۱

تسلط بر شهر «عین العرب» در مقابل آزادی گروگان‌های ترکی

یک دیپلمات غربی در «استانبول» از معامله‌ ترکیه و گروهک تروریستی داعش خبر داد که به موجب آن آنکارا اطلاعات مربوط به شهر «عین العرب» را در اختیار داعش قرار داد و این گروهک نیز گروگان‌های ترک را آزاد کرد.
کد خبر: ۷۷۸۸۰
۱۵:۵۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، پس از آنکه گروهک تکفیری داعش روز جمعه (۲۸ شهریور) نزدیک به ۵۰ گروگان ترکیه‌ای را بعد از ۱۰۰ روز، یک شبه آزاد کرد و این اتفاق سوالات متعددی درباره ارتباط ترکیه با داعش مطرح کرد، روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک دیپلمات غربی در استانبول ترکیه اعلام کرد که انکارا با داعش معامله کرده است. روزنامه الوطن نوشت که گروهک تروریستی داعش پس از سیطره بر بیشتر روستاهای شهر «عین العرب» (واقع در 120 کیلومتری شمال شرق حلب) در ریف غربی و شرقی این شهر، برگه‌های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که آمریکا عهده‌دار راهبری آن است، را بر هم زد.

 یک منبع دیپلمات غربی در «استانبول» در این زمینه اعلام کرد که این عملیات برآیند معامله سازمان جاسوسی دولت «عدالت و توسعه» حاکم بر ترکیه با داعش است. به گفته این دیپلمات‌ تصادفی نیست که گروگان‌های ترک نیز داعش در کمتر از دو روز از آغاز حمله به شهر عین العرب آزاد شوند. شهر عین العرب پس از «حسکه» و «قامشلی» سومین شهر بزرگ کردنشین سوریه است. به گفته این دیپلمات غربی، هدف از حمله به عین العرب در این زمان، آزاد کردن گروگان‌های ترکیه‌ای در جریان معامله دولت ترکیه با گروهک داعش است. این دیپلمات تأکید کرد، هدف از این معامله نابودی هر گونه جنبش جدایی طلب کردهای سوریه برای برپایی دولت خودمختار و تعهد داعش برای حمایت از مرزهای ترکیه در برابر نفوذ پیکارجویان کرد وابسته به حزب کارگران کردستان به خاک این کشور است. همچنین «عمر اوسی» نماینده پارلمان و رئیس تشکل طرح ملی کُردهای سوریه نیز حمله به مناطق کردنشین سوریه را طرح ترکیه دانست که توسط داعش اجرا می‌شود و هدف از آن نیز الحاق این مناطق به خاک خود است. وی تاکید کرد که شهرهای کردنشین در سوریه و ترکیه سرانجام گورستان عناصر تکفیری داعش خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ز.ح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
از این ترکیه هرچی بگی برمیاد.