۰

محاصره منطقه صینیه توسط رزمندگان مقاومت

یکی از فرماندهان گردان علی اکبر عراق با بیان اینکه گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه «صینیه» در غرب بیجی را محاصره کرده و برای حمله به آن طی ساعات آتی آماده می‎شوند، گفت که گردان علی اکبر هفده دستگاه خودروی داعشی‌ها را در بیجی منهدم کرد.
کد خبر: ۹۳۷۰۶
۱۱:۳۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، «ابوتراب» یکی از فرماندهان ارشد گردان حضرت علی اکبر عراق در گفت‌وگویی در بغداد با بیان اینکه رزمندگان گردان علی اکبر شامگاه شنبه هفده دستگاه خودروی داعشی‌‌ها را با سرنشینان آن در منطقه بیجی منهدم کردند، افزود: این خودروهای تکفیری‌ها با یک دستگاه تانک ابرامز هدف گرفته شده و مقادیر زیادی مهمات توسط نیروهای مردمی در این حمله ضبط شده است.

فرمانده گردان علی اکبر گفت: گروه‌های مقاومت اسلامی شامل گردان‌های حزب الله، گردان‌های سید الشهداء، عصائب أهل الحق با پشتیبانی گردان علی اکبر، منطقه الصینیه در غرب بیجی را از سه جهت محاصره کرده و شروع به بمباران شدید مخفیگاه‌ها و مواضع داعش کردند و طی ساعات آتی به آن حمله می‌کنند.

وی افزود: این نیروهای مقاومت همه راه‌های کمک‌رسانی به تروریست‌ها را مسدود کردند و به حول و قوه الهی طی ساعات آتی از سه محور به منطقه صینیه حمله می‌شود و این پیشروی‌ها تا شهر شرقاط ادامه دارد.

منابع عراقی از یک هفته پیش از آغاز عملیات «السیل الجارف» (سیل توفنده) نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برای پاکسازی منطقه «بیجی» در شمال شهر «تکریت» در استان صلاح‌الدین از داعش خبر داده بودند.

منطقه بیجی در 40 کیلومتری شمال تکریت که تاکنون میان نیروهای عراقی و داعش چندین بار رد و بدل شده، طی هفته گذشته شاهد درگیری‌های شدید نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با تکفیری‌ها بود که در نهایت 95 درصد آن در 3 تیر کاملا آزاد شد.

شهر بیجی در استان «صلاح‌الدین» و در فاصله 210 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد و در مسیر جاده منتهی به شهر موصل واقع است. بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در این شهر قرار دارد که از زمان مقاومت نیروهای گردان طلایی ارتش عراق در مقابل داعش برای چندین ماه متوالی به پالایشگاه «الصمود» (پایداری) معروف شده است.

انتهای پیام/654
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: