۰

پاکسازی منطقه جدید در شمال الرمادی

منابع عراقی از پاکسازی منطقه ای در شمال شهر الرمادی و آزاد سازی چندین روستای در جنوب غرب کرکوک و ایمن کردن جاده استراتژیک بغداد به کرکوک خبر دادند.
کد خبر: ۹۷۸۷۱
۱۴:۳۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»،‌ پایگاه النهری نوشت: منابع نظامی عراقی اعلام کردند: نیروهای عراقی موفق به پاکسازی یکی از مناطق در جزیره البوعیثه در شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار شدند.

این منابع افزودند: پاکسازی منطقه المخازن از توابع جزیره البوعیثه پس از درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و پلیس و عشایر با داعشی ها رخ داد و واحدهای تک تیرانداز ارتش عراق موفق به کشتن چهار داعشی هنگامی که قصد عملیات انتحاری با کمرند انتحاری را داشتند در نزدیکی شهر الرمادی شدند.

هلاکت ده ها تکفیری در شمال الرمادی

منابع عراقی همچنین از کشته شدن ده ها تکفیری در جریان عملیات پاکسازی در شمال شهر الرمادی خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای ارتش و پلیس و عشایر طی عملیات گسترده ای، مناطق و مراکز داعش را در مناطق البوشهاب و الجزیره در شمال الرمادی هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات 22 داعشی کشته شدند.

به گفته این منابع همچنین نیروهای عراقی با موشک مراکز داعش را در منطقه الصناعه و الکنطره در البوشهاب هدف قرار دادند که بر اثر حملات موشکی تجهیزات و یک انبار سلاح و بمب منهدم شد.

11 روستا از چنگال داعش آزد شد

در همین حال نیروهای عراقی در منطقه داقوق در جنوب غرب کرکوک موفق به آزاد سازی 11 روستا شدند.منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای مبارزه با تروریسم و با پشتیبانی نیروهای مردمی و پیشمرگان موفق به آزاد سازی 11 روستا در محور طوزخرماتو-داقوق شدند.

برقراری امنیت در جاده استراتژیک بغداد-کرکوک

این منابع افزودند: در این عملیات جاده بغداد به کرکوک که جاده ای استراتژیک محسوب می شود به طور کامل پاکسازی شد.نیروهای امنیتی عراق همچنین موفق به آزاد سازی 200 کیلومتر مربع شدند و بیش از 40 تروریست را به هلاکت رساندند.

سرکرده زخمی داعش در آستانه هلاکت قرار دارد

در همین حال ستاد قرارگاه جنگ در عراق اعلام کرد: نیروهای ویژه عراقی موفق به زخمی کردن یکی از سرکرده های داعش در منطقه الصبیحات در شمال فلوجه شده اند.در این عملیات چهار محافظ این سرکرده ارشد نظامی داعش به هلاکت رسیدند و وی به شدت زخمی شد و در آستانه هلاکت قرار دارد.این افراد قصد بمب گذاری یکی از منازل در منطقه مذکور را داشتند.

این درحالی است که داعش مدعی سرنگونی یک بالگرد ارتش عراق در منطقه الجرایشی در شمال شرقی شهر الرمادی در استان الانبار شد.منابع عراقی از یورش داعش به یک مرکز وابسته به ارتش عراق در شرق شهر فلوجه خبر دادند.

کشفیات ارزشمند نیروهای عراقی

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به کشف مقادیر زیادی مهمات و موشک های کاتیوشا و بمب از داعش در منطقه الضابطه در شمال غرب بغداد و در نزدیکی الانبار شدند.این کشفیات به دنبال اطلاعات دقیق صورت گرفت.

انتهای پیام/ 852
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: