۱

قرارداد شرکت انگلیسی با وزارت دفاع عربستان جنجال برانگیز شد

شرکت انگلیسی به دلیل همکاری نظامی با عربستان مورد انتقاد قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۷۵۴۷
۱۶:۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از بزرگ ترین شرکت های مشاوره و حسابداری در انگلیس در حال مذاکره برای امضای قراردادی به منظور کمک به کارآمد کردن و مدرن کردن ارتش عربستان است. کمپانی «پرایس واتر هاوس کوپرز» تایید کرد که برای این پروژه وارد گفتگو با عربستان شده است. این پروژه برای تحول کامل وزارت دفاع عربستان که برای تجهیز بهتر و حمایت از نیروهای خط مقدم آن طراحی شده است.

 

این کمپانی از ارائه اطلاعات بیشتر درباره این گفتگوها امتناع و تنها اعلام کرد که یک فرآیند حساس با تعدادی از شرکت کنندگانی که پیگیر این کار هستند در جریان است. این گفتگوها برای امضای قراردادی که میلیون ها تومان برای شرکت «پرایس واتر هاوس کوپرز» هزینه در بر دارد،انتقاداتی را از سوی برخی از گروها در بر داشته است.

 

این گروه ها مشارکت عربستان در جنگ یمن را محکوم کرده و گفتند که حملات هوایی این کشور شهروندان یمنی را کشته و جنایت های جنگی مرتکب شده است.

 

پیتر فرنکنتال، مدیر برنامه امور اقتصادی انگلیس در سازمان عفو بین الملل از «پرایس واتر هاوس کوپرز» خواست تا درباره تلاش های انجام شده برای امضای این قرارداد توضیح دهد.

 

وی افزود: مانند هر کمپانی دیگری،شرکت های حسابداری بین المللی باید این تضمین را بدهند که از کمک به نقض حقوق بشر در اقدامات خود و همچنین از ارتباط مستقیم با آنها از طریق روابط تجاری اجتناب کنند.

 

اداره وزارت دفاع عربستان در دست «محمد بن سلمان» ولیعد این کشور است.

 

منتقدان او را طراح مداخله عربستان در جنگ یمن می دانند که به گفته سازمان ملل موجب شده است تا 22 میلیون یعنی حدود 80 درصد از یمنی ها به کمک های انسانی نیاز پیدا کنند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
میلیونها "تومان"!!!؟؟؟