۰

وضعيت سلامت زايران ايراني عمره

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در عربستان، به تشريح آخرين وضعيت ارائه خدمات درماني به زايران عمره پرداخت.
کد خبر: ۸۵۷۵۰
۱۵:۴۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش«شیعه نیوز»، دكتر فاضل شيرخاني، به امكانات مركز پزشكي حج در مكه مكرمه اشاره كرد و افزود: يك درمانگاه شبانه روزي، دو مطب ۱۶ ساعته و سه مطب ۸ ساعته به همراه متخصصين داخلي، زنان و اطفال، به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران ايراني هستند.

وي همچنين از فعاليت شبانه روزي مركز فوريت‌هاي پزشكي حج در مكه خبر داد و گفت: زائران ايراني در طول شبانه روز، از خدمات اورژانسي اين مركز برخوردار مي‌شوند.

شيرخاني با اعلام اينكه از ابتداي عمره امسال تا كنون ۴۵۱ مورد درخواست آمبولانس داشته‌ايم، افزود: از اين تعداد تماس، ۱۶۶ مورد منجر به اعزام به بيمارستان‌هاي سعودي شده است كه ۴۳ نفر زائران بستري شده‌اند.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در عربستان در ادامه از انجام ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ مورد ويزيت زائران از ابتداي عمره امسال خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ ويزيت توسط متخصصين داخلي و در حدود ۵۰۰۰ ويزيت توسط متخصصين زنان انجام شده است.

شيرخاني همچنين از انجام ۸۳ مورد دياليز زائران خبر داد و افزود: دو مورد تولد نيز در مكه مكرمه داشته‌ايم.

وي با اشاره به بازديدهاي بهداشتي از هتل‌هاي محل اقامات زائران ايراني، گفت: بازرسان بهداشتي ما هر هتل را ماهانه ۳ تا ۴ بار بازديد مي‌كنند.

شيرخاني از استقرار ۱۲ آمبولانس كه ۷ دستگاه در مكه و ۵ دستگاه آن در مدينه مستقر هستند، خبر داد و افزود: روزانه به طور متوسط ۱۹۰۰ تا ۲۱۰۰ مورد ويزيت زائران ايراني را داريم.

نماينده مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر در عربستان، شايع‌ترين بيماري‌هاي زائران ايراني را بيماري‌هاي تنفسي، ريوي و سرماخوردگي عنوان كرد و گفت: در مرحله بعد، اسپاسم‌هاي عضلاني، از ديگر عارضه‌هاي شايع زائران ايراني در عربستان است كه به دليل پياده روي‌هاي طولاني، ايجاد مي‌شود.

انتهای پیام/ ن . ش
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: