۱

هشدار پارلمان سوریه به عربستان

رئیس پارلمان سوریه در پیامی هشدار آمیز خطاب به عربستان گفت: سربازانتان را برای مداخله زمینی به سوریه نفرستید، چرا که آنها با تابوت بازخواهند گشت.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۲
۱۶:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، جهاد اللحام، رئیس پارلمان سوریه در مصاحبه با روزنامه لبنانی صدی البلد گفت که نظام سوریه خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان قانونی آن شد، اما مخالفان سوری و کسانی که بر خودشان نام "انقلابی” را گذاشته‌اند، در این روند دموکراتیک مانع تراشی کردند، چرا که از محبوبیت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه آگاه بودند.

لحام گفت، شهروندان سوری رای خود را در داخل و خارج کشور به بشار اسد دادند، اما مخالفان بر سر راه این مسیر دموکراتیک در خارج کشور مانع تراشی کردند و برای جلوگیری از روند رای گیری برای بسته شدن کمیته‌ها و سفارت‌خانه‌ها تلاش کردند.
وی تاکید کرد که تروریسم در سوریه و عراق به نحو گسترده‌ای با حمایت قطر و ترکیه گسترش یافته است.

این مقام سوری تاکید کرد که ائتلاف روسیه و سوریه بنا به درخواست سوریه برای کمک به مقابله با گروه‌های تروریستی و حمایت از کشور مقابل ورود به گرداب آشوب تشکیل شد.
رئیس پارلمان سوریه در پیامی هشدار آمیز خطاب به عربستان گفت: سربازانتان را برای مداخله زمینی به سوریه نفرستید، چرا که آنها با تابوت بازخواهند گشت و پیامدهای خطرناکی بر تمام عربستان خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: بشار اسد مجری اراده مردم است و وی رئیس جمهوری قانونی است و هرگونه تلاشی از سوی قطر و ترکیه برای تغییر نظام به موفقیت نخواهد انجامید و امیدواریم که تمایل واقعی برای بازدارندگی قطر و ترکیه وجود داشته باشد، چرا که ما شاهد این امر در عالم واقع نیستیم.

لحام گفت که نیروهایی از حزب الله در سوریه برای کمک جهت مبارزه با تروریسم حضور دارند، اما تعداد نیروهای حزب الله در سوریه بسیار نیست و این برخلاف آن چیزی است که برخی رسانه‌ها به تصویر می‌کشند.
وی گفت که نیروی اصلی در مقابله با تروریسم در سوریه مردم و ارتش و نیروهای مسلح سوریه هستند.

لحام به این امر اشاره کرد که ارتش سوریه به لبنان در گذشته بسیار کمک کرد و موضاع حزب الله در حال حاضر نوعی ادای دین است.
وی افزود: ما مخالفان واقعی و یک دست نداریم آنچه که وجود دارد برخی افرادی هستند که دستورکارهای خارجی را در پیش گرفته‌اند و به خاطر آن فعالیت می‌کنند و آنها هستند که مذاکرات ژنو سه را از بین بردند و در جهان سیاست اصطلاحی به نام مخالف "میانه رو مسلح” وجود ندارد.

لحام با بیان این که حل سیاسی بحران سوریه بهترین راهکار است و ارتش سوریه در مقابله با تروریسم یا نیروهای خارجی که در تلاش ورود زمینی به سوریه هستند، با قاطعیت برخورد می‌کند، گفت که نظام سوریه مجری اراده مردمی است و با قدرت هرچه تمام‌تر از آنها دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/ 852
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آل سعود بیشتر مزدورهای خارجی دارد و آنها هم در راه پول می جنگند و ب درک واصل میشوند