۰

علی عبدالله صالح خواستار مذاکره مستقیم یمن وعربستان شد

علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان یمن و عربستان سعودی شد.
کد خبر: ۱۲۷۲۰۹
۱۰:۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
به گزارش «شيعه نيوز»، علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان یمن و عربستان سعودی شد.

 علی عبدالله صالح روز یکشنبه گفت: هیچ ائتلافی میان یمن و ایران وجود ندارند، بلکه این بهانه ای است که عربستان از آن برای حمله به کشور یمن استفاده کرد.
وی در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب 26 سپتامبر افزود: ما از عربستان برای گفت و گو دعوت می کنیم، همان گونه که در گذشته نیز چندین بار گفت و گو کردیم.
رییس جمهوری سابق یمن در سخنانش، عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن را مورد حمله قرارداد و گفت که وی را به رسمیت نمی شناسد.

علی عبدالله صالح، عبدربه را به تلاش برای جدایی بخش جنوبی یمن از طریق حمله به مناطقی در باب المندب، الوازعیه و الأحکوم متهم کرد.
وی ضمن دعوت از منصورهادی برای بازگشت به یمن گفت که وی در صورت آمادگی برای اجرای قطعنامه 2216باید به صنعا بیاید و من خودم شخصا از وی استقبال می کنم.

از سوی دیگر صالح الصماد رییس شورای عالی سیاسی یمن طرح صلح جدیدی را به عربستان سعودی ارایه کرده که دارای چندین بند است و مهمترین آنها توقف عملیات زمینی، دریایی و هوایی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان می باشد.
وی در این طرح که طی سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب 26 سپتامبر ایراد کرد، توقف حملات هوایی ائتلاف عربی و لغو محاصره یمن در ازای توقف عملیات نظامی جنبش انصارالله و هواداران عبدالله صالح در مرزهای عربستان و متوقف شدن شلیک موشک به مرزها و مناطق عربستان را خواستار شد.
صالح الصماد در سخنانش خطاب به سازمان ملل و کشورهای عربی از آنها خواست عربستان را برای موافقت با این پیشنهاد تحت فشار قرار دهند.
وی گفت، امیدوار است که عربستان و کشورهای حامی آن در ائتلاف عربی، به این طرح پاسخ مثبت بدهند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: