۰

نیویورک تایمز: ارتش عراق به نیروهای شیعه برای آزادی الانبار نیاز دارد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن اشاره به سقوط "الرمادی" اعلام کرد نیروهای حکومتی عراقی به پشتیبانی نظامیان شیعه برای آزادسازی الانبار نیاز دارند.
کد خبر: ۸۹۶۱۵
۱۹:۳۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه "نیویروک تایمز" در گزارشی به سقوط الرمادی در دو روز پیش (یکشنبه) پرداخت و نوشت: علیرغم حملات هوایی داعش از سپتامبر گذشته، اعضای داعش توانستند به بزرگترین پیروزی خود در امسال دست یابند و بر الرمادی مرکز الانبار مسلط شوند و این موضوع تاکید دارد که نیروهای حکومتی در این استان نیاز به حمایت نظامیان شیعه مورد حمایت ایران نیاز دارد.

این روزنامه افزود: رهبران نظامیان شیعه از دور شاهد سقوط الرمادی بودند و از دیروز سعی کردند نیروهای خود برای آزادسازی کل استان صلاح الدین را جمع کنند.

نیوریورک تایمز به نقل از "معین الکاظمی" عضور گردان های شیعی "بدر" نوشت: تمام مجاهدان خارج از خدمت (ذخیره) خود را فرا خواندیم تا هر چه زودتر برای آزادسازی الانبار آماده شوند.

این روزنامه افزود: اعضای شورای الانبار در سال 2014 از "حیدر عبادی" نخست وزیر خواستند رزمندگان شیعی را برای آزادیسازی این استان بفرستد و عبادی با این امر موافقت کرد اما آمریکا از ترس اینکه جنگ طایفه ای رخ دهد با مشارکت نیروهای شیعی در آزادسازی مناطق اشغال شده موافق نبوده است.

انتهای پیام/ر.ش

منبع: SHIA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: