۵

اظهارات عجیب شاه اردن درباره علت ظهور داعش

شاه اردن، حمایت آمریکا از نقش سیاسی ونظامی کردها و به ویژه، شیعیان در عراق را عامل بروز بحران در این کشور و ظهور داعش دانست.
کد خبر: ۱۲۷۲۸۳
۰۹:۱۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، شاه اردن، حمایت آمریکا از نقش سیاسی ونظامی کردها و به ویژه، شیعیان در عراق را عامل بروز بحران در این کشور و ظهور داعش دانست.

ملک عبدالله دوم شاه اردن در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی. بی. اس آمریکا گفت: «مشکل عراق ناشی از سناریوی بعد از جنگ است. مشکل اصلی این کشور حمایت های آمریکا از نقش کردها و، خصوصا، اعطای نقش اصلی به شیعیان و نادیده گرفتن نقش اهل تسنن است».

ملک عبدالله دوم مدعی شد: «سنی ها احساس می کنند که درعراق آینده سیاسی ندارند، درنتیجه امید خود را از دست داده اند. ظهور داعش حاصل این وضعیت است».

شاه اردن با یادآوری نصیحت پدرش، ملک حسین، به جرج بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، درباره عدم دخالت نظامی درعراق و نادیده گرفتن این نصیحت از سوی جرج بوش، گفت: «آمریکایی ها به گونه ای رفتار می کنند که گویی کشورهای منطقه را بیشتر از خودشان می شناسند. در نتیجه می بینیم که اوضاع در مسیر اشتباه و به سمت بحرانی شدن پیش می رود».

وی درپاسخ به سوالی درباره اهمیت دخالت نظامی غرب درسوریه، بار دیگر مخالفت خود را با این دخالت نظامی اعلام کرد و گفت: «آنچه که از غربی ها انتظار می رود، کمک کردن است؛ زیرا درنهایت ما نمی خواهیم که شاهد حضور نظامیان غرب در شهرها و روستاهای سوریه باشیم».

وی با اشاره به نقش اردن در پذیرش یک و نیم میلیون آواره سوری، از آوارگان سوری به عنوان باری اضافه بر دوش کشورش یاد کرد و گفت: «این نگرانی وجود دارد که جوانان اردن به علت فشارهای اقتصادی از فرصت های شغلی محروم بمانند».
منبع: TABNAK
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
اردن "الاموی"در آینده نقشی مهم در خاورمیانه اجرا خواهد کرد
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
شاید منظور شما زمانیه که آل سعود جنگ نیابتی از طرف آمریکا و اسرائیل را به نتیجه برساند و موفق بشود جریان مقاومت را از بین ببرد که هرگز نخواهد توانست وگرنه اردن ( شاه اردن ) سرسپرده آمریکا و اسرائیل چه نقشی جز نقش خائنانه در خاور میانه می تواند داشته باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
حرامزاده ملعون به داعشي ها كمك مي كند تا از اردن به خاك سوريه حمله كنند
آنگاه آدرس غلط براي نادانان كشورهاي عربي مي فرستد تا بار گناهان خود را كم كند
مصمم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
آقای شاه اجازه بده لااقل کسی این حرف را بزند که خودش منتخب مردم باشد نه پادشاهی را به رسم حکومت موروثی از پدر خود به ارث برده است بدون کمترین توجه به نظر مردم آنچه بیش از همه چیز موجب عقب ماندگی و نا امیدی ملت های منطقه شده عدم وجود مردم سالاری واقعی و حکومت های موروثی در اکثر کشور های عربی است حتی آنهایی که به ظاهر جمهوری هستند و به ظاهر با انتخابات حاکمان خود را انتخاب می کنند نمونه اش مصر ؛ آقای شاه شما را مردم انتخاب کرده اند ؟ حکومت عراق مردمی تر است یا حکومت تو ؟ در عراق مردم حاکمان خود را انتخاب کرده اند اما در اردن چه ؟ آیا در عراق که اکثریت مردم اهل تشیع هستند باید تابع اقلیت اهل سنت شوند تا شما آن را حکومت مشروع تلقی کنید امروز در عراق برادران اهل سنت متناسب با تعداد جمعیتشان در حاکمیت عراق نقش دارند بر عکس دوران حکومت صدام که مورد حمایت شما بود به رغم اکثریت اهل تشیع و اقلیت اهل تسنن با دیکتاتوری بر آن حکومت می کرد و مورد حمایت جدی شما بود البته ما او را نه تنها سنی بلکه مسلمان هم نمی دانیم اما به هر صورت این جانی بنام اهل سنت بر کشور عراق حاکمیت ظالمانه داشت و هنوز هم دختر تروریست آن معدوم ملعون زیر چتر شما مشغول توطئه چینی علیه ملت عراق است .
ناشناس
United States
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
مثل بدرش است