۰

طالبان با سقوط منطقه ولایت فاریاب، یک پایگاه ارتش را تصرف کرد

طالبان با تصرف مجدد منطقه «خواجه‌کنتی» شهرستان قیصار در ولایت فاریاب یک پایگاه نظامی ارتش افغانستان را با تمام تجهیزات نظامی و مهمات آن در اختیار گرفت.
کد خبر: ۹۸۲۲۰
۱۶:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، منطقه «خواجه کنتی» شهرستان قیصار در ولایت فاریاب در شمال افغانستان و یک پایگاه نظامی با تجهیزات کامل نظامی به طور کامل به تصرف طالبان در آمد.
 
منطقه خواجه کنتی جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر دارد که هفته گذشته پس از چهار سال حکمرانی طالبان، توسط نظامیان افغان به رهبری «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان آزاد شد، اما شب گذشته پس از 10 روز مجددا طالبان کنترل این منطقه را در دست گرفتند.
 
گفته می‌شود نیروهای نظامی مستقر در خواجه کنتی بدون هیچ گونه درگیری منطقه را تخلیه کرده‌اند.

«فتح الله قیصارى» عضو پارلمان افغانستان و رهبر نیروهای مردمی منطقه شاخ قیصار در این باره گفت: عقب‌نشینی نیروهای ارتش در خواجه کنتی سوال برانگیز است، زیرا منطقه مذکور بدون هیچ اطلاع و هماهنگی با دیگر مناطق تخلیه شده است.

وی گفت: در صورت عدم حضور نیروهای مردمی در منطقه شاخ قیصار این منطقه نیز تحت کنترل طالبان مسلح در می‌آمد.

«رحمت‌الله قیصارى» فرماندار قیصار نیز ضمن ابراز نگرانی از خروج نظامیان ارتش از منطقه خواجه‌کنتی اظهار داشت: نیروهای ارتش هنگام خروج از خواجه‌کنتی یک دستگاه تانک، یک خودروی زرهی و تعدادی وسایل نقلیه تدارکاتی را به همراه مقدار زیادی مهمات جنگی رها کرده و اکنون در اختیار طالبان است.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: