۰

عملیات دقیق و کیفی ارتش در جنوب سوریه

عملیات دقیق و کیفی نیروی هوایی ارتش سوریه درحالی در مناطق مختلف جنوب این کشور ادامه دارد که ارتش با ارسال استحکامات و تجهیزات جدید به نقاط مختلف جبهه جنوب سوریه تلاش دارد، نیروهای خود و خطوط دفاعی‌اشان را تقویت کند.
کد خبر: ۸۱۲۶۶
۱۰:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، مناطق اطراف شهر «الشیخ مسکین» در عمق جبهه جنوبی سوریه این روزها شاهد نبردهای شدید و سخت نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی است که به نحوی با گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در ارتباط بوده و هم پیمان آن بشمار می‌آیند و از جمله گروه‌هایی هستند که از سوی رژیم صهیونیستی حمایت لجستیکی و نظامی می‌شوند.

 براساس گزارش‌های رسیده از جبهه جنوبی سوریه، نیروی هوایی ارتش این کشور روز گذشته عملیات‌های دقیق و کیفی را علیه مقرها و مراکز تجمع گروه‌های مسلح تروریستی در محور شرقی شهر الشیخ مسکین و منطقه «مساکن الضباط» که کانون تمرکز جبهه النصره بشمار می‌آید، به اجرا گذاشت و تعدادی از مواضع و مقرهای وابسته به این گروه تروریستی مسلح را منهدم کرد. یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که وضعیت جبهه درعا در کنترل ارتش سوریه است و نیروهای ارتش پس از 2 عملیات انتحاری جبهه النصره که طی آن تلاش کرد، در خطوط دفاعی ارتش سوریه در الشیخ مسکین خلل وارد کند، در حال استقرار مجدد در این منطقه هستند.

 این منبع سوری افزود: به موازات این اقدامات، ارتش سوریه درحال ارسال استحکامات و تجهیزات نظامی جدید برای نیروهای خود در نقاط تحت کنترل ارتش در اطراف الشیخ مسکین است. منبع مذکور توضیح داد: هم اکنون درگیری‌ها بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی اطراف مقر لشکر 82 پدافند هوایی ارتش در شمال الشیخ مسکین متمرکز است که دارای موقعیت بسیار مهم و استراتژیک است، به گونه‌ای که تامین نیازهای نظامی دیگر یگان‌ها و نیروهای موجود در منطقه از جمله یگان پنجم ارتش سوریه در منطقه «ازرع» و خطوط اول دفاعی ارتش در شهرک‌های الصنمین و ازرع را برعهده دارد.

اهمیت شهر الشیخ مسکین در این امر نهفته است که این شهر در مرکز منطقه جنوبی ریف درعا و شهرک‌ها و مناطق اطراف آن واقع شده و گروه‌های مسلح از آن برای نقل و انتقال سلاح بین ریف غربی یعنی از شهر نوی و تل الجابیه به سمت شهر عتمان در جنوب و در نزدیکی شهر درعا استفاده می‌کنند. این شهر همچنین دو منطقه الصنمین و غباغب در ریف شمالی درعا را به مرزهای سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان در جنوب سوریه مرتبط می‌کند و تمام نقاط فوق الذکر دارای اهمیت نظامی و استراتژیک بسیاری است.

منبع:  فارس

انتهای پیام/ ز.ح


ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: