۰

نقش موثر ایران در حل بحران های جهان اسلام از نگاه تحلیل گر پاکستانی

استاد پیشین روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه پنجاب و تحلیل گر پاکستان گفت که جمهوری اسلامی ایران همیشه نقش موثری در حل بحران های جهان اسلام ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۵۹۳۴۴
۱۵:۵۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
به گزارش«شیعه نیوز»، استاد پیشین روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه پنجاب و تحلیل گر پاکستان گفت که جمهوری اسلامی ایران همیشه نقش موثری در حل بحران های جهان اسلام ایفا کرده است.

دکتر 'رشید احمد خان' روز سه شنبه گفت: ایران در تلاش بوده تا همکاری های خود را برای از بین بردن تهدید تروریسم در جهان و منطقه گسترش دهد.
وی اضافه کرد: واقعیت امر این است که برخی دولت ها به ویژه ایالات متحده بر بی ثباتی جهان به ویژه کشورهای مسلمان برنامه ریزی می کنند، آنها در سال 2003 وارد عراق شده و اکنون نیز بر برخی کشورهای جهان عرب تسلط دارند و همچنان در راستای تضعیف ثبات سیاسی در ایران برنامه ریزی می کنند.
این تحلیل گر ارشد پاکستان همچنین معتقد است که ایالات متحده برای حل مسئله افغانستان نیز تلاش یا اقدام جدی انجام نمی دهد و کشورهای منطقه ای مانند ایران، چین و روسیه در این خصوص رویکرد صحیحی دارند.
دکتر رشید احمد خان در بخش دیگری از سخنانش در این گفت و گو با تشریح 'نقش محور مقاومت و مدیریت ایران در جنگ علیه تروریسم'، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز از افراط گرایان، تروریست ها و یا سازمان ها یا گروه های حامی این ایدئولوژی حمایت نکرده است، گفت: ایران تلاش می کند تا برای از بین بردن تهدید تروریسم از جهان و منطقه همکاری کند.
این استاد پیشین دانشگاه پنجاب پاکستان تصریح کرد: ایران پیشنهاد داده که نیروهای خارجی از افغانستان خارح شوند، زیرا این مهم عامل اصلی درگیری در افغانستان است و بسیاری از کشورها با رویکرد ایران موافق هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه با انتقاد از رویکرد عربستان سعودی در قبال ایران گفت: برخی نیز در ایالات متحده آمریکا در تلاشند تا نقش تاریخی ایران را در منطقه تضعیف کنند.
دکتر احمد خان گفت :ایران همیشه یک کشور صلح دوست و صلح طلب بوده و هیچ گاه به کشورهای همسایه حمله نکرده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: