۰

قدرت‌نمایی آل‌خلیفه با حبس مخالفان و منتقدان

هادی الموسوی مسئول امور آزادیها در جمعیت وفاق ملی بحرین اعلام کرد: نظام حاکم آل خلیفه دچار ضعف و سردرگمی شده و صدور احکام قضائی برای رهبران مردمی از چند سال پیش تاکنون بیانگر ضعف و سردرگمی نظام است .
کد خبر: ۹۳۲۰۴
۰۹:۳۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
به گزارش «شیعه نیوز»، الموسوی امروز (دوشنبه) گفت: رژیم آل خلیفه در موضع ضعف قرار دارد و نمی تواند خواسته های خود را به مخالفان تحمیل کند و به علت ضعف خود، فقط احکام قضائی برای مخالفان صادر می کند.

الموسوی افزود: رژیم آل خلیفه از سال 2011 تاکنون مخالفان را که فقط به فعالیت های مسالمت آمیز می پردازند، در دادگاه های وابسته به خود محکوم می کند زیرا برای قدرت نمائی کاری غیر از این نمی تواند انجام دهد.

الموسوی بیان داست: نظام حاکم در هر کشوری با مردمش دشمنی نمی کند و برای اداره امور تلاش می کند ولی رژیم آل خلیفه حقوق مردم این کشور را نقض و هر مخالف و معترضی را سرکوب می کند و زندان ها هم اکنون مملو از رهبران مردمی، مخالفان و اعضای سازمان های جامعه مدنی است.

دستگاه قضائی بحرین اخیرا فاضل عباس جمعیت ملی دمکراتیک وحدت طلب را به اتهام مخالفت با تجاوز عربستان و متحدانش به یمن به 5 سال حبس محکوم کرد.

تشکّل های سیاسی بحرین، حکم حبس فاضل عباس را سیاسی و کینه توزانه توصیف کردند و محاکمه وی را صوری و غیرقانونی می دانند و اتهات وارده را ناروا خواندند و اعلام کردند که هدف آل خلیفه از محکوم کردن مخالفان بستن دهان آنها و نقض حق آزادی بیان است.

فاضل عباس اوایل آوریل 2015 به علت نوشتن مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر بازداشت شد زیرا در این شبکه اجتماعی تجاوز عربستان به یمن را وحشیانه توصیف کرده بود.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و عربستان روبه رو شد، با گذشت بیش از 4 سال به رغم تشدید فشارهای رژیم بحرین، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 852
منبع: AL.ALAM
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: