

در دوران حكومت جزّار در لبنان، در جبل عامل حمام خون به راه افتاد و نسل‌كشي شيعه صورت گرفت، به گونه‌اي كه كتاب‌هاي آنان مدت‌ها به جاي هيزم در تنور نانوايان مي‌سوخت.[10]

با توجه به اين كشتارهاي دسته‌جمعي، بقاي شيعه در جهان، آن هم با يك فرهنگ قوي و جامع و داشتن علما و دانشمندان مبرز در تمام رشته‌هاي اسلامي و علمي، يكي از معجزات الهي است كه در پرتو عنايتش، مظهر اسلام راستين بدون تحريف تا قرن پانزدهم به جاي مانده و خوشبختانه روز به روز نور آن، راه گروه بيشتري از انسان‌ها را روشن نموده و پرده‌هاي جهل و تعصب را از چهره تاريخ كنار مي‌زند.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] . «فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَة إِلاّ خَمْسِينَ عامّا» (عنكبوت/14).

[2] . هود/40.

[3] . سبأ/13.

[4] . انعام/116.

[5] . يوسف/103.

[6] . إنّك لرجل ملبوس عليك.... جاذبه و دافعه امام علي به نقل از كتاب علي و بنوه از دكتر طه حسين.

[7] . يكي از مردم خراسان موسوم به عبداللّه بن كرام به زهد ريايي و حيله و تزوير،جمعي كثير را تابع مذهب خود گردانيد كه از جمله اتباع او يكي سلطان محمود بود كه بلاي عظيمي براي شيعه و اهل كلام شد (يادداشت‌هاي قزويني، حواشي، ج7، ص 60) به نقل از لغت‌نامه دهخدا.

[8] . اعيان الشيعه، ج3، ص 30، مظفر، تاريخ الشيعه، ص 192.

[9] . البلاد العربيه والدولة العثمانيه، حصري، ص 40، چاپ :36م; اعيان الشيعة، ج1، ص30ـ 13 (او به جاي 40000، عدد 70000 را آورده است; شرف الدين عاملي، الفصول المهمه، ص 140، چاپ نجف.

[10] . دائرة المعارف اللبنانيه، فؤاد البستاني، در شرح حال ابراهيم يحيي.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۹۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹۱
نظرات بینندگان
صدر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
این سوال عیناً مثل این است که گفته شود اگر اسلام حق است چرا در اقلیت قرار گرفته است . هر جوابی برای این سوال هست برای آنهم هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
خوب در سال 61 هجری هم اسلا م در اقلیت بود واکثرا اهل سپاه شیطان به فرماندهی عمر سعد ملعون بودند این که دلیل نمیشه جانم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
مذهب‌رسمی‌ایران‌تاپهلوی‌وزمان‌کوتاه‌ازصفوی‌سنی‌بوده‌‌وتمام
‌دانشمندان‌‌وساعران‌وپادشاهان‌نیز‌سنی‌بودنداین‌حقیقت‌است‌اگر
‌بدون‌تعصب‌تحقیق‌شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
درایران‌دربیشترزمانها‌مذهب‌رسمی‌سنی‌بوده‌‌ابوحنیفه‌نیزایرانی‌و
فارسی‌زبان‌بوده
ali
United Arab Emirates
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
با عرض سلام
برادر بزركوار تو را خدا دست از اينكارها برداريد اين كارها فقط باعث تفرقه ميشود و فايدهاى ندارد بنده 11 سال است كه در شهرى زندكى ميكنم كه 90% از مردم اين شهر اهل تسنن هستند بخدا قسم تا بحال من يك حرف بد از اينها درباره امامان نشنيدهام و همه اينها امامان را دوست دارند و همه اهل نماز -روزه و خيرات هستند و متاسفانه ما شيعه ها فقط بلديم به خلفاى ايشان لعن كنيم
محمد
Netherlands
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
چون خودت منّی هستی اصلاً نمی تونی تشخیص بدی حق چیه باطل چیه
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
اگه علمی جواب بدن مشکلی نداره
jawan
Netherlands
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
عجب جواب قاطع و دندانشکنی. من دست این عزیز را با افتخار و تواضع می بوسم. من خودم چندین بار با این سوال مواجه شدم و جوابش را دادم ولی تا حالا چنین جواب قاطع و دندانشکنی ندیده بودم. خدایابه آبروی زهرای مرضیه س علمای ما را از همه بلایا محفوظ بدارو به ما شعور اطاعت و حمایت از این عزیزان را اطا بفرما. آمین یا رب العالمین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
حق‌شناس!‌دانشمندان‌وشاعران‌مانندحافظ‌سعدی‌هم‌حق‌وباطل‌را
تشخیص‌نمیدادند؟!!!!نادان
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
اونها شاعر بودن نه عالم ،انسان نباید که دینشو از شعرا بگیره باید خودش تحقیق کنه،حرفتون خیلی عجیب بود!
استبداد مطلقه دینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
بجای این تفرقه ها علمای هر دو طایفه باید مقدمات آزادی مذهبی را درکشورخود ایجاد کند چه اشکال دارداهل سنت چهارمذهبی(که اختلاف هریک ازآنان باهم بیشتر از اختلاف با شیعه است)آزادی مذهب شیعه را هم اعلام نمایند
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
در اين دنياي بزرگ، پيروان هر دين يا مذهب يا مرامي، خود را بر حق دانسته و معمولآ ديگران را ناحق يا كافر و... ميدانند. اين ربطي به اقليت يا اكثريت بودن ندارد و مذهب شيعه هم از اين قاعده مستثني نيست.
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
با سلام شیعه حق است به خاطر اعتدالش، حال فرقی ندارد در اقلیت باشد یا در اکثریت.
ناشناس
Italy
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
به همین خیال باش!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
دانيال دلت خوش است!
كلائي
Netherlands
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
ما مفتخريم كه شيعه 14 معصوم ع هستيم و خدا را زياد شكر مي كنيم
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
يا علي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
یاعلی مدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
یا الله مدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
فکی نمی کنم بالله مدد با یا علی مدد فرق زیادی داشته باشد چون علی یدالله است پس کمک خواستن از او مثل کمک خواستن از مثل کمک خواستن از خود خداست
ناشناس
Afghanistan
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
این همان کاری است که بت پرستان میکردن بت ها را وسیله قرار میدادن خدا در هر جا و در هر حالت است از خود خدا مددبخواه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
یا علی مدد میگوییم چون علی‌‌‌‌(ع)ولی خداست و بنده خوب خداست شما امام علی را با بت مقایسه میکنید براتون متاسفم.
حيدر.ي
Afghanistan
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
درهرحال بايدحق گفته شودتسامح معنانداره.
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
خدا شریک ندارد کفر نگو.من هرچی بخام از خودش میخام نزدیکتر از خدا کیه
سيد علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
با سلام
علي مع الحق والحق مع علي

يا علي (ع)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
یا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
خدایا توفیق بده علی وار زندگی کنیم
سعید نصیرپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
به نام خدا . علت کمتر بودن شیعه زیادی ظلم و جور دشمنان شیعه است آنهایی که فکر میکنند برحق اند چون بیشترند مرد باشن علمای طراز اول خودشونو بیارن ما شیعیان هم طلبه های معمولیمونو میاریم بعد در حضور دوربینای تلویزیونی مناظره کنیم اگه راست میگن که بر حق هستند بسم الله پس چرا حاضر نمیشن آقایونی که بیشترن
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
عزیزان معیار مسلمانی شیعه یا سنی بودن نیست معیار اسلام تقوا ، پرهیز از گناه و مال حرام خوردن و کردار و گفتار نیک است .
شيعه پيرو اسد الله الغالب
United States of America
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
به نام خدا
علی علیه السلام می­فرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمودند: به درستی که امت موسی بعد از موسی هفتاد و یک فرقه گردیدند که از آنها یک فرقه اهل نجاتند و هفتاد فرقه دیگر در دوزخند و امت حضرت عیسی بعد از عیسی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه آنها اهل نجات و هفتاد و یک فرقه آن در دوزخند و بدرستی که امت من بعد از من زود باشد که بر هفتاد و سه فرقه تقسیم شوند که یک فرقه از آنها نجات یافته و هفتاد و دو فرقه آنها در دوزخند.و در بعض روایات دیگر نقل شده از آن حضرت (ع) در آخر روایت می­فرماید:فقلت یا رسول آله و ما الناجیه فقال «ص» التمسک بما انت و اصحابک،پس گفتم: آن فرقه نجات یافته کیانند، رسول اکرم «ص» فرمودند: آنها که چنگ بدامان تو زنند و اصحاب تو باشند اهل نجاتند.سفینة البحار، ج 2، ص 360.
ياسين
Turkey
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
شيرمادر حلالت داداش اين حرف هم سند داره هم اينكه پيامبرگفته ...ياعلي علي مع الحق وحق مع العلي ع
حسینی فر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
شیعه بی جون وچرا حق است.جون راه رسول خدا[ص] را انتخاب کرده است وبعد از رسول خدا[ص] حق با اهل بیت اوست
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
اگر جرئت دارید نظر من رو منتشر کنید. معلوم است که مذهب اهل سنت پیامبر حق است.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
به همین خیال باشید تا روز افسوس خوردنتون که انشاالله اون روز نزدیکه در ضمن دیدی جرأت داشت
سید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
جانم فدای علی واولاد علی
بر منکران علی واولادش لعنت
رینگو
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
اول باید بگم که این حرفهایی که درباره سنی ها از رسانه های ایران پخش میشود اصلا واقعیت ندارد.قسم میخورم اینطور هست
دوم ما سنی ها به خدا قسم به هیچ کدوم از امامان و اهل بیت پیلمبر توهین نمی کنیم
سوم ,بنده به شخصه این اعتقاد را دارم که وقتی کسی نماز میخواند خداوند بزرگ به دستان او توجه نمیکند که بسته هستند یا باز ,بلکه به قلب او توجه میکند با این حال نمیدانم چرا برداران شیعه میگویند که دست بسته نماز خواندن باطل است
در اخر عرض کنم که هر که هر چه کرد برای خود کرده است و بس و خداوند بهتر از هر کسی جزا یا ثواب او را خواهد داد .بهتر است به جای زندگی کردن در 1400 سال پیش دلهای زنده امروز را نشکنیم و فکری به حال اینده خود کنیم.
مامان علی مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
من توی این موندم اگه سنت پیامبرو قبول دارن پس بایدحرفشو هم قبول داشته باشن پیامبر(ص)فرمودن:بعد از من علی وصی وجانشین منه پس چرا شما اینکارو نکردین وبعد از گدشت سالها هنوز به حقانیت شیعه پی نبردین.
و25 سال علی سکوت کرد وعمر سیلی به صورت عزیز پیامبر وپاره ی تنش زد خوب اینا چیشون حقه.تازه این اقا همه ی منابعو ذکر کرده پس مشکلتون کجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
من شیعه بودم ولی الان متوجه شدم اهل تسنن بودن درسته چون فقط ازخدا کمک میخوان نه از امامان وقتی خدا ازرگ گردن به مانزدیک تره دلیلی نداره ازکسی به غیراوکمک بخوایم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
بفرمایید ببینم دقیقا کجا پیامبر گرامی اسلام فرموده که بعد از من علی وصی و جانشین من است منظورم کتاب قرآن است ها نه چیز دیگر چون همچین واقعه ی بزرگی باید درست و واضح در قران آورده میشد و از طرفی مگه خود شما نمی گین که دین اسلام از سرزمین عربستان طلوع کرد خوب اهل عربستان سنی هست یا شیعه ؟؟و دلیل دیگر اینکه مردم مسلمان کل دنیا برای زیارت خانه خدا به مکه مکرمه عازم می شوند .و هزاران دلیل دیگر ...
ناشناس
Germany
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
به علی قسم ...
ناشناس
Germany
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
به علی قسم ...
ali rostami
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
اگه راست میگن چرا نیومدن مناظره یاعلی ممد
محمد كهياني
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بانام خدا
باياد خدا
درپناه خدا
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
فقط حیدر امیرالمومنین است..
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
جانم فدای علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
جانم فدای والشفع
ایران باستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
هی خدا. ببین ملت چه بیکارن؟
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
اخ اخ راست میگی
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
گشتن ب دنبال حقانیت بیکاری نیست ،بیکاری اینه ک ۲۴ ساعت در اینستا گشتن و چک کردن پست های دیگران ن این ...ادب رو رعایت فرماایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
قرآن میگه گمراهان بیشترهستند.
انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
مسلمانان در حدود ۲ میلیاردن و اکثریت ان پس اگه اینجوری...
سعيد
Mauritius
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
ياعلي مدد
علي
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
ياعلي مدد زنده باد شيعيان جهان و مسلمان جهان
محسن
United States of America
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
زنده باد شیعه زنده باد علی زنده باد سنی زنده باد مسلمانان برادر
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
با سلام من خودم. شیعه اثنی عشری ام ولی والله. و بلله هدف فقط ستایش خداوند و انجام دستورات قرآنی است و سنی و شیعه. باهم برادرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ای بی غیرت
ای بی غیرت
ای بی غیرت
سینه ی سوخته ی مادر را فراموش کردی اشک غربت امیر المومنین را فراموش کردی
لبان خشک تمام حسین و سر بریده رل فراموش کردی
sohrab
Afghanistan
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
سلام برادران خواهران گرامی درحفظ خداوندباشیداول ازهمه منم سنی هستم بسم الله الرحمان الرحیم حضرت امامحسن واماحسین گوشواره های عرش مجیدهستندراسلام حضرت علی شیرخداهستنددراسلام حضرت جعفرحضرت امامرضاحضرت امام صادق ودیگران چشمان ماهستن من سنی هستم تمام کسانی که شمافکرمیکنم که ماقبول نداریم چشمان مافدایشان چهاریارحضرت محمدص ابوبکر.عمر.عثمان علی درزیردرخت بیعت کردن بارسول خدااولین کسیکه جانشین پیغمبرخداشدبانظرسه یاررسول خداوندابوبکرصدیق بودکه ازغم رسول خداوند ۱۳سال حکومت کردوفات نمود بعدعمرفاروق بعدعثمان غنی بعدعلی ع اولین کودکی که به اسلام مشرف شدحضرت علی به سند۱۰سالگی چشمان مافدایشان بوسه به کف پایشان چشمانم فدای شان ماسنی هستیم همه راهم قبول داریم سنت روش وکرداجناب حضرت رسول خداهست وقتی جانمه توهین میکنی ضمانت آخرت خورهم میکنی یاد شماباشه به روزقیامت نه حضرت ابوبکرنه حضرت عمرنه حضرت عثمان نه حضرت علی مارشفاعت کرده میتوانم جذرسول گرامی اسلام مه هم سنی هستم بوسه زنم کف پای دوازده امامخور
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
اللهم العنهم جمیعا....چقد بی بصیرتی...بالاخره روز حساب مشخص میشه حق با کی است...ای کاش این مذاهب سنی یه کم فقط یه کم این تعصبات بی خودی رو کنار میگذاشتن و درباره مذهب شیعه تحقیق میکردن که ببینن چه مذهبی...حتی خدا هم در قرآن غیر مستقیم آیه در شان ائمه نازل کرده.خدا همه رو به راه راست هدایت فرما
صبا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
بله درسته. سوره مائده ایه55 رامطالعه کنید. آیه ولایت. آیه جانشینی مولای جهان سرور هستی شیرخدا یدالله حیدرکرار فاتح خیبر علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب
rashid
Switzerland
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
خدارا شکر میکنم که پیرو مکتب امام جعفر صادق هستم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
سنی حق است
حجت
United States of America
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
به نام حق. من خودم شخصه ازروی کوری قضاوت نمیکنم ولی کتابهایی دراین مورد خوانده ام و حتی کتابهایی وجود دارد که بسیاری از اهل تسنن به جمع شیعه پیوسته اند درهر صورت اصل قلب انسان است اگر بهترین مذهب را داشته باشی ولی دلت پاک نباشد باز هم دینت به دردت نمیخورد امادرنهایت مهم این است که مامسلمان هستیم.
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
با سلام خدمت برادران مسلمان دلایل برحق بودن شیعه زیاد است ولی اگر میشه روی سه ایه ۲۳شوری۴۷سبا و۵۷ فرقان که در مورد اجر و مزد پیامبری پیامبر اکرم ص است کمی تحقیق نمایید خداوند همه ما را به راه راست هدایت نماید
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
باسلام.
بنده سنی بودنم را از اجدادم به ارث دارم و امثال همه شماها خودم انتخابگر مذهب نبوده ام، پس دیگر تعصب چرا؟!
همه چی بستگی به نیت پاک مسلمانیت دارد.
درشهری زندگی میکنیم (م ر ی و ا ن) بالغ بر 150هزار سنی نشین و حدود کمتراز 1 هزار نفر عزیزان هل تشیع.
در شهرمون اصلا بحث مذهب مطرح نیست، کسی سوال جوابت نمیکنه، ذهن همه مردم روی انسانیت متمرکز است. با وجود این اقلیت که ربطی به حق بودن یا نبودن نداره، بلکه همه انسانند و آخرت را میشود با اعمال نیک روشن کرد، هم حسینیه تو شهر هست هم مسجد، در کل آزادی ای در شهر حاکمه که همه قابل احترامن. پس به فکر تفرقه نباشیم، و مانع از دخالت تندروها(از هر مذهبی) بشیم و خداروشکر موفق هم شده ایم، تا ایرانی آزاد و زیبا را به فرزندانمان هدیه کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
جانم بدای عمر
ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
اون عمری که این قدر به امام حسین و اهلش ظلم کرد ؟! متاسفم برات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
انشاا.. تو جهنم باهم محشور بشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ان شاءالله با مولات محشور شی
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
نه شیعه حقیت کامل است و نه سنی ها حق را کامل می گویند. حقیقیت چیزی بین این دو است نه باید امامان را تا مقام خدایی بالا برد و نه به اندازه یک انسان معمولی پایین آورد. ولی آیات قران خیلی از شرک و اینکه تنها گناهی است که بخشیده نمی شود سخن می گوید. شیعیان خیلی باید مواظب باشند تا گرفتار شرک نشوند. اینکه علی (ع) مانند خداست را مسیحیان هم می زنند که ایات قران این سخن را بسیار نکوهش میکند. واقعا حقیقت بین این دو مذهب مخفی است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
فلسفه نباف
اگر بعضی افراد در دین شیعه اشتباه می کنند دلیل بر این نیس که شیعه حقیقت کامل نیست نادان
نسترن
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
اصل اصل دینه شیعه و اهل سنت هیچ فرقی باهم ندارن
من خودن شیعه ام ولی این همه توهینی ک ما ب اهل سنت میکنیم حتی یه درصدشم اون ها ب تشیع نمیکنن
ب نظر من اینجور بحثا فقط باعث ترفقه افکنی
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
آره خب .چرا از یک کتاب کامل مثل صحیح بخاری که تمام سنتهای پیغمبر را دارند مراجعه نمیکنید خواهشا توهین نکنید تا ما همی به شیخهای به اصطلاح آیت الله که یاران پیامبر را قاتل می نامند (حضرت عمر فاروق)را.وفات حضرت فاطمه چرا شهادت شد؟ اینان دشمنان خدایند. بروید خودتان تحقیق کنید
عمر
Pakistan
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
خدایا اولین کسی که حق امیر المومنین علی ابن ابی طالب را از او دزدید تا ابد در اخرین طبقه جهنم بسوزان ای دوست سنی بخدا قسم حق با علی است این تعصب احمقان ات را کنار بگذار نگاهی بخود بینداز
صحرا
Germany
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
تمامه لذت عمرم همین است.. فقط حیدر امیر المونین است...
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
سلام
برادران عزیزاهل سنت که درایران زندگی میکنید
مشکل ماشمانیستید،مشکل ماآل سعودوآل خلیفه سنی کودک کشه
انصافٲ این سنت پیغمبره که بشریت رونابودکردند،خدایی من شیعه سنت پیغمبر(ص)رابیشتراجرامیکنم،آل سعود ازنسل عمرمیباشد،عمرلعنتی هم پهلوی فاطمه بنت رسول الله راشکست حرف پیغمبردرروزغدیررانپذیرفت
منِ شیعه به هیچ کافرومسلمانی ظلم نمیکنم طبق سوره کافرون عمل میکنم.
قلندر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
سلام یکی برایم بگوید که سیغه کردن زنای اشکار است یا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
صیغه کردن زنا است ولی زن و دختر مردم رو به اسیری گرفتن و فروختن تو بازار و به دختر. 9 ساله تجاوز کردن و باردار نمودن عین حلال خداست !!!!! خیلی رو دارین
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
مطالعه کنید وشرایط صیغه و وجه تمایز ان از زنا را بفهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
معلومه در خود قرآن ازدواج موقت را حرام کرده این
سیدمحمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
میدونی چرا اکثریت سنی هستن چون بعدازوفات حضرت محمد چهارخلیفه اهل سنت برضدوصیت پیامبر قیام کردن هنوزکفنه پیامبرخشک نشده بود درخانه فاطمه زهرا رواتیش زدن وپهلوی فاطمه زهرا روشکستن ومحسنش روسقط شد وحضرت فاطمه روشهید کردن چون حق اهلبیت روضایع کردن چون به وصیت پیامبرعمل نکردن اگه به قول خودشان عمل کردن. وصیت نامه پیامبر رو به نفع خودشان شرعی کردن. چون سنی بودن شیعه بودن از زمان وفات پیامبر شکل گرفت. تمام عقایداهل سنت حتی نمازخواندن ووضوگرفتن دیگرعقایدشان از رسول خدا نیست از دستورات تحریف شده چهار خلیفه اشان هست. چرا اکثریت سنی هستن چون چهاربه یک چهارخلیفه یک طرف حضرت علی یک طرف. چون این چهارخلیفه حق شیعه روخوردن این روند نسل به نسل ادامه پیدا کرده تا الان. این داعش وعقاید تکفیری اینا از نسل همونای هستن که حضرت فاطمه روشهیدکردن وسرفرزندش امام حسین رو درکربلا بریدن. بله عزبزم دلیل اکثریت. اینه که چهار خلیفه پشت به عقاید حضرت محمدکردن واین دروغ های شاخ دار رو نسل به نسل ادامه دادن. زنده باد دین شیعه یا حسین
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
من نظرم اینه هر کی در هر لباس و دینی فقط و فقط انسان باشه کفایت نیکنه وسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
با علی جان مقتدای من تویی
فاش می گویم خدای من تویی
پوریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
اینجانب شیعه هستم و مرید امیرالمومنین حضرت علی ولی اقای محترم بیت دوم شعر شما کفر محضه
سمال
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
در ابتدای اسلام چیزی به نام شیعه و سنی نبوده همه مسلمان بودند ودر حق بودن شیعه یا سنی هیچ چیزی نیست که کدوم برتره همه مسلمانند و مسلمان کسی است به گفته های الله تعالی و پیامبر و حدیث و سنت پیامبر عمل کند در اسلام یهو دیان بودند که در ظاهر مسلمان ولی در باطن منافق بودند یکی از این منافقان عبدالله ابن سبا بود اختلافات زیادی درست کرد و همین منافقان باعث خیلی تفرقه افکنی شدند به نظر من نباید شیعه به سنی وسنی به شیعه توهین کنند در قران امده است در سوره حجرات ( یا ایها الذین امنو لا یسخر قوم من قوم عسی ان یکونو خیرا منهم )ای کسانی که ایمان اوردید مسخره نکنید قومی قومی دیگری را شاید ان ها از شما بهترند* با ارزوی زندگی شیعه و سنی در کنار هم
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
علی مذهبت عشق است...شیعه لسلام واقعی است بوالله حق است
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
باسلام یکی از عزیزان اهل سنت به این سوال من جواب بدهد .چرا آل سعود در یمن این همه انسان بی گناه .غیر نظامی زن و کودک و ...را قتل عام می کند کسی از عزیزان اهل سنت این کار غیر انسانی آنها را محکوم نمیکند ؟
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
همه میدونن دین شیعه درسته نه سنی و مسیحی یهودی
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
تو حتی فرق دین و مذهبم نمیدونی اومدی نظر میدی؟/:
اهل
United States of America
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
آیا شما ها حرف از کار غیر انسانی میزنید چرا در ایران با اهل سنت بد رفتاری میشود
منتظر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
اگر اهل تسنن ایران الان در سوریه یا عراق بودند زنان و دخترانشان در جهاد نکاح با برادران داعشی شان مشغول بودند اما اکنون در سایه حکومت شیعی جمهوری اسلامی ایران در امنیت و عزت در حال گذران زندگی اند و از روی جهل و تحریکات وهابیون حرام زاده ی سعودی با نظام جمهوری اسلامی اهانت میکنند .
اگر در بلاد مسلمان زندگی میکنی سنگ بلاد کفر بر سینه نزن.
ااحمدالله علی ماهدانا .
خداوند حلاوت حب اهل بیت را هرگز به دشمنان پیامبر و اهل بیتش نمی چشاند .
دشمنانی که با شعار الله اکبر سر می برند دشمنانی چون داعش ملعون که نام الله بر نجس شان جاری میشود . لعنت خدا بر وهابیون .
غریبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
خدا همتونو شفا بده شما ها هم خیلی بیکارین خدایش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
اتفاقا تو ايران هيچ احترامي به سني ها نميگذارند اصلا حق ندارند براى رياست جمهوري خوشان را كانديد كنند وحتي اكثر استاندارهام بايد شيعه باشند تو دانشگاههاي كردستان استاد انديشه و ايين هم بايد شيعه باشه و عقيده خودشونو به زور تحميل كنند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
نظر من اینه ک شیعه و سنی مثل برادرند ومهم خداست و انسانیت . در جواب اون یه عده اهل تسننی ک خیلی بی احترامی میکنن بگم ک شماها خودتونم قبول دارید ک حق با علی هست و علی از همون اولش حق بوده و شیعه حق است ولی تعصبی ک نسبت به خلیفه هاتون دارید باعث میشه ک قبول نکنید یا اینکه بیشتر بخاطر اجدادتون ک سنی هستند و اطلاعاتشون کمه نمیخواهید باور کنید. ولی سعی کنید خودتون تحقیق کنید و از کتابهای خودتون (تسنن) مطالعه کنید و باز میفهمید ک حق با علی علیه السلام هست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
صد آفرین برای برادرا اهل تسنن ایران چراکهه برای آن بیچاره ها قدرتی به اندزه سربازی هم داده نمیشود اگر واسلام در نظر گرفته
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
اگر شما مذهب تسنع را قبول ندارید ما هم شما رو قبئل نداریم کلا حق با اکثریت است .....................................................................
رسول
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
درضمن مهم اینه ک خدا قبول دلشته باشه ن شما....
شما کاره ای نیستید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
مگه رأی گیری هست که حق با اکثریته
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اینکه حیدر جانشین پس از پیامبر است بماند.
اینکه عمر با دختر پیامبر چه کرد بماند.
خود علمای دو مذهب در جهان باید بنشینند در این مورد بحث کنند.
اینک چیزی که مهم است وحدت است.
درود بر شیعه و درود بر سنی.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
درود بر تو برادران سنی مطمعنا دشمن علی(ع) نیستن فقط توی اطلاعاتشون دچار اشتباه شدن بهتره برای پیدا کردن راه درست به پرچمدار شیعه (رهبر) دقت کنیم که هیچوقت موافق تفرقه نیست.
الهام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
جناب ناشناس بیچاره خودتی.چطورسنی هاسربازی نمیرن اینو از خودت درآوردی دیگه.
یاسمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
بنام خدا

دوستان چه کسی شما را افرید؟خدا

پس اول از همه خدا را شکر کنید بعد پیامبران اورا

چون خود پیامبران با نام یاد خدا کارهایشان را اغاز
می کردند پس بگو یا خدا ، یا الله ، بسم الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
شما چقدر بیکارید تحقیق کنید بعد نظر بدید ببینید اولا دینتون چطور میگه بعد بسنجین چی ب چیه بعدشم بهترین گزینه انسانیته
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
باسلام وصلوات بر محمد وآل محمد.من خودم یک جوان سنی هستم واین حرف که اهل سنت به شیعیان توهین میکنند را رد میکنم.شمال چرا تروخشک را باهم میسوزانید اینکه آل سعود چیکار کرده بحثش سیاسیه چه ربطی ب من اهل سنت داره من که قدرتی ندارم من فقط ی فرد عادیم ..لطفا قضاوتتون رو یک طرفه نکنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
احمد هستم و الحمدولله سنی هستم وبه سنی بودنم افتخار می کنم شما شیعیان حسودید که سه تن از خلفای راشدین در کنار روضه رسول الله به خاک سپرده شدند
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
عجب امتیازی
hakan
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
سلام علیک. عزیزان اگاه باشید خودتان به سن وسالی رسیدید که برید تحقیق کنید دیگر تعصب را بزنید کنار.خود وارد عمل شو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
سلام والله اگر با خدا باشیم شیعه وسنی فرق نمکنه حالا اگر اختلاف هست مربوط به خدا و قران و پیامبر که نیست
به هم احترام بزاریم
و گفتین عربستان :
هر عمل غیر انسانی را باید محکوم کرد و میکنیم.
من سنی هستم برادرای شیعه را هم دوست دارم همه مسلمانیم.
تو را به خدا اختلافات را ول کنین .
حیف بریم وقت بزاریم که همدیگر را غلط جلوه دهیم.
بیاین فکر کنین ما به عنوان دین برتر چرا باید جهان سوم باشیم
چرا باید از امریکا دارو و..... بگیریم.
چرا و...
چون اونا به جای اختلاف دنبال علم بودن
که خودشون بمب اتم دارن ام نباید دیگران داشته باشن
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
سلام خسته نباشید نمیدونم ایران که ادعای وحدت داره این بحث شیعه وسنی چیه راه انداخته .اگه شیعه حقه یا سنی بزار خود خدا حقانیتو ب اثبات برسونه دیگه این توهین واهانت ها چیه میکنید.اینهمه که ب مذهب اهل سنت اهانت میشه آیا ب مذهب مسیحیت یا یهودیت شده؟؟خواهشن عزیزان خودتون برید بهترین راه رو پیداکنید
کمال نوربخش
Romania
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
اصلا چیزی به اسم شیعه و سنی وجود ندارد . شما هرجای کلمه ای به نام شیعه و سنی دیدید . من دست از اسلام بر می دارم و می آیم شیعه یا سنی می شوم. ولی متاسفانه دسته ای از مسلمانان اینقدر احمق هستند به جای آنکه بیایند و قرآن را بخوانند دنبال سیاست افتاده اند. دسته ای از داعش حمایت می کنند و دسته ای دیگر از بشار اسد و حذب الله . من پرو حضرت محمد (ص) هستم و شهادت می دهم فقط یک خدا وجود دارد و خدایی جز او وجود ندارد. از این فش و تهمت ها بترسید بروید قران را بخوانید. از کلیه ی شیعه ها و سنی ها می خواهم قران را بخوانند سپس کتاب های حدیث شان را بیاورند و با قران مقایسه کنند و به نظر هر کدام را درست تر یافتند آن را مرجع قرار بدهند. جاهل نباشید بروید تحقیق کنید ن سنی نه شیعه فقط محمد (ص)
ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
بله در قراآن کلمه شیعه آمده است. سوره مبارکه صافات آیه 83 : وان من شیعته لابراهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
سلطان سیلم ۴۰۰۰۰هزارنفرشیعه رو بخاطر اون ۱۰۰۰۰۰صدهزارسنی که درایران بدست اسماعیل صفوی قتل عام کرده بود‌‌‌‌‌روتلافی کردوانتقام گرفت اول فکرکنیدبعدقضاوت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
آقای شیعه نیوز پاسخت اشتباهه اینکه میگی هيچگاه اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست. مگر سنی ها که اکثریت هستند ناحق هستند آنها هم خدا و پیامبر و قرآن را قبول دارند از طرفی این که هر چند بكوشي، اكثريت مردم ايمان نمي‌آورند در مورد سنی ها مصداق نداره چون اونها زودتر از همه به خدا و رسول ایمان آوردن. خواهشا اگر جواب سوالی را نمیدانید پاسخ ندهید.اگر بپرسند چرا جمعیت کافران از دینداران چه مسلمان و چه مسیحی و پیروان سایر ادیان الهی بیشتره این جوابی که دادید درسته.
ناشناس
Mauritius
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
اینکار ها فایده نداره
بنده الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
نه شیعه نه سنی،فقط راهی که قرآن نشان داده،
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
پس حدیث ثقلین و وحی پیامبر ک از جانب خداست چیی؟؟
الی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
کی گفته شیعیان به اهل تسنن توهین میکنن ؟؟!!من خودم دبیرستانی ام تو کلاس ما چند نفر سنی هستن تا حالا نشده ما به اونا توهین کنیم اوناهم همین طور .
الهام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
من سنی هستم وافتخارهم میکنم.دوستان شیعه به این سوال جواب بدن که چرا خلفای راشدینو پیش پیامبرگرامیمون دفن کردن اگه دشمن پیامبربودن چطور کنارهم قرار گرفتند؟ این همه مدارک و اسناد وجود داره.قرآن به طور واضح همه چیزو گفته حتی حرفی از امام زمان نبرده اونوقت میگید به طورغیبی گفته مگه خداباشماشوخی داره نتونسته خودش اسمشو ببره چطوراسم همه پیامبران هست؟ چرا مبگید علی دست خداست یعنی نعوذبالله علی خدارو هدایت میکنه؟ چرانمیگید یاالله.توروخدا یه کم باعقل وفهم عمل کنید.اصلا تقصرخودشمانیست از بچگی این چرندیاتو تو ذهنتون کردن وشماهم باورکردین متاسفم براتون.درضمن آل سعود هم هیچ ربطی به ما سنی ها نداره باما قاطیشون نکنید اونااصلا انسان نیستن.صددرصد یه دین دیگه دارن وفقط میخوان اسم سنی ها رو بدکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
سلام دوستان من سنی هستم بخدا تا حالا هیچ وقت هیچ از برادرانم به هیچ یک از امامان توهین نکرده ونمیکنن علمای اهل سنت همیشه مارا مسلمان وبرادر میخوانن گول مشرکان رانخوریم اتحادمان را حفظ کنیم با این که در ایران به اهل سنت ظلم میشه ولی فقط دنبال همدلی و برادری هستیم
شیعه برتر است
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
1ـ على(ع) فرمود: ايها الناس! لاتَسْتَوحِشُوا فى طريق الهُدى لِقِلَّةِ اَهلِه اى مردم! در طريق هدايت، از كمى تعدادِ هدايت يافته‏ها دلتنگ نشويد(نهج البلاغه دشتى، ص 422، خطبه 201).
اين سخن، مى‏رساند كه كم بودن پيروان حق و هدايت، نشانه باطل و گمراهى نيست و حتى اين سخن مى‏فهماند كه پيروان حق، هميشه كم هستند.

شیعه برتر از سنی هست
عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
باسلام.امیدوارم که اتحادووحدت بین مسلمان به معنی کلمه بوجودبیاد.ومسلمانان اینهمهئهمدیررانکشند.داعش که مسلمان نیست.مسلمان که برادرخودرانمیکشد.
عبدالطیف
Afghanistan
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
در قدم نخست لعنت می فرستم به کسانی که تفرقه می اندازد میان سنی و شیعه ، من سنی هستم و در کشور زنده گی میکنم که بیش از ۹۰ فیصد آن سنی است و تنها۷ فیصد آنرا شیعه تشکل میدهد اما ما سنی ها هیچگاه به مقدسات و امام های آنها توهین نکردیم و هر گونه عزا داری و محفل که میگیرد آزاد هستند ، میتواتند به مساجد بروند و نماز خود را ادا کنند یعنی مثل برادر سال هاست با همدیگر زنده گی میکنیم ، و شعار ما سنی ها ایم است بخدا اسلام سنی و شیعه نداردـ. اما شما شیعه ها خصوصا ایرانی ها همواره به بوبکر عمر و عثمان توهین میکنید آیا شما تا به حال از سنی شندید که علی را تحقیر کند...قطعا نه چون ما به اندازه عمر و امثال صحابه های بزرگوار دیگر به علی احترام داریم در حقیقت شما احمق هستین که به یکی از کسانی که اسلام را وارد کشور آتش پرست شما کرد توهین میکنید اگر عمر نمی بود شما ایرانی ها هنوز هم مجوس و آتش پرست بودید آیا این جای رزالت و احمقی نیست ،،، به چه دلیل شما حضرت علی را (ع)میگوید در صورتیکه(ع) تنها به پیامبران گفته میشود...... وای بر حالتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
سلام۰سعید هستم مسلمان۰خواهش میکنم برادران سنی وشیعه اینقدر باهم دشمنی نکنید بیاید شباهتامونو بگیم قران کتابمونه محمد.ص.پیامبرمون.و...اونوقت یک یهودی که هیچ شباهتی باما نداره مارو به جان هم انداخته.هرکی میخاد بدونه کدوم مذهب حقه تعصبی که ازروی ارث داره بذاره کنار بره تحقیق کنه.من این کارو کردم.شیعه روانتخاب کردم.ولی برادران سنی روهم از خود میدانم
ناشناس
Netherlands
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
کی گفته سنی حق است لعنت خدابر سنی عمر پرست خرافاتی
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
این کارت نژاد پرستیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تعصبی خرافاتی مگه خدایی قضاوت میکنی ها وتو در حد خدا نیستی شعورتو بهتر میتونستی نشون بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
سلام سنی ها مثل پیامبر نماز می خونند پیامبر سنی بوده و خدا گفته دین واقعی دین پیامبر است تو قران نوشته پنج رکعت نماز باید بخانید اذان هم زمان پیامبر مثل اذان سنی ها بوده باید بگیم یا الله خدا فقط انسان را کمک می کند و حضرت علی خودش از خدا کمک می خواست یا الله و بعضی چیز ها را شیعه ها خودشون الکی داستان ساختن مثل فیلم یا الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
سلام زنده باد سنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
دین فقط دی اسلام .شیعه وسنی فرقی ندارد .انسان بایداول باید خودش رااصلاح کند بعد قضاوت کند .خواهشمند م د فکراعمال خودت باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
,اگه یکم فکر میکردید متوجه میشدید ک کی برحقه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
سنی قطعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
من خیلی فکر کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
شیعه و سنی برادرن
من شیعه ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
آره اگر خدا و پیغمبر را فراموش نکنند
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
به خدا قسم که فرقی ندارد به کدام دین باشید مهم پرورش روح انسان است همه ادیان خدا در ره حقیقتند فرقی نمیکند با دست بسته نماز خواند یا اصلا بدون دست مهم اصواتی هست که گفته میشه و ستایش خداست حالا چه مسیحی باشه چه مسلمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
مهم اینکه همه مسلمانیم اکه وحدت بین ما نباشه دشمنان بد خوابی برامون میبینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
اگر مسلمان باشیم شیعه و یا سنی معنا ندارد و اینها القابی هستند که به گروه هایی نسبت داده شده .فرقه درست کردن در دین حرام است .شیعه و سنی مکمل یکدیگرند .و این اختلافات را کسانی درست میکنند که صاحب قدرتند و سودی میبرند .گول نخوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
فقط حیدر امیرالمومنین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
بنام یاور برحق جمیع الخلائق: حق وحقیقت فقط خدا لم یزلی است تمامی خلفای قبل امام علی همه اشان از حضرات عالی بودند ومقبول مسلمین ،اما خود حضرت عمر در زمان خلافتش در قضاوت وداوریها از مولا علی کمک میگرفت خودش معترف به این امر بوده، بنابراین این دلیل نمیشه که تفرق بین مسلمین پیش بیاد همه حضرات عالی باید مقبول ماها باشند چون هر کدام به نوبه خودشان از صحابه پیامبر اکرم ص میباشند بیاین بخاطر یک دینی مذهبمان را مذهب صفی الله (حضرت آدم) قرار بدیم وهمه یک دل ویک زبان بگوییم انسانیت مرام مسلمین است وهوالتوفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
برادران شیعه تا به حال از کدوم سنی شنیدید که به امامان و حضرت زهرا توهین کنه
اما شمایی که خودتونو به حق میدونید مدام به خلفای ما و مادر ما (عایشه رضی) توهین و بی اهانتی میکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
سلام علیکم ورحمه ا...

خداوند درقران کریم میفرماید:
بهترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست.
اختلاف افکنی بین شیعه و سنی کار مستکبرین عالم است
برای خدشه دار کزدن چهره اسلام،هرکس تقواو پرهیزکاری پیشه کندو اعمال صالح انجام دهد درحالی که با ایمان باشد او مؤمن واقعی هست، اما چه فرقی میکند شیعه باشی یا سنی، مهم تقوا و عمل صالح است که قرآن کریم فرموده است، این تفرقه افکنی کار دشمنان اسلام هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
با سلام.یه سوال کوچولو از دوستان اهل سنت دارم.شما چرا به کسانی که با خلیفه ی چهارمتان جنگیده لقب حضرت میدهیدمنظورم معاویه و عایشه هست.ولی اگر کسی کوچکترین توهینی به سه تای اولی بکند او را کافر میدانید.
لرستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
سنی ها در زمان پیامبر رئیت وبی سواد بودن ودر خدمت حکومت اکثریت اعراب اون زمان جاهل و نادان بودن که دخترانشون رو زنده بگور میکردن خب این چنین افرادی فقط زبان زور رو میفهمن که حکومت اونارو‌اینطور ادب میکرده‌ مذهب اهل سنت توسط حکومت بازبان زور به اعراب جاهل تحمیل شد اهل سنت به وجود اومد زبان قران رو هم نابلدن نمونش داعش همه اهل سنت بودن
لرستان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
چرا پیام من نیست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
با سلام ما همه مسلمانیم و این هرف ها برای ما فایده ای ندارد که بر سر خلافت جنگ کنیم انهایی که حق علی و خاندان او را گرفته اند بی شک خداوند در روز جزا به حسابشان خواهد رسید ما باید فعلا با هم برادر باشیم و دست در دست هم دشمنان اسلام یعنی همان ال یهود یا همان ال سعود و شیطان بزرگ امریکا و اسرائیل کودک کش اسلام کش را نابود کنیم و همین طور فرقه بدرد نخور و علکی وهابیت را ما مسلمانان جهان باید به مشکلات بیرونی جهان اسلام توجه کنیم و بعد از حل ان به مشکلات درونی بپردازیم به مشکلاتی چون نصل کشی مسلمان روهینگیایی توسط بودایی ها ما باید به این مشکلات بپردازیم و بعد از ان خدا داوری میکند در روز قیامت میان ما ای مسلمانان با هم متهد باشیم
zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
خوشبختی یعن شیعه ام
باحفظ وحدت
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
با سلام خدمت همه دوستان بحث شیعه و سنی بودن بیشتر اختلافات رو دامن میزنه من با افتخار شیعه علی هستم ولی اجداد خیلی دور ما سنی بودن خدا رو هزاران مرتبه شکر ک ما در ولایت علی هستیم ..اگر هزار بار بمیرم و زنده شویم راه ما راه علییست قلب و جانمان برای علیست راه ما راه حسین علیه السلام هست و تا منجی ما مهدی فاطمه بیاد همچنان تا قیامت شیعه میمانیم روزی ک حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ص در روزی به اون مهمی میگن علی جانشین من است ولی یه عده منفعت طلب جای علی رو میگیرن و چ بسا اگه همین عده مخالفت رو با علی شروع نمیکردن ما شهادت خانم فاطمه زهرا بانوی دو عالم رو نداشتیم اگه مخالفت نمیکردن عاشورا رو نداشتیم و ظلمب اولاد علی نمیرفت اما کوردلان دنیا طلب با جدا کردن و تشکیل گروه ناحق. وبه روی علی نمیستاد قصد توهین به هیچ مذهب و مسلکی ندارم اما بدانید علی تا قیامت مظلوم و حق است ...لعنت خدا بر کسی ک دشمن علیست ....یا علی مولاااااااااا
شایان
Denmark
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خداون شما دین داران بی خدا را به راه راست هدایت کند
نعمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
من سنی مذهب هستم واف
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
من شیعه هستم. هم شیعه روقبول دارم هم سنی را اینجا بحث سر اون دسته از افراد هستن ک زیادی بامقدسات شیعه و سنی بازی میکنن. ازنظر من مهم پیامبر هستش دیگه کاری با دست باز و بسته نداریم
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
جانم فدای عمر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
من یک سنی هستم و با یک شیعه ازدواج کردم. یعنی مذهب رو اصلا قبول ندارم بهتر بگم من یک مسلمانم. الان هم دارای یک پسر ناز به اسم محمد هستم که تمام تلاشم رو میکنم که یک انسان بارش بیارم تا پا توجه پای صاحب اسمش بزاره پسر من نه شیعه هست نه سنی بلکه یک مسلمان. من تبعیض های زیادی دیدم به خاطر مذهبم و به همین خاطر نه از شیعه بلکه از مذهب متنفرم. ولی دیندارم و خداپرست و مسلمان. خدا همه شماهایی که دارید سر مذهب جنگ میکنید به راه راست هدایت کنه. تمام اون کسانی که ازشون پیروی میکنید خواستن شما رو به خدا نزدیک کنن به خودتون بیاید
گلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
بابا سنی های بندرعباس خیلی خوب هستن این حرفها نزنید من که بدی از اینها ندیدم
من امامزمان هستم اقامهدی شما
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ای مسلمانان باهم دوست باشید به شماچه که حضرت علی باکی خوب بودوباکی بد شماپیروخداوپیامبرباشیدوبه همه مومنین احترام بگزارید.ضمنانگران نباشیدمن تاعیدنودوهشت ظهورمیکنم.وعجل الفرجم.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عید 98 تموم شد عید99 خیلی نزدیکه چرا ظهور نکردی؟؟؟؟؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
فقط حیدرامیرالمومنین هس شیعه پرچم بالا
یا علی یا صهیون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
من یهودیم ضد مسلمان از خاخام هایمان نقل است که شیعه گروهی از ما هستند که برای مبارزه با اسلام درست کردیم و بزرگان شیعه از خود ماهستند یا علی...
ناشناس
Germany
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
باسلام به دوستان عزیزواقعااگه به قول شماشیعه حقه پس واسه چی اینقدرمحدودیت است توکشوربرای سنی چراسنی یه شبکه تبلیغ توصداوسیما نداره .چراتوتهران مسجدنداره لطفافکرکنید
ناشناس
Afghanistan
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
چون شیعه از دین خبر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
مسجدهای سنیها را خراب کردند جاشان حسینیه ساختند
فقط خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
به نام خدا، من شیعه هستم و کلی دوست سنی دارم و اصلا مشلی هم پیش نمیاد ولی اکثر شیعه ها اینجا نوشتن ما برادریم... سنی ها مدرک اوردن واسه ما،بزرگ ترین مدرک ما عید غدیرخمه هیچ‌کس ندونه خدا میدونه پیامبر دست کی رو گرفت بالا ولی من با اینا کار ندارم و قصدم تفرقه افکنی نیست اصلا چون سنی هارو دوست دارم و احترام میزارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
اولا خداوند فرموده است لا اکراه فی الدین یعنی در نوع دین اجباری نیست و هر انسانی می تواند هر دینی را انتخاب کند ولی باید ذوز قیامت جواب این دین خود را بدهد چرا که خداوند فرموده قد تبین الرشد می غی من طریقه رشد و تعالی را بیان کرده ام تا شما گرفتار غی و گمراهی نیافتید دین دار و بی دین باید در پیشگاه خداوند متعال بای پاسخگوی انتخاب خود باشئم و صرف اینکه پدر و مادر ما ائن دین را داشته اند و ما اجبارآ آنرا آنتخاب کرده ایم برای خداوند قابل قبول نیست پس همه باید در مورد دین و مذهب خود تحقیق کنیم و خدا مابین و آنصافا جوابی قابل قبول برای خداوندی که سمیع و بصیر و علییم و قدیر و بسیط ..... است داشته باشیم
یه بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چرا باعلی عمر دعوا دارید مگه شما مسلمان نیستید مگه هردوی ایشان درراه خدا جان ندادند شما کی هستید که به ایشان توهین کنید بروید خودتان رادرست کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
بنده خدای عزیز ، عمر برای شما عزیز است. درست. شما این دو لینک‌ را بخوانید ، عمر که یک لواط کار بود و لواط کار ماند، شما را به قرآن ، شما را پیامبر ، شما را به خدا و وجدانتان قسم ، لیاقت جانشینی پاک ترین فرد جهان را داشت؟ خاک بر دهانم ، آیا پیامبر با او هم کفو بود؟؟؟؟؟ شما که میگویید جانم فدای عمر ، شما جان خود را فدای چه کسی می کنید؟ در اسلام نسبت به لواط کار و زنا کار ، هیچ رافت و مهربانی ای نیست ، آن وقت جانشینی و ارج و قرب هست؟؟؟؟؟؟
یا حق
http://sobbouh.blogfa.com/post/53
http://rafezi313.blogfa.com/post/38
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
ما به عمر و ابو بکر لعنت می فرستیم‌ چون مادرمون حصرت زهرا رو بع شهادت رسوندن جانشینی علی رو گرفتن تو بودی ساکت می موندی امامن ما چه طلمی به خلفای شما کردن
ناشناس
United States of America
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
عزیزان بدانید انگلیس وآمریکاوصهیونیست سالهاست بااین تفرقه ها مارا از تمام دنیا عقب انداخته و ‌خودشان ازاین حالت لذت برده ‌تا این اختلافا هست مطمئن باشید مابیچاره تر وعقب مانده تر هستیم مگر ژاپن سنی یا شبه دارد که تمام پیشرفت راازآن خود کرده است دین ومذهب مهم است وخیلی خوب هستند وبه نظرمن نه سنی بد است ونه شیعه بیاییم بس کنیم از جهان سوم بیاییم بیرون
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
بنام خدا
بس کنید انقدر در اسلام تفرقه نیندازید من میگم شیعه و سنی ساخته عده ای افراطی هستن هم عمر و هم امام علی هر دو از نزدیکترین یاران محمد رصول الله ص بودند و متحد عمر بارها از امام علی تعریف تمجید کردند کم تفرقه بندازین در اسلام بخدا حضزت محمد رصول الله ص. راضی نیستند دین حق دین رصول الله دین اسلام بقیش افراطی بازی و شرک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
حیفه واقعا حیفه یک زمانی بود اسلام بر دنیا حکومت میکرد ولی الآن متاسفانه بر خود هم نمیتونه حکومت کنه از کی از زمانی که اسلام شد شیعه و سنی

و اینک هم وهابی یکم خوب فکر کنید اصلاً نظرات توهین آمیز ندهید در چنین جا هایی نگید که ما سنی یا شیعه ئیم یا وهابی و غیر ه


اسلام علیکم
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
علی بود
ناشناس
Afghanistan
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
لطفا به اهل تسنن توهین نکنید بخاطریکه اهل تسنن حتی در باره مذهب خود از حدایث رسول اکرم نمیدانند و نمیدانند که مذهب شیعه حق است ,آنها فقط چیزی را به زبان میاورند که از پدر ان خود آموخته اند پس برما اهل تشیع لازم است تا آنها را در این باره رهنمایی کنیم
من شخصا حاضرم آنها را به مشکلاتشان آگاه کنم
ناشناس
Afghanistan
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
من حاضرم که بر حق بودن تمام مذهب شیعه را از روی قرآن و حدیث ثابت کنم.
بنده خدا
Afghanistan
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
اسلام علیکم به تمام برادران اهل تشیع و تسنن
من حاضر به ثابت کردن برحق بودن اهل تشیع از قرآن کریم و احدیث نبوی هستم در باره:
وضو
نماز
اذان
سینه زنی
بر حق بودن علی (ع) برای خلیفه بودن حتی قبل از ابوبکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
به خدا قسم اهل سنت روی بهشت را نخاهند دید تا ولایت امیرالمومنین ع رو قبول نداشته باشن برید احوالات قاری عبدالباسط رو جویا بشید ولله قسم پس از مرگ به خواب فرزند خود می آید و میگوید تمام درهای بهشت به رویم باز است جز یک در و آن با تذکره امیرالمومنین ع باز میشود و از او میخاهد به پیش فلان عالم رفته و تذکره علی ع را برایش بفرستد تا او وارد بهشت شود جهالت چشمهایتان را کور کرده و خرافات و بدعتها مسیرتان را منحرف با این همه حدیث از پیامبر در قبال فخرزمین و زمان حیدر کرار بازهم شما مجوسان اینگونه سرخود کلاه میگزارید لعنت خدا بر قاتلین اهل بیت پیامبر اهانت خلفا به بنت پیامبرص را علمای معروف خودتان نقل کرده اند که چگونه اتش بردرب خانه فاطمه زهرا زدند واو را مجروح ساختند لعنت خدا بر جاهلین و قاتلین و قاصبین کثیف خلافت آمین
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
من از یک شیعه شنیدم که علی(ع) علم غیب داشته ولی تو قرآن خوندم که هیچ‌کس علم غیب نداره بجز خدا
[من سنی هستم]
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
با سلام برادر با یه سرچ کوچولو متوجه میشی .فقط یکیشو میگم پیش بینی حضرت علی در مورد داعش .که یکی از مفتی های اعظم خودتون در مصر بیان کردن.فقط تحقیق
برادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
من یک شیعه هستم و سنی ها را برادران دینی خود میدونم بلکه هم عزیز تر چون مرجع تقلید بزرگ عراق اقای سیستانی فرمودند نگو اید برادران اهل سنت بلکه بگویید جان شیعه اهل سنت
ما شاید در مسائلی با هم اختلاف داشته با شیم اما همه تو یک چار چوب هستیم و اون چار چوب توحید و نیوت و معاد هست همه هم که به کتاب الله قران ایمان داریم پس بیایید بجای تفرقه دست برادری به هم دهیم یا علی مدد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
نه شیعه و نه سنی، با این حرفا فقط عامل تفرقه میشیم
من شیعه هستم ولی اینو قبول ندارم که بخوام با این کارا تفرقه بندازم
فقط انسانیت مهمه
حتی اگر طرف کافر باشه
هم شیعه زیاده هم سنی
متأسفانه انسانیت کمه
Zahra
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
من فقط یک کلام میگم ،برادران سنی عزیز و محترم و خواهران سنی ام
مذهب شیعه مذهبیه ک سند خیلی زیاد داره حتی یک بچه ابتدایی هم میدونه و راحت میشه حقانیتش رو مشخص کرد،اگر قبول ندارید تا اخر پیامم رو بخونید بدون تعصب و عقل رو اجازه بدید ک تصمیم بگیره ن تعصبات
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
دوستان بسیار بسیار عزیز می شود . اینهمه شیعه و سنی نکنیم...آخرین فرستاده خدا ..حضرت پیغمبر است .. و دین ما اسلام است .. بقیه هر کسی باشد . به هیج وجه نمی تواند حتی نزدیک جایگاه حضرت رسول باشد ..خواهش می کنم از خواب بیدار شید ...مسلمان باشیم .. و فرقه را فراموش کنیم ... با تشکر ... به امید بیداری مردم ..
علی ای همای رحمت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست
شیعه حق است و بنظر من شما دوستان سنی نیستید از راه گمراه شدهاید و گناهکارید گناهکار ن خلیفه هایی هستند که با جهل خود میلیون ها نفر بعد از خود را گمراه کردند و گناه کار آن غربی و شرقی هایی هستند که بین مسلمانان تفرقه میاندازند
علی حق است درود بر علی و درود بر حسین و تمام مجاهدان که تلاش کردند جهل را از بین ببرند.بخدا حضرت محمد راضی نیست که ما با یکدیگر سر جنگ داشته باشیم و نفعش را دشمنانمان ببرند..لعنت بر هر ستیزه گری که با زور شمشیر مردمان دیگر سرزمین ها را وادار به عقایدشان کردند و زنان آن ها را به کنیزی فروختند که تمام اینها از اخلاق پیامبر به دور بود و دلیلی بر حق نبودن این حیوانات فتنه گر که دوستان شیطان هستند است که الان میلیون ها نفر را در جرم خود شریک کرده اند.درود بر مالک اشتر و درود بر میثم تمار و مختار و تمام یاران حق . یا علی به تو پناهنده میشویم تمام مشکلات مسلمانان را برطرف کن که ما در ذلتیم..بیایید بخاطر خون هایی که برای علی(ع) ریخته شد به ایمان آوریم.یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
عشق
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
جالب بودولی انتقاداتی هم دارداولأاین حرف شما بوی تفرقه بین سنی شیعه میده بعدشم بت پرستان قبل از اسلام هم بودن خیلی هاهم کشته دادن وهنوزهم هستندبه نظرجنابعالی این بت پرستان هم حق هستند.باتکفیرتوهین آن دین یامذهب دین یامذهب نیست
Kamash
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
شيعيان کافرند شماها که سينه ميزنيد امام حسين قبل از شهادتش گفت که من که شهيد شدم براى من سينه بزنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چی میگی خودت متوجه میشی ما بخاطر ظلمی که به امام حسین (ع)شده از ناراحتی سینه میزنیم تا خود را در غم اماممان شریک بدانیم‌.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
لطفاً به بزرگترین عزاداری اسلام توهین نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
چراپیامبردودختر‌ش‌رابه‌عثمان‌داد؟چرادخترعمروگرفت؟پدرخانوم‌ابوبکرنبود؟
اسلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
با سلام اولا بگم من یک مسلمان سنی مذهب ساکن شهر گنبدکاووس در استان گلستان و از اهل سنت ترکمن هستم ، باید بگم که اهل سنت ترکمن از متعصب ترین مسلمانان جهان هستند فقط راجب اینکه سلطان سلیم در این مطلب جنایتکار خوانده شده است باید بگم که این یک دروغ بزرگ است که به سلطان سلیم کبیر نسبت میدهند و هدف آن سنی ستیزی و ترک ستیزی است ، جدا از آن باید بگویم که متاسفانه شیعیان نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند که قبر خلفای راشد ما در کنار پیامبر قرار دارد این یک سند بزرگ از بر حق بودن اهل سنت است ، ولی ما خواستار تفرقه نیستیم به امید اینکه جامعه ایرانی و آریایی روزی زنده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
سلام من ی دانش اموز دبیرستانیم تازه میخوام تحقیق کنم درباره دین و مدهبم و چیز زیادیم نمیدونم و نمیتونم درست اظهار نظر کنم اما اینکه توی سنی میگن ک فقد خدا به نظرم کاملا منطقیه چون دیگ قطع به یقین بالاتر از خدا نداریم و پس فقط باید از خودش کمک بخوایم حتا توی فیلم یوسف پیامبرم دیدیم ک یه لحظه غفلت حضرت یوسف و تو زندان و کمک خواستنش از غیر الله براش مجازاتی به همراه داشت ولی پایان همه این حرفا تموم اکثریت مردمان قران و قبول دارن و بهترین راه کنکاش تو خود قران و عمل به دستوراتشه و در نهایت همیشه گفتیم ک شیعه و سنی باهم برابر و برادر اند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
سنی که میگید بر حق نمونه اش داعش
زینب خانوم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
چرا شیعه کم است؟
طبق روایات در آخرالزمان دو مرگ خواهیم داشت ۱_مرگ قرمز:مرگ شمشیر۲_مرگ سفید:مرگ طاعون:که همان مرگ بیماری است و کل جمعیت جهان به جز یک سوم آنها از بین میرود حالا اون یک سوم ها چی هستند؟همین شیعیان هستند که تنها شیعیان زنده میمانند به همین دلیل جمعیت شیعه کم است چون گفته اند جمعیت اندکی از آنها زنده میمانند بخاطر همین شیعه ها کم هستند
زهیر
Afghanistan
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
من تعجب میکنم ازین حرف ها وافسانه ها دروغین شیعه که از امامان خود میگن از ۱۰۰ فیصد این حرف ها ۹۹ فیصد دروغ است و ۱ فیصد هم همان حدیث رامیگویند که در کتابهای اهل سنت است حرف های دروغین از پیامبر میگن و پیامبر می فرمایند هرکس حدیثی دروغی را به من نسبت دهد جایش دوزخ است خداوند بالایه این شیعه ها کسی را مسلط کند تا آنان را قتل عام کند چون خطر اینا از یهود ونصارا بیشتر است