۰

شکل گیری جنگی علیه مسلمانان در انگلیس

جنگ داخلی علیه مسلمانان در انگلیس شکل گرفته که انتظار می رود در سال ۲۰۱۶ جدی تر شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۱
۱۴:۳۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «اینترنشنال بیزنس تایمز» انگلیس در گزارشی نوشت: عریضه ای از سوی گروهی از مردم و گروه های حامی مسلمانان تنظیم شده که از دولت انگلیس می خواهد مانع اقدامات گروه ضداسلامی «بریتین فرست» در این کشور شود. بیش از 12 هزار نفر و گروه های ضداسلام هراسی از وزرای این کشور خواسته اند تا علیه این گروه محافظه کار مسیحی اقدامات لازم را صورت دهند.

در این دادخواست «بریتین فرست» به اقدامات افراط گرایانه متهم شده است که از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی تبلیغات ضد مسلمانان را برای پیشبرد اهداف خود علیه جوامع اسلامی در انگلیس منتشر می کنند. همچنین از دولت انگلیس خواسته شده تا پیش از تحقق خواسته های این گروه اسلام هراس، مانع آن شود.

بریتین فرست مدعی شده که این فراخوان راه به جایی نخواهد برد و جنگ آنها با تمامی مسلمانان نیست و تنها افراط گرایان اسلامی را در بر می گیرد.

این گروه این هفته برنامه ای برای برگزاری راهپیمایی ضد اسلامی در انگلیس دارد و به این منظور فراخوان داده است.

دولت انگلیس برای ممانعت از اقدامات اسلام هراسانه ای هیچ تلاشی نمی کند و وزارت کشور انگلیس در پاسخ به درخواست گروه های ضد اسلام هراسی در بیانیه ای اعلام کرده که برنامه ای برای ممنوعیت راهپیمایی بریتین فرست ندارد.

با این حال در این بیانیه برای آرام تر کردن اعتراضات آمده است: «دولت آنهایی را که با مطرود جلوه دادن مسلمانان انگلیسی قصد گسترش اسلام هراسی را دارند، محکوم می کند؛ کسانی که با ترویج نفرت ضد اسلامی به کشور آسیب می رسانند و با گسترش خشونت، جامعه را دچار ترس و تشویش می کنند.»

بریتین فرست توسط اعضای حزب ملی سابق بریتانیا (BNP) شکل گرفت که به اقدامات اسلام هراسانه ای نظیر تظاهرات های خیابانی، حمله به مساجد و توهین به مسلمانان در خیابان ها دست می زند.

شمار طرفداران بریتیش فرست تنها چند صد نفر گزارش شده اما این گروه با نفوذ در رسانه های اجتماعی تلاش دارد خود را جنبش سیاسی مشهوری قلمداد کند.

این در حالی است که دولت انگلیس نیز در گذشته نسبت به این گروه ها با مسئولیت تر عمل می کرد اما اکنون تلاش می کند به جامعه اینگونه القا کند که کار گروه هایی نظیر بریتیش فرست غیرقانونی نیست.

در حقیقت جنگی علیه مسلمانان در انگلیس شکل گرفته که انتظار می رود در سال 2016 جدی تر شود.

 انتهای پیام/6545
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: