۰

کودکان عراقی با آرام‌بخش از دید داعش پنهان می مانند

گروه‌های امدادرسان می‌گویند والدین عراقی هنگام فرار از مناطق جنگ‌زده در غرب موصل، برای آن‌که از دید داعش پنهان بمانند، به کودکانشان داروی آرام‌بخش می‌دهند و یا به دهانشان چسب می‌زنند.
کد خبر: ۱۳۸۶۵۵
۱۰:۲۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
به گزارش «شیعه نیوز»، گروه‌های امدادرسان می‌گویند والدین عراقی هنگام فرار از مناطق جنگ‌زده در غرب موصل، برای آن‌که از دید داعش پنهان بمانند، به کودکانشان داروی آرام‌بخش می‌دهند و یا به دهانشان چسب می‌زنند.حلا جابر از «سازمان بین‌المللی مهاجرت» (IOM) اعلام کرد: «خانواده‌ها اغلب هنگام شب و در ساعات اولیه صبح منطقه را ترک می‌کنند و باید همراه با کودکانشان پیاده بروند. کودکان خسته می‌شوند و درصورتی‌که گریه کنند، وضعیت بسیار دشوار می‌شود.»وی افزود: «خانواده‌ها بعضی اوقات بر دهان فرزندانشان چسب نواری می‌زنند و یا حتی به آنها داروی آرام‌بخش یا والیوم می‌دهند تا آنها را آرام نگه‌دارند و توسط داعش پیدا نشوند و از دستگیری و یا گلولۀ داعش در امان بمانند.»

 جابر همچنین می‌گوید کودکان عراقی در موصل چیزهایی دیده و تجربه کرده‌اند که فراتر از ظرفیت و توان یک انسان است. «آنها شاهد قطع شدن دست، بریدنِ سر و قتل بوده‌اند. بسیاری از آنها بهت‌زده و شوکه شده‌اند.»

اِمی کریستین، سخنگوی نهاد خیریۀ بین‌المللی «اکسفام» که مقر اصلی آن در انگلیس است، در عراق گفت غیرنظامیان هنگام رسیدن به مراکز پذیرش پناه‌جویان «بسیار ازنظر روانی آسیب‌دیده‌اند، گرسنه، تشنه و کاملاً خسته هستند.»وی خاطرنشان کرد، برخی از آنها، هنگام فرار، از بیم تروریست‌ها، به کودکانشان داروی آرام‌بخش داده بودند.
تصویری از غیرنظامیان عراقی که از مناطق جنگ‌زده در شهر موصل و درگیری میان نیروهای عراق و عناصر تروریستی داعش در منطقه فرار می‌کنند. (فروردین ۱۳۹۶، عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیش روی نیروهای عراقی در داخل و حومۀ موصلگزارش‌های منتشرشده از پیش روی نیروهای دولتی عراق و مبارزان یگان‌های بسیج مردمی در نبرد علیه عناصر تروریستی تکفیری داعش در موصل خبر می‌دهند.سرهنگ عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوا) ، روز پنج‌شنبه (۳ فروردین ۱۳۹۶) اعلام کرد نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم (CTS) کنترل منطقۀ الیابسات در محور راست شهر موصل را از تصرف داعش آزاد کرده‌اند.وی تصریح کرد نیروهای مبارزه با تروریسم بعد از واردکردن خسارات سنگین به تروریست‌های داعش، پرچم عراق را بر فراز محله الیابسات به اهتزاز درآوردند.


نیروهای نظامی از تیپ نهم زرهی ارتش عراق همچنین روز چهارشنبه (۲ فروردین ۱۳۹۶) دو روستای آل یاسین و ارحیله را در شمال بادوش آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز آنها برافراشتند.نیروهای عراقی ۲۴ ژانویه گذشته (۵ بهمن ۱۳۹۵)، بعد از ۱۰۰ روز درگیری و نبرد، کرانۀ چپ (شرقی) شهر موصل را به‌طور کامل از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند.حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه، اول اسفندماه ۱۳۹۵ (۱۹ فوریه ۲۰۱۷)، آغاز عملیات در ضلع غربی (راست) شهر موصل را اعلام کرد.عملیات آزادسازی نینوا از ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: