۸

سخنان تکان دهنده استاد دانشگاه استکهلم در مراسم عاشورا

یکی از اساتید برجسته دانشگاه «سودرتورن» شهر "استکهلم" با حضور در مراسم عاشورای شیعیان این شهر، ناگهان و بدون هماهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تمجید از مقام والای سید الشهداء (علیه السلام) ایشان را متعلق به تمام مردم جهان از جمله مسیحیان خواند.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۶
۱۰:۳۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، پروفسور «دیوید تور فی یل» استاد تاریخ دانشگاه «سودرتورن» شهر "استکهلم" در مراسم عزاداری شیعیان این شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کرد.

حضور این استاد برجسته دانشگاه استکهلم باعث تعجب نبود، چراکه مسیحیان زیادی در گوشه و کنار جهان در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) شرکت کرده و ارادت خود را خدمت این امام همام ابراز می دارند.

آنچه باعث تعجب و شگفتی همگان شد، این بود که «پروفسور دیوید تور» بدون هماهنگی قبلی ناگهان میکروفون را در دست گرفت و شروع به سخن گفتن کرد.

وی که در جمع عزاداران فارس زبان ساکن شهر استکهلم حضور یافته بود، به زبان سوئدی قسمت هایی از وقایع عاشورا را توضیح داد و آنگاه به زبان فارسی اظهار داشت: «هر جا کربلا است و هر روز عاشورا است.»

این استاد برجسته تاریخ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: طبق مطالعاتی که انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که فردی مسیحی به نام «جان» در واقعه عاشورا و کربلا حضور داشته و در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جنگیده و به شهادت رسیده است.

پروفسور دیوید تور افزود: اگرچه مسیحی هستم ولی علاقه خاصی به امام حسین (علیه السلام) دارم و در دفتر کارم تصویری از ایشان را نصب کرده ام که در قسمتی از آن نوشته شده است: «امام حسین نوری است که هرگز خاموش نمی شود.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روشنایی نور کربلا تنها برای مسلمانان و شیعیان نیست بلکه روشنایی بخش مسیحیان نیز بوده و هست.

این استاد دانشگاه سودرتورن در پایان سخنان خود به کتاب شریف «نهج البلاغه» و توصیه های امیرالمومنین (علیه السلام) به «مالک اشتر» نیز اشاره کرد.

ویدئوی مربوط به سخنان پروفسور «دیوید تور فی یل» در شبکه های مجازی و Youtube منتشر شده و قابل دسترسی می باشد.

شایان ذکر است طبق اسناد تاریخی و مقاتل معتبر، جوانی مسیحی به نام «وهب» در روز عاشورا و در رکاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضور داشت و مورد لطف و عنایت ایشان واقع شده و در نهایت نیز به درجه رفیع شهادت در رکاب سبط النبی نائل آمد.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
لعنت خدا بر آل يهود يزيدي نسب كه نسبت به عزاداري براي اهل بيت مخالفت مي كنند
حال آن كه غيرمسلمانان عاقل . نسبت به آل نبي . احساس نزديكي دارند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
حيف است انسانهاي ازاده اي همجو اين استاد
باشرافت را با وهابيون وحشي گرگخوارمقايسه
كنيم.
لا إله إلا الله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
وهب که مسیحی نمانده بود و با عنایت خدا و لطف امام حسین(علیه السلام) راه را پیدا کرده و مسلمان شده بود تا به شهادت رسید،و خوب بود که این استاد دانشگاه به مسلمان شدن وهب هم اشاره میکرد
عمار
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
نور خدا خاموش شدنی نیست و آل سعود و وهابیت خیلی کمتر و ذلیل تر از آنند که بتوانند نور حسین که همان نور خداست را با دهان نجس خود خاموش کنند و هیچ تردیدی نداریم که این آل سعود و وهابیت است که در ورطه سقوط افتاده و انشاالله ما با چشمان خود نابودی خفت بار این شیاطین حقیر را خواهیم دید ؛ هر که با آل علی ور افتاد در افتاد
*- اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ
خدايا لعنت کن نخستين ستمگرى را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد را و آخرين کسى که او را در اين زور و ستم پيروى کرد
*- اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ وَ شايَعَتْ وَ بايَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
خدايا لعنت کن بر گروهى که پيكار کردند با حسين عليه السلام و همراهى کردند و پيمان بستند و از هم پيروى کردند براى کشتن آن حضرت خدايا لعنت کن همه آنها را
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
شعله کربلا تا ابد خواهد درخشید. حالا داعشی ها هر چقدر می خواهند سر ببرند، ببرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
غربیهای فهمیده هم میدانند که وهابیهای داعشی آدمخور و وحشی مسلمان نیستند و به دروغ دم از اسلام میزنند و اسلام حقیقی فقط همان مکتب قرآن و اهل البیت رسول الله(علیهم السلام)شیعه 12 امامی است
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
كل يوم عاشـــــــوراء
وكل أرضٍ كــــــربلاء
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
نورامام حسین مقداری درقلب این استادروشن شده وازاده کرده این مردرا.یاحسین.